AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Er nettopp kommet hjem fra ferie. Har vært på tur med familien, og venner med barn. Om kveldene satt vi gjerne ute på terrassen og koste oss, noen med alkohol,og jeg uten. Fikk beskjed av en vennine om at jeg var kjedelig fordi jeg ikke drakk på ferie. Når de reiste med venner, var det alltid kos og moro for de voksne når barna var lagt. Jeg koser meg gjerne med et glass vin eller tre, men gjør det når jeg ikke har ansvar for barn. Er dette sosialt uakseptert? Må man absolutt drikke alkohol for å kose seg? Jeg hadde det forøvrig veldig kjekt. Anonymkode: adb20...1ef 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 Det er de som drikker som er kjedelig Anonymkode: f4b84...731 2
Vakkertliv Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Det er de som "må" ha ett glass vin og sitter å maser på deg som har ett problem! Sitter nå på Kreta og ser på voksne og barn som er ute til etter 12 om kvelden og drikker. Barna koser seg ikke og holder på å sovne. Det er de som er kjedelige som ikke kan kose seg uten alkohol! Og ja jeg drikker alkohol jeg og. Men jeg er singel og uten barn her. Drar jeg med barn legger vi opp til ting med barna så de får skikkelig søvn og litt rutiner selv om vi er på ferie 6
Anciol Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 Sånn er jeg og , og slik er foreldrene mine , vi drikker alkoholfritt;)
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 Man gjør som man føler for. Anonymkode: 4a2e0...51b 10
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 Synes du skal gjøre akkurat det som føles rett for deg. Må si jeg synes det er meget spesielt å legge press på at folk skal drikke alkohol overhodet, barn eller ikke.. Det må være helt greit å ha et forsiktig forhold til rusmidler. Selv drikker jeg gjerne et glass rødvin på terrassen etter at barnet er lagt på ferie, men helst ikke mer enn ett - jeg vil være såpass edru at om barnet plutselig skulle bli sykt på natten eller noe skulle skje så er jeg klar i topplokket og ikke brisen. Anonymkode: 9bfe3...d4c 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 Ja gørrkjedelig bestemor Anonymkode: 68481...557
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 Drikkepress er aldri ok uansett om man har en god grunn (som du har) eller man bare ikke har lyst på. Enkelte tror at alle som ikke gjør som dem er hysteriske. Jeg er veldig takknemlig for at jeg alltid hadde en edru mor å forholde meg til. En mor som ikke av og til var annerledes og fnisete og fremmed som de andre voksne på campingplassen. Anonymkode: a7ee2...7a0 12
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nettopp kommet hjem fra ferie. Har vært på tur med familien, og venner med barn. Om kveldene satt vi gjerne ute på terrassen og koste oss, noen med alkohol,og jeg uten. Fikk beskjed av en vennine om at jeg var kjedelig fordi jeg ikke drakk på ferie. Når de reiste med venner, var det alltid kos og moro for de voksne når barna var lagt. Jeg koser meg gjerne med et glass vin eller tre, men gjør det når jeg ikke har ansvar for barn. Er dette sosialt uakseptert? Må man absolutt drikke alkohol for å kose seg? Jeg hadde det forøvrig veldig kjekt. Anonymkode: adb20...1ef Flott at noen velger det slik. Jeg hatet når foreldrene mine drakk. Anonymkode: cf55f...83e 5
Måbarefåsiat... Skrevet 8. juli 2017 #10 Skrevet 8. juli 2017 Når jeg er på ferie med mann og barn, hender det jeg drikker vin til maten og kanskje et glass på kvelden etter vi har kommet hjem. Men ellers drikker jeg stort sett ikke. Det er mitt valg og jeg opplever ofte drikkepress. Det er en gjengs oppfatning om at jeg er kjedelig som ikke drikker, dvs ikke jeg, men "folk" som ikke drikker og jeg synes det er en forkastelig holdning. Kan ikke voksne folk få bestemme selv?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #11 Skrevet 8. juli 2017 Jeg drikker aldri når jeg er sammen med barna. Mannen tar seg en øl eller 2, men jeg trenger rett og slett ikke den "kosen" som så mange mener man burde ha rundt drikking i ferien. Jeg koser meg like mye med noe kaldt alkoholfritt i glasset. Anonymkode: fd7c7...23c 1
