Gå til innhold

Bestemme kjønn på baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De stedene dette er lov benyttes ikke ivf. Dette er noe du tror. 

Man tar ut en sædprøve og kjønnsseparerer den. Enkel metode som krever lite teknologi . Ikke er det smertefullt heller 😉

Anonymkode: fe03f...076

Vet du at det er sånn de gjør det? 

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DERE BESTEMMER IKKE KJØNNET TIL UNGEN DERES.

Det er noe barnet selv bestemmer når det er gammelt nok til å avgjøre hvilket kjønn det ønsker å være.

Anonymkode: 35bfa...001

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Hvorfor ønsker dere å bestemme kjønnet? Er det de søte kjolene som dere ikke får kjøpe til deres friske gutter eller? Er folk virkelig så kynisk og kvalmende at kjønnet på barnet er viktig? Sitter her og er gravid med en liten gutt etter 9 år som ufrivillig barnløs og ivf-forsøk. Om jeg så ender opp med 3 friske gutter så blir jeg overlykkelig. Det viktigste er virkelig at barnet har det bra og ikke hvilket kjønn det har. Hva med å adoptere en jente/gutt istede? Finns mange som venter på gode foreldre rundt omkring. 

Anonymkode: 1462c...7b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow... Hvorfor ønsker dere å bestemme kjønnet? Er det de søte kjolene som dere ikke får kjøpe til deres friske gutter eller? Er folk virkelig så kynisk og kvalmende at kjønnet på barnet er viktig? Sitter her og er gravid med en liten gutt etter 9 år som ufrivillig barnløs og ivf-forsøk. Om jeg så ender opp med 3 friske gutter så blir jeg overlykkelig. Det viktigste er virkelig at barnet har det bra og ikke hvilket kjønn det har. Hva med å adoptere en jente/gutt istede? Finns mange som venter på gode foreldre rundt omkring. 

Hvorfor er det så kvalmende. Synes det er rart du kommer trekkende med adopsjonskortet. Det tar gjerne 7 år med adopsjon, og man kan ikke bestemme kjønn selv. Hvorfor har ikke du adoptert selv du da?

Anonymkode: 44e0b...e2f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så kvalmende. Synes det er rart du kommer trekkende med adopsjonskortet. Det tar gjerne 7 år med adopsjon, og man kan ikke bestemme kjønn selv. Hvorfor har ikke du adoptert selv du da?

Jeg har ikke adoptert ENNÅ da vi ville prøve en runde med IVF-først, hadde ikke det gått så hadde det nok endt med adopsjon og det kan det fremdeles ende med. Situasjonene kan ikke sammenlignes heller da jeg bryr meg katta om det hadde blitt gutt eller jente. Ja, det tar lang tid med adopsjon, var ikke klar over at ditt perfekte kjønn måtte komme med en gang. Det er kvalmende når KJØNNET på barnet er det som blir sett på som det viktigste, og ikke helheten. Tenk å være det barnet som er født som feil kjønn i forhold til hva foreldrene ønsket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor flere syns det er så forferdelig å gå gjennom behandling for å velge kjønn. Jeg kan forstå det er sårt for de som ellers strever med å få barn, men så fælt og grusomt er det vel ikke? De betaler selv for en prosedyre som kun går ut over dem selv (IVF). De tar jo ikke «plassen» eller «muligheten» fra noen som trenger IVF for å få barn.

De i denne tråden har jo barn fra før (og selv om de nå ønsker motsatt kjønn av det de har i dag så betyr jo ikke dette at de er uønsket). Jeg skjønner godt et ønske om å balansere familien med kjønn. Selv om mange argumenterer for det så er jenter og gutter ulike... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Thinkerbelle skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor flere syns det er så forferdelig å gå gjennom behandling for å velge kjønn. Jeg kan forstå det er sårt for de som ellers strever med å få barn, men så fælt og grusomt er det vel ikke? De betaler selv for en prosedyre som kun går ut over dem selv (IVF). De tar jo ikke «plassen» eller «muligheten» fra noen som trenger IVF for å få barn.

De i denne tråden har jo barn fra før (og selv om de nå ønsker motsatt kjønn av det de har i dag så betyr jo ikke dette at de er uønsket). Jeg skjønner godt et ønske om å balansere familien med kjønn. Selv om mange argumenterer for det så er jenter og gutter ulike... 

Man trenger visst heller ikke IVF for å få det til. De kan bare selektere seden på kjønn og inseminere ved el. Det er jo en betraktelig mindre inngripen enn ivf.

Anonymkode: 023d8...57d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thinkerbelle skrev:

Enig med deg. Det er vel bitterhet over folk som har fått alt opp i hendene med å bli naturlig gravid sikkert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg som har valgt å bestemme kjønnet på barn nr 3 etter 2 flotte jenter, bryr meg veldig lite hva noen av de KG medlemmene tenker om dette tema. 

Noen er frivillig barnløse, noen velger å ikke stifte familie i det hele tatt. Hvorfor i all verden må det være tabu å ønske seg et barn av motsatt kjønn???

Har ikke bror selv, vokste opp med en søster og kusiner. Var alltid veldig spent hvordan det var å ha en liten gutt hjemme. 

Og adopsjon er ikke et tema for oss. Vi vil ha barn som bærer våre gener, ligner på oss. Når man ikke kan eller vil ha barn, og velger å adoptere, er det helt ok. Men jeg vil ha mine egne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

DERE BESTEMMER IKKE KJØNNET TIL UNGEN DERES.

Det er noe barnet selv bestemmer når det er gammelt nok til å avgjøre hvilket kjønn det ønsker å være.

Anonymkode: 35bfa...001

😂😂😂

Anonymkode: 439cb...6e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Det er vel bitterhet over folk som har fått alt opp i hendene med å bli naturlig gravid sikkert. 

Eller så er det noe å gjøre med tanken på at embryo destrueres fordi de har feil kjønn.

En ting er at embryo destrueres fordi de er ikke forenelige med liv eller har genetiske sykdommer som man prøver å unngå, men at man skal destruere frisle embryo fordi de er gutt eller jente er bare feil. Håper virkelig alle som går til dette skrittet vurderer embryodonasjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mary2017 skrev:

Helt ærlig, jeg som har valgt å bestemme kjønnet på barn nr 3 etter 2 flotte jenter, bryr meg veldig lite hva noen av de KG medlemmene tenker om dette tema. 

Noen er frivillig barnløse, noen velger å ikke stifte familie i det hele tatt. Hvorfor i all verden må det være tabu å ønske seg et barn av motsatt kjønn???

Har ikke bror selv, vokste opp med en søster og kusiner. Var alltid veldig spent hvordan det var å ha en liten gutt hjemme. 

Og adopsjon er ikke et tema for oss. Vi vil ha barn som bærer våre gener, ligner på oss. Når man ikke kan eller vil ha barn, og velger å adoptere, er det helt ok. Men jeg vil ha mine egne. 

Hvordan gjorde du det? Hvilket firma og hvilken pris? 

Anonymkode: 023d8...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 10.2.2018 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Hva med å adoptere en jente/gutt istede? Finns mange som venter på gode foreldre rundt omkring. 

Nei, det gjør ikke det. Det er stadig færre barn som klargjøres for adopsjon. Det er ikke så mange land lenger som er villige til å adoptere ut av landet sine foreldreløse barn. Så det er ikke lenger noen enkel løsning å få barn på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich
On 7/10/2017 at 12:42 PM, AnonymBruker said:

Hvilken kjerringråd testet dere ut da?😀 Vi tenkte det samme neste gang siden vi snart har 3 gutter☺

Anonymkode: 4893c...06d

Vi hadde også to gutter og fulgte oppskrift på jente og jente ble det! Sex hver eneste dag fra siste dag av mens til to dager før eggløsning og så stopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vilunich skrev:

Vi hadde også to gutter og fulgte oppskrift på jente og jente ble det! Sex hver eneste dag fra siste dag av mens til to dager før eggløsning og så stopp

Men altså... det er sånn ca fifty fifty uansett... barn følger ikke oppskrifter.

Anonymkode: 94509...760

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilunich
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men altså... det er sånn ca fifty fifty uansett... barn følger ikke oppskrifter.

Anonymkode: 94509...760

Sånn ca... men statistisk sett er sjansen litt mindre for jente etter to gutter - og det èr bevist at jentespermen lever lenger enn guttespermen utenfor testiklene , og at guttene svømmer raskere. Dermed teorien om å «fylle på» noen dager før eggløsning slik at de fleste guttespermene dør og jentene overlever til eggløsning 

Sannsynligheten for at det virker eller ikke kan jeg ikke si annet om enn at vi nå er tre jente-mødre som gjorde det slik... og guttene ble lagd dagen for eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...