AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Voldtekt er en av de verste forbrytelsene som finnes. Hvorfor har vi da så mange voldtekter? Jeg kan ikke forstå at såpass mange menn kan gjøre noe så forferdelig. Anonymkode: 798c3...aad 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Voldtekt er en av de verste forbrytelsene som finnes. Hvorfor har vi da så mange voldtekter? Jeg kan ikke forstå at såpass mange menn kan gjøre noe så forferdelig. Anonymkode: 798c3...aad ..ikke glem damene også. Anonymkode: 6c200...d59 9
Solivagant Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Husk at menn ikke er de eneste som voldtar. 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 3 minutter siden, Solivagant skrev: Husk at menn ikke er de eneste som voldtar. Jo det er de. Anonymkode: 5eedb...3af 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 Fordi dere drikker alkohol og vil ikke gi slipp på den drikken. Med synden så kommer dessverre konsekvensene, men friheten til å synde står for sterkt hos mennesket som ikke tror på den allmektige. Derfor er det dessverre flest voldtekter i lys av fest og alkohol. Gi slipp på alkoholen og vær tilstede så skal du se at man både kan forsvare seg og si nei tydelige. Måtte Gud være med denne nasjonen og bevare den fra alt ondt. Amin. Anonymkode: fc24c...1b5 1
Solivagant Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo det er de. Anonymkode: 5eedb...3af Hvor trangsynt er det mulig å bli? 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 9 minutter siden, Solivagant skrev: Husk at menn ikke er de eneste som voldtar. Selvsagt, men nå står vel menn for rundt 90 prosent av voldtektene på statistikken(også blant voldtekter som ikke blir anmeldt) og tråden min handlet om hvorfor det er så vanlig med voldtekt og da er jo det at et kjønn voldtar 10 ganger så ofte relevant. Anonymkode: 798c3...aad 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi dere drikker alkohol og vil ikke gi slipp på den drikken. Med synden så kommer dessverre konsekvensene, men friheten til å synde står for sterkt hos mennesket som ikke tror på den allmektige. Derfor er det dessverre flest voldtekter i lys av fest og alkohol. Gi slipp på alkoholen og vær tilstede så skal du se at man både kan forsvare seg og si nei tydelige. Måtte Gud være med denne nasjonen og bevare den fra alt ondt. Amin. Anonymkode: fc24c...1b5 Nasjoner/stater går under, og oppstår. "Shay'taan" er overalt, alkohol eller ikke, selv i Mekka. Anonymkode: 6c200...d59 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt, men nå står vel menn for rundt 90 prosent av voldtektene på statistikken(også blant voldtekter som ikke blir anmeldt) og tråden min handlet om hvorfor det er så vanlig med voldtekt og da er jo det at et kjønn voldtar 10 ganger så ofte relevant. Anonymkode: 798c3...aad Post statistikken takk. Anonymkode: 6c200...d59 4
Gjest HarryDotter Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 Er det så mange da? Ifølge statistikken, er det bare en liten promille av menn som voldtar, om man trekker frem hele verdens antall menn.
navier Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi dere drikker alkohol og vil ikke gi slipp på den drikken. Med synden så kommer dessverre konsekvensene, men friheten til å synde står for sterkt hos mennesket som ikke tror på den allmektige. Derfor er det dessverre flest voldtekter i lys av fest og alkohol. Gi slipp på alkoholen og vær tilstede så skal du se at man både kan forsvare seg og si nei tydelige. Måtte Gud være med denne nasjonen og bevare den fra alt ondt. Amin. Anonymkode: fc24c...1b5 Disse prestene som voldtar små barn, er de også alkoholiserte og ikke-troende? "Gi slipp på alkoholen og vær tilstede så skal du se at man både kan forsvare seg og si nei tydelige." - ja, for så lenge offeret er edru så forekommer ikke voldtekt? Er det ofrenes feil fordi de var beruset? Nei. For et usmakelig menneske du er. Voldtekt handler ikke om kåte menn som er ute av styr, både kvinner og menn utfører seksuelle overgrep. Dessuten handler voldtekt om voldshandling, ikke kåtskap. Hvorfor står denne under Seksualitet-forumet? Endret 9. juli 2017 av navier 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 Jeg har nesten blitt voldtatt. Ikke overfall, men en gutt jeg var forelsket i. Avisskriverier om overfallsvoldtekter gjør at jeg ikke går alene ute når det er mørkt. Kan gå i gata her jeg bor liksom, har ikke så mye valg akkurat der, men legger ikke ut på joggetur eller drar til byen alene. Det tør jeg ikke. Anonymkode: b9711...caf 1