rikoChett Skrevet 8. juli 2017 #12 Skrevet 8. juli 2017 Blir så glad når jeg leser at folk ikke drikker rundt barn! Flott! Jeg tror ikke hun syns du er kjedelig, mer at hun fikk dårlig samvittighet selv og ikke ville kjenne på det. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #13 Skrevet 8. juli 2017 Fysj, så lei jeg er av folk som skal legge seg borti om man drikker eller ikke. Det kan godt hende du er kjedelig, men det er hvert fall ikke fordi du ikke drikker! Hvis man liker å ta seg et glass - fint. Hvis ikke lar man det være. Trist med folk som MÅ ha alkohol for å ha det fint, og enda tristere med folk som trenger at alle rundt dem også drikker for at de skal ha det fint! Anonymkode: 9648a...d7f 4
Hulderen Skrevet 8. juli 2017 #14 Skrevet 8. juli 2017 Neste gang reiser du på ferie med noen andre. Det er sosialt akseptert hos de aller, aller fleste å selv velge om man vil nyte alkohol eller ei.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #15 Skrevet 8. juli 2017 Det er ingenting galt med det. Og fullt akseptert i min omgangskrets, i hvert fall. Anonymkode: 7dfc0...079
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #16 Skrevet 8. juli 2017 Jeg heller ikke liker ikke å drikke med barn. Noen ganger kan jeg merke bare 2-3 øl dagen etterpå, og jeg blir så redusert og slapp. Og jeg ønsker helst å være opplagt og uthvilt når jeg skal ta meg av barn dagen etterpå. Derfor er det vanskelig å stå på ferie med folk som har motsatt oppfatning eller ikke har barn. Anonymkode: 61532...833
Gjest Dorey Skrevet 8. juli 2017 #17 Skrevet 8. juli 2017 Men det er jo forskjell på å drikke MED barna og etter at de er lagt... Å ta et par glass på balkongen når ungene sover er helt uproblematisk i min bok.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #18 Skrevet 8. juli 2017 Jeg syns egentlig det er ganske sykt at så mange bare måååå ha "et par glass" for å kose seg. Det finnes veldig mye som smaker bedre enn vin, f.eks brus og juice. Det må derfor være for rusens skyld man drikker, og jeg tenker at man i utgangspunktet er en ganske kjedelig person hvis man må være beruset for å være gøy. Anonymkode: a5077...891 1
Gjest Blondie65 Skrevet 8. juli 2017 #19 Skrevet 8. juli 2017 Jeg skal ikke legge meg bort i om folk velger å ta et eller to glass når de har ansvar for sine egne barn. Men jeg er veldig lei dette drikkepresset og påstander om at man er kjedelig/usosial/prippen om man ikke drikker. Det, folkens, må vi rett og slett starte en bevegelse for å få slutt på. Så hva om du sitter i godt lag og drikker selv, og så er det en som sier at denne ikke vil drikke, og blir nødet og kalt kjedelig? Hva er din og min rolle da? Bør vi ikke sette på plass "drikkepresserne" og si at folk velger selv hva de vil drikke?
Violetta Skrevet 8. juli 2017 #20 Skrevet 8. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns egentlig det er ganske sykt at så mange bare måååå ha "et par glass" for å kose seg. Det finnes veldig mye som smaker bedre enn vin, f.eks brus og juice. Det må derfor være for rusens skyld man drikker, og jeg tenker at man i utgangspunktet er en ganske kjedelig person hvis man må være beruset for å være gøy. Anonymkode: a5077...891 Det er ikke alle som er enig med deg i at brus og juice smaker bedre enn vin. Det er heller ikke alle som må ha vin, noen bare velger å ta et glass før man legger seg. Det er vel ikke strengt tatt det ene glasset som er poenget heller. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå