Gå til innhold

Slå barn, vaske hendene etter toalettbesøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det med barn som er så små at de må ha hjelp til å tørke seg? Vasker barnet hendene etter toalettbesøk, selv om det ikke er borti noe? 

Anonymkode: a22fa...d8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med en gang. Da innarbeides gode vaner. Ingen vits i å utsette det. 

Anonymkode: 76cd7...b16

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Enig med AB. Håndvask må innarbeides fra de er små. Mine barn er i småskolen og ville ikke klart å forlate toalettet uten å ha vasket hendene. Jeg har drillet og drillet og drillet - og nå er det som en ryggmargsrefleks. 

Anonymkode: 331c7...e9d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det med barn som er så små at de må ha hjelp til å tørke seg? Vasker barnet hendene etter toalettbesøk, selv om det ikke er borti noe? 

Ingen grunn til å slå barna.

Anonymkode: ecfc3...9c5

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Små barn*** herregud 😣 

TS

• Liker 8
Skrevet

Nei, vi gjorde ikke det og så ingen grunn til å gjøre det heller. Vi forklarer dem hvorfor og når man vasker hendene. Alle tre begynte å vaske hendene etter toalettbesøk straks de begynte å tørke seg selv, det går helt automatisk.

AnonymBruker
Skrevet

Mente du små barn i overskriften din? 

Gode vaner er viktig å innarbeide  på alle områder, også håndvask etter toalettbesøk, før spising og ved leggetid. 

Små barn og vann fra kranen er ofte søl og våte genserarmer opp til skuldrene, da bruker vi klut. 

Anonymkode: 2bed6...be2

• Liker 3
Skrevet

Ja! 
Jeg må uansett vaske hendene etter å ha tørket barnet og det hender han er borti både det ene og det andre når han sitter der. 
I tillegg er det en god vane å starte tidlig tenker jeg. 
Så vi vasker alltid hendene sammen etter at han har vært på do. :)  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Clickbait

Anonymkode: 16b18...899

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Clickbait

Anonymkode: 16b18...899

Mer autocorrect. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Dette begynner man tidlig med. Borti noe?de har vært på do!!!!!!!

Anonymkode: 7d03c...8e3

Skrevet

Alltid håndvask etter toalettbesøk, om de så er så små at de trenger hjelp til å nå opp til vasken. Alle som sitter på do er borti doen, om de nå tørker seg selv eller ei.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk i barnehagen fikk vi dask på lanken om vi ikke hadde vasket hendene før et måltid. 

Anonymkode: 10af7...ee4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Små barn*** herregud 😣 

TS

Jeg hikket da jeg så overskriften. Skjønte ingenting i begynnelsen :skratte:

• Liker 1
Gjest lurven
Skrevet

man er jo borti doen, der er det jo ikke bare snille bakterier så greit å vaske henda

AnonymBruker
Skrevet

Håndvask ved toalettbesøk, ja - og hver gang vi kommer inn utenfra. Og om vi har grist noe. Det har vært rutine fra han var baby og kunne ta på ting selv.

Anonymkode: 2d065...0de

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min holder seg fast i doringen når han sitter på do, så det har aldri vært noe tema at han ikke skulle vaske hendene.

Anonymkode: 38b0b...80c

Gjest supernova_87
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer autocorrect. 

Autokorrekt burde meldes til barnevernet siden hun synes slå barn er mer passende enn små barn!  :opplyser:

Skrevet

Ja, de må vaske hendene. 

Selv om de ikke har vært borti noe direkte på do, så handler det jo også om å innøve rutiner fra tidlig alder. Dessuten er de jo borti mye annet generelt så bare fint å få vasket hendene en ekstra gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er også veldig nøye med dette på våre. De er 3 og 5, og femåringen har nå såvidt begynt å kunne tørke seg selv etter dobesøk. Men de har hatt innprentet helt fra dag én, at har de sittet på doen (eller til og med om de bare har løftet på dolokket "for moro skyld") så vasker vi selvsagt hendene. Også uavhengig av om det faktisk kom noe i do eller ikke. Doen er generelt et skittent og bakteriefylt område, og siden de nå er så vant til at hender ALLTID skal vaskes etter at man har hatt kontakt med doen, pleier de som oftest å gjøre det umiddelbart selv uten at vi engang må nevne det.

Anonymkode: b9088...24d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...