Gå til innhold

Forsikring når barnet har CP. Er det noen som har fått ufør gjennom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget at vi ikke har den beste forsikringen på barnet. Vi har den enkleste. Ønsker nå å endre. 

Anonymkode: 317c5...0f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du fått ufør igjennom? 

Anonymkode: aec03...ad9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg byttet fra Frende til DNB da vi kjøpte hus. Barnet hadde ikke CP på papiret den gang, men nå fikk vi en bedre avtale hos Gjensidige, men avslag på uføre på grunn av CP og eksem på barnet. Vi valgte derfor å ikke bytte fordi jeg var sikker på jeg hadde valgt uføre da vi byttet til DNB, noe jeg oppdager nå at ikke stemmer. Vil jo gjerne ha uføre også

Gjest GulSol
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forsikring. Uføreforsikring.

Skrevet

Forsikringsselskapene pleier å ha i reglene at de ikke dekker eksisterende tilstander fra før avtale inngås. De ber om journal fra lege også. Du vil nok ikke klare å få noen til å betale ufør hvis ufør skyldes barnets CP. Det blir litt som å ønske å kjøpe brannforsikring dagen etter huset ble brannskadet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får du ikke uføreforsikring på et barn med cp, til det er risikoen for forsikringsselskapet alt for stor. 

Anonymkode: 6b5e6...bd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg byttet fra Frende til DNB da vi kjøpte hus. Barnet hadde ikke CP på papiret den gang, men nå fikk vi en bedre avtale hos Gjensidige, men avslag på uføre på grunn av CP og eksem på barnet. Vi valgte derfor å ikke bytte fordi jeg var sikker på jeg hadde valgt uføre da vi byttet til DNB, noe jeg oppdager nå at ikke stemmer. Vil jo gjerne ha uføre også

Barn og unge med CP og eksem får neppe uføreforsikring i noe forsikringsselskap. Om barnet blir ervervsmessig ufør, så tror jeg også du vil slite med å få utbetalinger fra Frende. At barnet ikke hadde CP på papiret da forsikringen ble tegnet, betyr lite dersom dere forstod eller burde ha forstått at barnet ikke var friskt da forsikringen ble tegnet. 

Men dette bør du heller bruke noen tusenlapper på hos en advokat med personskadeerstatning som spesialitet. Hvem er avhengig av hvor du bor i landet. Om du bruker noen tusenlapper på advokat i dag, fremfor å betale i dyre dommer på en forsikring du ikke får en krone ut av dersom noe uventet skulle skje og behovet er der. 

Forsikringsselskapene ber om nærmest blankofullmakter til å hente ut alt av relevant opplysninger på barnet om noe skjer. Du vil da ikke kunne skjule noe som er ført i pennen fra fødsel og til nåtid. 

Men dette skrevet, vi vet ikke noe om barnet har en lett cp eller er sterkt funksjonshemmet. CP kommer i like mange utgaver som det er personer med CP. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn og unge med CP og eksem får neppe uføreforsikring i noe forsikringsselskap. Om barnet blir ervervsmessig ufør, så tror jeg også du vil slite med å få utbetalinger fra Frende. At barnet ikke hadde CP på papiret da forsikringen ble tegnet, betyr lite dersom dere forstod eller burde ha forstått at barnet ikke var friskt da forsikringen ble tegnet. 

Men dette bør du heller bruke noen tusenlapper på hos en advokat med personskadeerstatning som spesialitet. Hvem er avhengig av hvor du bor i landet. Om du bruker noen tusenlapper på advokat i dag, fremfor å betale i dyre dommer på en forsikring du ikke får en krone ut av dersom noe uventet skulle skje og behovet er der. 

Forsikringsselskapene ber om nærmest blankofullmakter til å hente ut alt av relevant opplysninger på barnet om noe skjer. Du vil da ikke kunne skjule noe som er ført i pennen fra fødsel og til nåtid. 

Men dette skrevet, vi vet ikke noe om barnet har en lett cp eller er sterkt funksjonshemmet. CP kommer i like mange utgaver som det er personer med CP. 

Ingen ante noe om CP'en før de misstenkte Borrelia tidligere i år, men har sendt klage til pasientskade ett eller annet. De trodde svakheten først hadde med autisme og gjøre så de hvilte på det, hvorfor barnet ikke kunne det ene eller det andre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt latterlig at de som trenger det mest, ikke skal få forsikring.. rett og slett skammelig.. 

Anonymkode: 37d75...955

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen ante noe om CP'en før de misstenkte Borrelia tidligere i år, men har sendt klage til pasientskade ett eller annet. De trodde svakheten først hadde med autisme og gjøre så de hvilte på det, hvorfor barnet ikke kunne det ene eller det andre.

Dette er så spesielt atnå diskutere det her neppe fører til noe konstruktivt svar. Har du i tillegg en npe sak så er her mye som taler for 1. At du ikke får ny forsikring i nytt selskap, 2. At du vil få problemer med å få ut så mye som en krone fra den forsikringen du betaler på nå. Finn deg en advokat som kan få alle opplysningene og vurdere saken. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

CP er medfødt og du får ikke forsikring på det.  Livsforsikring ja, men ikke noe som går spesifikt på CP.  Når det er sagt så er CP utrolig individuelt, og om barnet skulle trenge uføretrygd når det blir voksen kommer helt ann på totalt funksjonsnivå og hva som er hovedproblemet.  Ikke CP i seg selv.  

Anonymkode: 68731...a9b

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke forsikring når sykdom er påvist. Heller ikke under utredning

Anonymkode: 84ac9...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...