Gjest LadyAntebellum Skrevet 9. juli 2017 #1 Skrevet 9. juli 2017 Hei! jeg opererte ryggen for snart 2 uker siden. Spinal fusion=svært smertefullt. Lå på sykehuset i 4 dager og ble sendt hjem med tramadol for smertene. Jeg har hele veien opplyst om at jeg går på zoloft, så nå lurer jeg på om denne infoen er ignorert eller om komboen er trygg. Stått på zoloft i sikkert 5 år, og vil egentlig slutte med den fordi jeg syns ikke den har effekt lenger. Men det må jo trappes ned selvsagt. Jeg står på maxdose (200 mg). Felleskatalogens interaksjoner skremmer vannet av meg.. mye som kan skje med komboen tramadol/zoloft.. derfor lurer jeg liksom på om legene har oversett dette, eller om det kanskje ikke er noe problem likevel. Skal spørre legekontoret på mandag men ble gjort oppmerksom på dette igår kveld å lurer på om noen her har erfaringer med dette:)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #2 Skrevet 9. juli 2017 http://interaksjoner.azurewebsites.net/analyser.asp?PreparatNavn=zoloft+tramadol&Client=Sjekk https://sml.snl.no/serotonergt_syndrom Anonymkode: 6c8d2...83b
Simbyxor Skrevet 9. juli 2017 #3 Skrevet 9. juli 2017 Vi har ikke lov til å svare på medisinske spørsmål 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #4 Skrevet 9. juli 2017 Det er ingen her inne som kan svare deg på dette, fkk ikke du nettopp stengt en lignende tråd? Anonymkode: 966aa...81a 1
Kragebein Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Minner om retningslinjer for Kropp og helse: Sitat * Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Vennlig hilsen Kragebein, mod
Fremhevede innlegg