AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Folk er ærlige på fylla. Men noen er også pinlig ærlige i edru tilstand. De sier at de ikke kunne tro at jeg hadde jobben jeg hadde og at jeg ser mer oppegående ut. Jeg burde være noe som passer mer til min standard... Hva gjør man med slik? Jeg trives middels. Jeg lurer på om jeg har dratt med meg "jeg er ikke verdt noe mer" inn i voksenlivet fordi jeg ble mobbet av lærere og elever som barn/ungdom. Og det er jo selvfølgelig veldig irriterende! At det går inn i underbevisstheten (som er verdens tregeste organ i kroppen til å forandre seg). Jeg tenker på en måte at jeg fortjener det også, når jeg ikke har oppnådd mer i livet. Anonymkode: 2ac25...f47
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 Jeg tenkte også sånn før. Men du har bare ett liv, og det er umulig å etterkomme alle sine ønsker og krav om hvordan ditt liv egentlig burde være. Da er det bare å følge sine egne krav og ønsker uten å bry seg om hva andre mener, for du har bare ett liv. Anonymkode: 29b0a...21d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Jobben er ikke den du er (hva enn dette skal bety). Men hva er det du jobber med som er så forferdelig at ikke oppegående mennesker skal nedverdige seg selv med å gjøre dette? Anonymkode: 772b7...902 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 Sånn er livet, det er stadig flere som bryr seg om hva man jobber som/karriere/prestisje. Men man kan ikke la seg affisere av det, for det vil alltid være mange som er uenige i nettopp ditt valg. Anonymkode: 08b4b...670
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sånn er livet, det er stadig flere som bryr seg om hva man jobber som/karriere/prestisje. Men man kan ikke la seg affisere av det, for det vil alltid være mange som er uenige i nettopp ditt valg. Anonymkode: 08b4b...670 Ja ja, folk er irriterende. Problemet mitt er bare at jeg ikke føler jeg klarer det de fleste gjør og at jeg ikke engang klarer det jeg synes jeg jeg bør klare. Jeg føler at vi alle er født med "en viss plass". Og min plass ble visst ikke av de bedre da. Hvis dere skjønner. Jeg vil uansett havne i dårligste jobbene uansett hvor jeg får jobb. Anonymkode: 2ac25...f47
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 Har du egentlig lyst til å ha en annen jobb? Jeg hadde sett på det som positivt at de syns jeg så mer oppegående ut enn jobben min. Selv er jeg uføretrygdet og var nylig på NAV for å søke om støtte til tannbehandling. Når en av de ansatte skulle hjelpe meg å finne selvangivelsen på altinn, så spurte hun om jeg var selvstendig næringsdrivende fordi vi ikke fant den med en gang. Ha! Anonymkode: 3506f...bdd
Violetta Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 Jeg kan ikke komme på en eneste jobb som ikke har en funksjon i samfunnet. Det er det som betyr noe, ikke hva andre mener. Man jobber vanligvis for å forsørge seg selv og familien, ikke for å imponere andre. Jeg tror ikke mange blir imponert over min jobb heller, men den har en helt klar betydning for mange. Og jeg får lønn. Det er nok for meg. 2
Knirke Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 (endret) Jeg har fått høre den mange ganger i mange forskjellige yrker... Å "bare" være f.eks servitør var ikke bra nok for min middelklassefamilie der alle helst skal jobbe i stat eller kommune, og jeg følte jeg ble sett ned på av både venner og kunder. Nå har jeg valgt et yrke som folk flest ikke skjønner bæret av, men på arbeidsplassen føler jeg at jeg får den respekten jeg fortjener. Selvrespekt og yrkesstolthet, det er like viktig for meg som penger. Om jobben er viktig for samfunnet eller ikke driter jeg i. Endret 8. juli 2017 av Knirke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå