AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Hvor får man kjøpt det? Helsekost? Innvandrerbutikker? De vanlige butikkene jeg har skjekket har bare "boli in bag" Anonymkode: 959f2...1c3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 Helsekost og større dagligvare(ville sett blant bakevarene) Anonymkode: da036...0b4
Pringle Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Innvandrerbutikker, stor sjanse for å finne, men det kan hende du må lære deg hva bygg heter på tyrkisk/litauisk/rumensk/???. Helsekost har, men det meste er dyrere på helsekosten. Kiwi har ihvertfall. Ja, let blant bakevarer. Når du finner sukker, havregryn og hvetemel, da er du på rett vei. Eller spør. Forhåpentligvis både vet og forstår betjeningen hva du snakker om:
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 Takk for tips! Jeg har jo bare sett blandt ris og pasta jeg da. Skal definitivt sjekke bakevarene... Anonymkode: 959f2...1c3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #5 Skrevet 9. juli 2017 Jeg har funnet på kiwi. Men husk at de må legges i bløt før bruk! Anonymkode: 34205...289
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man kjøpt det? Helsekost? Innvandrerbutikker? De vanlige butikkene jeg har skjekket har bare "boli in bag" Anonymkode: 959f2...1c3 Jeg har da en pose Byggryn i skapet som ikke er boil in a bag variant. Den er nok kjøpt enten på Coop Obs eller Rema. Anonymkode: 582d3...093
Silje92 Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 Vet de også har masse utvalg i Sverige på vanlig matbutikk der om du handler der innimellom 👌
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #8 Skrevet 9. juli 2017 Coop Mega, Obs og Meny har her i Trondheim i alle fall. Anonymkode: 31cea...d3d
Leo Skrevet 9. juli 2017 #9 Skrevet 9. juli 2017 Byggryn er en traust norsk vare som jeg vil tro de aller fleste norske matbutikker har, men de står gjerne litt bortgjemt sammen med melvarene. De må bløtlegges over natten før man koker dem, men når de er ferdig kokt kan de gjerne fryses i porsjoner.
Pringle Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 Byggryn er en super norsk matvare, veldig anvendelig og næringsrik. Dessverre er det sånn at trauste norske matvarer er i ferd med å skvises ut av markedet, til fordel for haugevis av varianter av diverse hipstermat. Byggryn bør absolutt bløtlegges over natta, men de koker på ti minutter så jeg har aldri brydd meg om å lage større porsjon enn det jeg trenger der og da. Tørr oppbevaring er dessuten billigere og plassbesparende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå