Gå til innhold

Bestemme kjønn på baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om noen har erfaring med, eller informasjon om tilbud som kan bestemme kjønn på baby? Gjøres vel ikke i Norge, men det er vel andre land en kan gjøre det? Noen som har gjort det?  

Anonymkode: f9124...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner ikke til det, men regner m noen utenlandske ivf-klinikker tilbyr dette for en klekkelig sum. Hvorfor spør du?

Har du sykdom/genfeil i familien som kun rammer det ene kjønnet? 

Anonymkode: b50fa...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke mulig i Norge nei. Enten kan man betale for det via ivf i utlandet, eller ta den blodprøven tidlig i svangerskapet som gir informasjon om kjønnet til baby. 

Anonymkode: 023d8...57d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, HerKommerMummi skrev:

Du kan bestemme kjønn på Ava i Riga.

Hvordan da? VIF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en gutt fra før, og prøver på et til barn nå. Om det også er en gutt ønsker jeg en jente som nr 3 (siste). 

Ønsker overhodet ikke å ta abort grunnet kjønn, så da er IVF en bedre løsning! Godt å vite at en kan gjøre det i Riga f.eks, så tusen takk for svar! 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg googlet en del og fant en klinikk i England mener jeg å huske. Mener prisen ligger på ca 100 000. Det blir omtrent som IVF hvor de sjekker kjønnet i mannens sæd før de setter embryoet tilbake. Jeg syns også det høres forferdelig ut å ta abort dersom kjønnet er "feil", mye bedre med den ivf-metoden. Da blir det på nøyaktig samme måte som alle par som driver med ivf. Men hadde holdt prosessen hemmelig da det er mye fordømmer, selv om folk burde passe sine egne saker. En del blir så skinnhellige men de får kaste den første steinen selv som man sier...

Lykke til. Vi sjekket rundt da vi ønsket at nr 3 skulle bli jente men fant ut av vi heller bare skulle la det stå til da vi uansett ønsket tre barn.. Sitter her nå med tre flotte gutter! Angrer ikke på at vi ikke valgte å gjennomføre kjønnsseleksjon men er glad for at vi satte oss inn i tilbudet så vi tok et reflektert valg.

Anonymkode: 906c2...507

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere velger dette hadde jeg virkelig holdt for meg selv,  dere kommer til å få så mye pepper 

Anonymkode: c5658...d69

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en gutt fra før, og prøver på et til barn nå. Om det også er en gutt ønsker jeg en jente som nr 3 (siste). 

Ønsker overhodet ikke å ta abort grunnet kjønn, så da er IVF en bedre løsning! Godt å vite at en kan gjøre det i Riga f.eks, så tusen takk for svar! 

Ts

Skjønner det, men ivf er ikke bare bare det heller. Det er beinhardt for kroppen, og drt snakkes jo nå om at det er kreftfremkallende drt å settekroppen inn i falsk overgangsalder på den måten. VIF er virkelig ingen quick fix.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.7.2017 den 5.40, AnonymBruker skrev:

Lurer på om noen har erfaring med, eller informasjon om tilbud som kan bestemme kjønn på baby? Gjøres vel ikke i Norge, men det er vel andre land en kan gjøre det? Noen som har gjort det?  

Chrissy Teigen og John Legend gjorde det i USA.

Anonymkode: a7415...1d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke jeg ville utsatt meg for ivf hvis det ikke var helt nødvendig. Men har to venninner som ønsket seg veldig jente etter to gutter hver, og de gjennomførte en del "kjerringråd" og endte opp med jente som nr3 begge to. Mye mer usikkert enn ivf selvsagt, men kanskje verdt å prøve?

Anonymkode: c75fe...6ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi også ønsket veldig jente nå på sistemann, for morroskyld sjekket vi diverse kjerringråd og kinesisk fødselskart, og jente blir det. Men som ei over skriver, det er jo aldri sikkert.

Anonymkode: 3df50...9f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi også ønsket veldig jente nå på sistemann, for morroskyld sjekket vi diverse kjerringråd og kinesisk fødselskart, og jente blir det. Men som ei over skriver, det er jo aldri sikkert.

Anonymkode: 3df50...9f4

Hvilken kjerringråd testet dere ut da?😀 Vi tenkte det samme neste gang siden vi snart har 3 gutter☺

Anonymkode: 4893c...06d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

David og Victoria Beckham har gjort dette på siste jenta.

Anonymkode: d596b...c4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Sunday, July 09, 2017 den 5.40, AnonymBruker skrev:

Det gjøres i Norge i de tilfellene hvor der er arvelige sykdommer som følger ett kjønn men ikke det andre kjønnet. Ellers er dette ulovlig. 

Anonymkode: 4cbe8...0f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tok en titt på det kinesiske fødselskartet og det stemte med kjønn på begge mine barn. Tror jeg hadde tatt en sjans på det hvis jeg ønsket et bestemt kjønn på barnet.

Anonymkode: ac006...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi brukte gamlemåten for å bestemme kjønn og fikk 2 jenter som planlagt! Du må bare gå veldig god koll på syklusen din.

Anonymkode: 35720...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere velger dette hadde jeg virkelig holdt for meg selv,  dere kommer til å få så mye pepper 

Anonymkode: c5658...d69

Og med god grunn.

Anonymkode: 68f77...ef3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...