Sillyline Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 Jeg vet ikke. Det er sikkert gjort noen studier på det, som nok ikke er så vanskelig å finne. Hvorfor noen gjør slikt, er for meg uforståelig. Det er rett og slett utenfor min fatteevne. Hvorfor skal vi måtte passe på hvor vi går, ikke går alene, ikke går med korte skjørt osv? Det er pokker meg ikke der problemet ligger. Problemet ligger hos overgriperen. Det er ikke vanskelig å ikke voldta heller, og de som med viten og vilje går over den grensen og påfører offeret et så stort traume, de finnes det ikke strenge nok straffer for. 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 Er det det? menn har vel voldtatt kvinner i alle tider. De beskyttelse mekanisme som eksisterte før, hindret kanskje voldtekt fra fremmede, men voldtekt innenfor ekteskap var sikkert mer dominerende da. Jeg tror vi har gått litt for fort frem. Jeg forstår at vi ikke skal se på kjønn lengre. Alle er unike sandkorn, men menn er menn. Det vil alltid være tapere som ikke er attraktive for kvinner og vil dermed med sin bitterhet voldta. Anonymkode: bb4e1...61f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 6 minutter siden, HarryDotter skrev: Er det så mange da? Ifølge statistikken, er det bare en liten promille av menn som voldtar, om man trekker frem hele verdens antall menn. Hørt at 10 prosent av kvinner har blitt voldtatt. https://www.aftenposten.no/norge/En-av-ti-kvinner-i-Norge-er-blitt-voldtatt-95359b.html Om kun en prosent av mennene voldtok måtte gjennomsnittsvoldtektsmannen voldta 10 kvinner. Om 1 promille skulle være voldteksmenn måtte gjennomsnittsvoldtektsmannen voldta 100 kvinner! Når man i tillegg vet at voldtekt som oftest er av noen man kjenner så er det vanskelig å tro at gjennomsnittsvoldtektsmannen voldtar 100 personer i sin omgangskrets. Sier vi at gjennomsnittsvoldtektsmannen voldtar 2 kvinner så er 5 prosent voldtektsmenn. Som ikke virker så urimelig, noen voldtar sikkert kun 1 person og de drar snittet ned, noen voldtar 2 personer, men svært få voldtar vel veldig mange. 5 prosent, det vil si 1/20 Vil ikke si det er få når det er snakk om en såpass grusom forbrytelse. Hvor mange menn har du på facebook? Kanskje 400, da har du 20 voldtektsmenn. Har man en klasse med 20 gutter i så kan man si "1 av dere kommer statistisk sett til å voldta noen". Det er ganske sykt å tenke på! Anonymkode: 7f792...746 8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 11 minutter siden, navier skrev: Disse prestene som voldtar små barn, er de også alkoholiserte og ikke-troende? "Gi slipp på alkoholen og vær tilstede så skal du se at man både kan forsvare seg og si nei tydelige." - ja, for så lenge offeret er edru så forekommer ikke voldtekt? Er det ofrenes feil fordi de var beruset? Nei. For et usmakelig menneske du er. Voldtekt handler ikke om kåte menn som er ute av styr, både kvinner og menn utfører seksuelle overgrep. Dessuten handler voldtekt om voldshandling, ikke kåtskap. Hvorfor står denne under Seksualitet-forumet? Personangrep gjør meg intet noko. Hvordan kan man tolke innlegget mitt på den måten du gjør? Hva var utydelig? Overstadig beruselse er virkelig ikke bra, det har politiet selv bekreftet. De råder folk til å beskytte seg selv i den grad at folk ikke drikker så mye at de kan utsette seg for fare. De prestene du nevner og andre som voldtar er syke mennesker. Hvordan beskytter man seg selv var spørsmålet og svaret er at man må unngå å drikke så mye at man ikke har kontroll. Nyt livet, men vær forsiktig så du ikke havner i uheldig situasjon hvor du ikke kan beskytte deg selv. Beklager hvis du syntes jeg er usmakelig, jeg prøver virkelig å forstå dette her. Anonymkode: fc24c...1b5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nasjoner/stater går under, og oppstår. "Shay'taan" er overalt, alkohol eller ikke, selv i Mekka. Anonymkode: 6c200...d59 Helt greit det, men shaytan jobber mest der det er enkelt å fullføre den onde jobben. Måtte gud beskytte alle AMEN! Anonymkode: fc24c...1b5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #18 Skrevet 9. juli 2017 Den prosentvise fordelingen av mannlige og kvinnelige forøvere i forhold til utsatte gutter og jenter var svært lik i 2004- og i 2007-studien, særlig i forhold til jenter som ofre: I begge studiene var utøveren en gutt/mann i 99 prosent av tilfellene. http://www.krisesenter.com/backup240616/tall-og-fakta/nasjonal-statistikk 99 prosent av voldtektene utføres av menn. Da er det ikke så rart at man tar opp menn som problemet når det kommer til omfanget av voldtekter. Finnes selvsagt også kvinnelige sexovergripere, men vi trenger ikke late som om kvinner og menn er like ille når menn utgjør 99 prosent av utøverne. Selv med feilmargin er det en helt vanvittig overrepresentasjon. Å henge seg opp i kvinnelige voldtekter når det kommer til antall blir som å si det er like sannsynlig at noen smugler sigaretter og alkohol inn i landet som ut av landet så tollerne bør bruke like mye ressurser på de som reiser ut av landet som inn i landet. Anonymkode: 7f792...746 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #19 Skrevet 9. juli 2017 Mange voldtekter?! Anonymkode: 001af...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #20 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Voldtekt er en av de verste forbrytelsene som finnes. Hvorfor har vi da så mange voldtekter? Jeg kan ikke forstå at såpass mange menn kan gjøre noe så forferdelig. Anonymkode: 798c3...aad Det er pga disse berikelsene, men må an er vel rasist når man nevner det. Anonymkode: 9be29...c28 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå