AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Jeg har brukt tinder i det siste og har hatt litt dårlige opplevelser. Jeg er ikke superseriøs på kjærestejakt, tenker heller at reisen er målet og har lyst å date litt. På tinder ser man jo ofte mange bilder av personen, og man finner ofte ut endel på andre sosiale medier også (hvis man har litt stalking skills...Haha), men jeg har likevel opplevd flere ganger at jeg har møtt opp til en date og umiddelbart kjent på følelsen: "herregud, jeg er ikke tiltrukket, jeg vil ikke flørte/kysse/kline/ta på/ denne personen"....skal nevnes at folk ofte ser helt lik ut som på bildene, og det er ikke noe "galt" med de rent utseendetmessig. Kroppen min klarer bare ikke å bli tiltrukket. Jeg har jo likevel lyst å være høflig og vennlig, og gi vedkommende en sjanse. Det kan jo bli et godt vennskap om ikke annet, og det er jo kjempehyggelig å få en ny kompis 😃😃😃😃. Likevel ender ofte datene med svært dårlig stemning, fordi jeg blir så redd for at de skal ta på meg/ kysse meg. Da blir jeg ofte litt avvisende: setter meg på andre siden av bordet, håndhilser, prøver å vri bena litt unna(for å unngå at de tar på låret...) osv. En gang måtte jeg faktisk DYTTE bort en mann som kastet seg over meg, og rope at han ikke fikk ta på meg. Da ble det jo dårlig stemning..... Er det noen som har tips for å unngå dette? Jeg vil jo som sagt gi folk en sjanse, ting kan endre seg, man kan bli gode kompiser isteden, og uansett vil jeg jo være høflig og unngå å såre noen. Er jo som sagt ingenting galt med guttene, og det finnes helt sikkert mange andre flotte jenter som ville blitt tiltrukket av dem! På forhånd takk for tips! Anonymkode: 0359f...20b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 30 min...ingen svar...jeg som følte jeg hadde kastet en brannfakkel inn i dette forumet 😂 Forventet å få meldinger som: "IKKE tiltrukket?!?! Hvem &@):- tror du at du er?!" Men vær så snill folkens, trenger virkelig råd, dette har blitt et problem som har ødelagt alle tindermøtene mine? Anonymkode: 0359f...20b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 For det første skjønner jeg ikke hvorfor du ikke skulle satt deg på motsatt side av bordet. Er jo hyggeligere snakke sammen på første date når man kan se hverandre uten å få kink i nakken - hadde gjort det samme. For det andre; er vel ingen "menneskerett" at man må ha fysisk kontakt (utover å håndhilse når man treffes)? Vet ikke helt hva du kan gjøre annerledes annet enn å innstille deg selv på at de ikke vil være kompisen din - og avslutt heller daten kjappere. Aner ikke hva du skriver til dem på forhånd på tinder, men hvis du bruker mye tid på å flørte/chatte med dem der, bruk mindre tid på det? Avtal kjapt møter, så er det mindre som legger opp til fysisk kontakt? Som flørting på chat kan gi inntrykk av.. Anonymkode: 0560e...97b 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 TS her! Takk for svar😃 Haha, helt enig i det der med motsatt side av bordet, veldig sært å sitte med nakken vridd! Litt problematisk det der med chat, samtalen flyter jo ofte av seg selv, og dersom man ikke flørter blir jo chatten ofte dørgende kjedelig for begge parter og så blir det ingen møte. Også helt enig i det med at det ikke er en menneskerett med fysisk kontakt på første date. Men lurer litt hvordan man kan fortsette å treffe folk man ikke er tiltrukket av, si typ 2-3 dater... Anonymkode: 0359f...20b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 Hvorfor ønsker du å treffe dem flere ganger om du ikke er tiltrukket av dem? Mulig jeg misforstår deg nå, men hvis man ikke er tiltrukket, vil man jo ikke se for seg en ons, forhold eller lignende med dem - så hvorfor gå på flere dater med dem da? lurer du ikke bare dem og deg selv? Hvis det er fordi du syns de er hyggelige, og gjerne vil ha dem som kompiser, så er det vel bedre si det? godt mulig de da ikke vil treffe deg igjen, men de var jo tross alt ute etter å date noen for å få sex, kjæreste e.l., ikke få venninner. Personlig har jeg ikke skjønt den der med at det er viktig for enkelte å få flest mulig dater, og at man kommer seg videre til date 2, 3 osv. Jeg vil heller ha få dater, men bra dater eller mange dater med den riktige personen -- enn flest mulig enkeltdater. Og kunne ikke jeg tenke meg fysisk kontakt med han jeg dater, ser jeg virkelig ikke behovet for å date flere ganger. Det er i mitt hode å stjele tiden og være respektløs mot den andre - så fremt ikke man er klar på at man kun er interessert på et vennskapelig nivå da Ser den med chat og samtaler som flyter. Er for så vidt enig, men du kan jo forsøke å "ta kontroll" ved å kjapt invitere på kaffe eller lignende. Man får jo aldri testet ut om det er noe kjemi, tiltrekning eller liknende uten å treffes uansett. Anonymkode: 0560e...97b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 TS igjen: Takk for svar! Grunner til å treffes igjen: - vil gi folk en sjanse - vil ikke være "overfladisk" - håper å bli tiltrukket hvis vi blir bedre kjent - vil ikke avvise noen med dem begrunnelse at jeg ikke er fysisk tiltrukket, føler det er ufint og at jeg da blir en dårlig person... Uff, nettdating er egentlig noe herk! Anonymkode: 0359f...20b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 TS her, forts: - folk sier at det fysiske ikke er så viktig i et forhold og jeg vil teste ut om det faktisk kan være sant (ville jo gjort ting mye lettere for folk som meg som ikke blir så lett tiltrukket) Anonymkode: 0359f...20b
Sillyline Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 Dropp Tinder. Skaff deg heller en hobby, kanskje du finner noen du liker der. Da slipper du i alle fall den stemningen og forventningen om at noe skal skje. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS igjen: Takk for svar! Grunner til å treffes igjen: - vil gi folk en sjanse - vil ikke være "overfladisk" - håper å bli tiltrukket hvis vi blir bedre kjent - vil ikke avvise noen med dem begrunnelse at jeg ikke er fysisk tiltrukket, føler det er ufint og at jeg da blir en dårlig person... Uff, nettdating er egentlig noe herk! Anonymkode: 0359f...20b Da skjønner jeg bedre hva du tenker! I så fall ville jeg nok vært mer ærlig på forhånd. Altså skrevet på profil, eller i samtaler eller lignende at du ønsker å bruke tid på å bli kjent bl.a. bl.a. Det er lov selv i 2017 og bruke flere dater før man gjør noe fysisk. Men bedre være ærlig på det; si du ikke er klar for det eller liknende. Har du forberedt personen på forhånd, vil du slappe mer av og ikke føle deg så avvisende. Min erfaring er at sier man fra om ting man gruer seg til, ikke er komfortabel med eller liknende blir man mye mer avslappet og laidback selv. Da vil du kanskje lettere føle tiltrekning også - fordi du slipper tenke på ting som "kommer han til å røre meg nå? virker jeg avvisende nå?" etc. Og du må ikke være så ærlig når du avviser da. Du kan f eks si at du syns personen er en bra fyr, men at han ikke er den du ser etter, at det ikke vil fungere for deg på sikt eller lignende Enig i at nettdating er noe herk. Jeg ga opp etter 3 uker nå sist, men fordi jeg selv ikke var klar for dating at all. Anonymkode: 0560e...97b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå