Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må man betale toll/moms. Med mindre det er en grei selger som skriver lavere beløp på pakken. Da slipper man stort sett unna med mindre man er så uheldig at tollen sjekker pakken. Da må man betale moms likevel. 

Anonymkode: db9cf...4bb

Hvor mye blir det da om jeg kjøper en telefon eller ekstralys til bilen til en tusenlapp?

Anonymkode: 6694e...3c1

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Ekstralys til bilen hva er det egentlig? 

Hvis det er noe som skal monteres i bilen eller kommer til å "interfere" med bilen på en måte ville jeg aldri kjøpt reservedeler fra wish. Synes også det er litt for risikabelt å kjøpe ting som koster over 500 kr. Da gjør jo bomkjøpet noe. (Min grense er vel egentlig 200 kr). Ellers er det varierende kvalitet på ting som går på elektrisitet/batteri. Kjøpte en stoppeklokke den gikk rett i boss, var udugelig. 

Å installere noe i bilen av annet enn merkeleverandør KAN vere negativt fordi hvis den fører til skader dekker ikke forsikringen det eller garantien eller hva søren. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye blir det da om jeg kjøper en telefon eller ekstralys til bilen til en tusenlapp?

http://www.toll.no 

Ville for øvrig aldri kjøpt telefon fra kina. Det er stor sjangse for at den begynner å brenne og eksploderer. 

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Klær har jeg gitt opp, det er så mye fælt stoff, men andre ting er ok. Kjøpte et par gode sandaler der nylig. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du linke til denne? :) 

Anonymkode: 16ddc...f75

Den er ikke i salg lengre så vidt jeg vet, pleier ofte å være "ute av salg innen 7 dager" osv 

Anonymkode: 71b3e...616

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Rainstorm skrev:

Ekstralys til bilen hva er det egentlig? 

Hvis det er noe som skal monteres i bilen eller kommer til å "interfere" med bilen på en måte ville jeg aldri kjøpt reservedeler fra wish. Synes også det er litt for risikabelt å kjøpe ting som koster over 500 kr. Da gjør jo bomkjøpet noe. (Min grense er vel egentlig 200 kr). Ellers er det varierende kvalitet på ting som går på elektrisitet/batteri. Kjøpte en stoppeklokke den gikk rett i boss, var udugelig. 

Å installere noe i bilen av annet enn merkeleverandør KAN vere negativt fordi hvis den fører til skader dekker ikke forsikringen det eller garantien eller hva søren. 

Det er lysbjelke eller 1000 metere som monteres på bilen for ekstra lys

Skrevet

Jeg er fornøyd med wish.
Det har skjedd én gang at jeg fikk feil farge, men da fikk jeg pengene tilbake.

Skrevet

Har brukt Wish mye og man får det man bestiller. Jeg har kjøpt sminke og sminkekoster, partyting, og katteleker for å nevne noe. Jeg har kjøpt et par klesplagg til datteren min. Jeg har betalt både med kort og faktura. Faktura blir sendt via klarna. Har ikke opplevd noe trøbbel med Wish. 

AnonymBruker
Skrevet

Dritt at man må lage seg konto, for å i det hele tatt få se utvalget. 

Anonymkode: ef6f9...d9c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte noe derfra nå.. men er det slik at man må betale regningen fra Klarna FØR de sender ut produktene? Så jo raskere den blir betalt, jo raskere kommer varene? 

Anonymkode: a1857...851

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestilte noe derfra nå.. men er det slik at man må betale regningen fra Klarna FØR de sender ut produktene? Så jo raskere den blir betalt, jo raskere kommer varene? 

Anonymkode: a1857...851

Nei. Du betaler etter du har mottatt varene og du får refusjon hvis varene ikke kommer før datoene de har satt.

Anonymkode: 7aaf3...731

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.toll.no 

Ville for øvrig aldri kjøpt telefon fra kina. Det er stor sjangse for at den begynner å brenne og eksploderer. 

Samsung og LG er produsert I Korea, ellers er vel bortimot alle telefoner fra Kina.  

Blir temmelig snevert utvalg om man ikke vil kjøpe kinesiske telefoner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Avalor skrev:

Samsung og LG er produsert I Korea, ellers er vel bortimot alle telefoner fra Kina.  

Blir temmelig snevert utvalg om man ikke vil kjøpe kinesiske telefoner.

Var ikke sånn jeg mente. Er klar over at de fleste er laget i kina, men man har ingen garanti for at billige mobiler fra ebay eller wish er laget på samme fabrikk. Sjansen er i grunn liten, derfor er de sjeldent trygge. 

Jeg har ingen problemer med å kjøpe mobil som er laget i kina, men jeg kjøper de til fullpris her i norge, så vet jeg stort sett hva jeg får. 

Det jeg mente var at jeg aldri ville kjøpt en billig telefon fra kina på ebay/wish for å spare penger. F.eks en mobil som egentlig koster 7-8000 kr, ville du kjøpt den til 1000 kr på ebay/wish? Hadde du følt deg trygg på at den ikke sprenges i hånda di mens du snakker i telefonen? 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nei, det er gambling. Du taper heldigvis ikke så mye om du er uheldig. Dårlig kvalitet, små størrelser, store avvik fra bilder, flere uker leveringstid, ikke alltid varen dukker opp og du får ikke tilbake pengene. 

Men du kan være heldig.

Endret av GT-R
Skrevet

Dere som har kjøpt sminkekoster der, hvordan velger dere? Jeg fikk skikkelig kviseutbrudd etter at jeg brukte noen fra eBay. 

Vasker dere de spesielt godt før bruk fks? 

AnonymBruker
Skrevet

Siden ingen andre påpekte, vil jeg si at wish er ebay+Kina. Og mange samme selgere er også på ebay, og selger samme tingene ofte billigere på ebay. Pluss at på ebay kan du se "rating" på selger, hvor mye han har solgt og hvor fornøyde kunder har vært. Så anbefaller egentlig ebay fremfor Wish. Eller enda bedre, Aliexpress. Hvor prisene er bittelitt høyre enn ebay ofte, kanskje på grunn av at Aliexpress krever at pakker blir sendt rekommandert. Derfor må også pakkene hentes på postkontoret, kommer ikke rett i postboks, som kan jo være ulempe for noen. Men har gjevne over vært mer fornøyd med ting kjøpt på Aliexpress, kvalitetsmessig. Der kan man gi feedback knyttet til item, med bilder, noe mange kunder gjør. Derfor får man se virkelighetsbilder og anmeldelser for det man kjøper, så blir ingen bomkjøp. Veldig fornøyd med klærne og sko både for barna og meg selv, fra Ali, samt mye annet rart. Bortsett fra sminke da, foretrekker klart koreansk sminke på ebay fremfor kinnesisk sminke. 

Ebay og Aliexpress har gjort det til at jeg omtrent aldri bruker penger i norske butikker, for det meste er så mye billigere der. Kan jo som eksempel nevne sokker for barn, som jeg kjøper 10 par for hundre kroner, ypperlig kvalitet, både med antiskli eller uten.. Eller 9 underbukser til barn, kjøpte nå nylig, til rundt hundre kroner.. Og sammenlikne med h&m som tar 79 kr for et par sokker og 59 kr for en boksershorts i størrelse 3 år! 

Anonymkode: def1e...bb4

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har sjekket de sexlekene som blir solgt på wish? Er de trygge å bruke?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har sjekket de sexlekene som blir solgt på wish? Er de trygge å bruke?

Jeg ville ikke kjøpt noe som man skal ha i noen kroppsåpninger på Wish eller Ebay... 

• Liker 3
Skrevet
På 9.7.2017 den 0.54, AnonymBruker skrev:

er det noen andre skjulte kostnader enn det som står der? Altså prisen pluss portoen?

Du må betale toll/moms til Norge når pakken ankommer Norge, HVIS verdien inkl porto er mer enn 350,-

Men disse vanlige importreglene kjenner du kanskje til fra før?

AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2017 den 1.25, AnonymBruker skrev:

Den er ikke i salg lengre så vidt jeg vet, pleier ofte å være "ute av salg innen 7 dager" osv 

Anonymkode: 71b3e...616

Tullball, det skriver de bare for å få solgt mest mulig. Så oppretter de en ny annonse for tingen og skriver det samme der. Det produseres i det uendelige så lenge folk kjøper det :) så kan du finne en ny link til denne eller i det minste finne et bilde så jeg kan lete selv?

Anonymkode: 16ddc...f75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...