ajarRun Skrevet 8. juli 2017 #1 Del Skrevet 8. juli 2017 Jeg så en oppskrift på schnaps med malurt og tentke det må vøre som absinth. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 8. juli 2017 #2 Del Skrevet 8. juli 2017 https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xwormwood.TRS0&_nkw=wormwood&_sacat=0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. juli 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 8. juli 2017 1 minutt siden, visp skrev: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xwormwood.TRS0&_nkw=wormwood&_sacat=0 Jeg vil helst ha rå, og norsk malurt. Jeg er skeptisk til ebaymat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 8. juli 2017 #4 Del Skrevet 8. juli 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Jeg vil helst ha rå, og norsk malurt. Jeg er skeptisk til ebaymat... Da må du bestille frø og dyrke selv. Tror det er ganske lett. Vokser ikke i Norge (ganske sikker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. juli 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 8. juli 2017 Akkurat nå, visp skrev: Da må du bestille frø og dyrke selv. Tror det er ganske lett. Vokser ikke i Norge (ganske sikker). Da tar det jo kortere tid å bare hente litt absinth. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 8. juli 2017 #6 Del Skrevet 8. juli 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Da tar det jo kortere tid å bare hente litt absinth. Haha!!! Selvfølgelig! Du har så mye rart for deg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 10. juli 2017 #7 Del Skrevet 10. juli 2017 Prøv med burot, den er i slekt med malurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #8 Del Skrevet 11. juli 2017 Det er ikke lov å dyrke malurt i norge. Ikke å importere heller. Anonymkode: 688c4...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grovmel Skrevet 11. juli 2017 #9 Del Skrevet 11. juli 2017 Det mest potente finner du jo ute i naturen. Er ikke enkelt å finne bestandig, men vokser en del på østlandet. Som urte nerd, har jeg bare kommet over 1 gang, da plukket jeg det ikke. Er heller ikke å anbefale som rusmiddel, for å være litt moralsk. Finnes sikkert også frø, men nå er sesongen over for slikt hvis du ikke har drivhus etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grovmel Skrevet 11. juli 2017 #10 Del Skrevet 11. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lov å dyrke malurt i norge. Ikke å importere heller. Anonymkode: 688c4...859 Jøss, er det ikke lov å dyrke ting som naturen dyrker selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arya70 Skrevet 11. juli 2017 #11 Del Skrevet 11. juli 2017 Skal du ha malurt i begeret til noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arya70 Skrevet 11. juli 2017 #12 Del Skrevet 11. juli 2017 Den vokser visst vilt: http://forskning.no/botanikk-planteverden/2012/08/urteplanter-i-norsk-natur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #13 Del Skrevet 11. juli 2017 6 minutter siden, Grovmel skrev: Jøss, er det ikke lov å dyrke ting som naturen dyrker selv? https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1999-12-27-1565 Forskrift om legemiddelklassifisering (legemiddellisten, unntakslisten og urtelisten) § 4.Urtelisten1 Urter er legemidler.2 Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel. L Artemisia absinthium Absint Malurt Malurt er klassifisert som legemiddel. Det betyr at du ikke kan dyrke det, og at det kan være restriksjoner på salg til privatpersoner. Anonymkode: 688c4...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #14 Del Skrevet 11. juli 2017 24 minutter siden, Grovmel skrev: Det mest potente finner du jo ute i naturen. Er ikke enkelt å finne bestandig, men vokser en del på østlandet. Som urte nerd, har jeg bare kommet over 1 gang, da plukket jeg det ikke. Er heller ikke å anbefale som rusmiddel, for å være litt moralsk. Finnes sikkert også frø, men nå er sesongen over for slikt hvis du ikke har drivhus etc. 9 minutter siden, Arya70 skrev: Den vokser visst vilt: http://forskning.no/botanikk-planteverden/2012/08/urteplanter-i-norsk-natur Ja, dette kalles malurt, men den som vikser i norge er ikke artemisia absinthum, men en annen malurt art som heter artemisia norvegica. Om man kan ekstrahere tujon fra denne (hvilket man med rimelighet kan anta er ts' mål) er jeg usikker på. Anonymkode: 688c4...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 11. juli 2017 #15 Del Skrevet 11. juli 2017 Norsk Medisinaldepot hadde urtedroger tidligere, i alle fall. De leverer til Vitus apotekene. Du kan forhøre deg der, om det er mulig å bestille, om du ikke vil dyrke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grovmel Skrevet 11. juli 2017 #16 Del Skrevet 11. juli 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette kalles malurt, men den som vikser i norge er ikke artemisia absinthum, men en annen malurt art som heter artemisia norvegica. Om man kan ekstrahere tujon fra denne (hvilket man med rimelighet kan anta er ts' mål) er jeg usikker på. Anonymkode: 688c4...859 Der tar du nok litt feil, er ganske sikker på det i hvertfall da jeg har kommet over planten selv. Den førstnevnte vokser også i norge, men bare i fra kristiansand til fron, ifølge Rolv. Den norske varianten artemisia norvegica er visst nok enda sjeldnere og nært utryddingstruet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå