Gå til innhold

Bor i et hus han eide da vi ble sammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da vi ble sammen for tre år siden, hadde jeg akkurat solgt mitt hus. Flyttet inn i hans hus. Har brukt mye av pengene mine her og vi har felles økonomi. 

Hva hvis det skulle bli slutt eller hvis han dør? 

Er jeg husløs da? 

Vi er enige oss imellom om at jeg eier halvparten av huset, men har ikke somlet oss til å skrive kontrakt etc. 

Anonymkode: 99dee...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her, i tillegg venter vi vårt første barn sammen i oktober 😊

Anonymkode: 99dee...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne skrevet en kontrakt på tiden du skrev dette innlegget... Tinglysning koster ingenting.

Ta en time med advokat og fiks testamente, samboeravtale og overføring av halve huset til deg.

Selvsagt blir du husløs da.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skriv kontrakt da. 

Anonymkode: 1ca14...11f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende å se, gang etter gang hvorDan kvinner ordner seg.

Om det blir slutt, har du ikke krav på en drit.  Det går til ditt barn,og hans eventuelle barn. Over en viss sum,så får du heller ikke forvalte det barnet arver. 

Du har brukt penger av ditt hussalg på dette huset, har du avtale/ skriftlig på dette? Han sier du eier halve huset,ja har dere tinglyst det? Om ikke, så betyr dette ingen ting.

 

Anonymkode: a0179...282

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.  Selv om dere gifter dere, har du ikke noe krav i huset om det eks skulle bli slutt. Forstår ikke hvordan folk tør

Anonymkode: a0179...282

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt sjokkert og skuffet over mine medsøstre til tider. 

Selvdagt kan du bli husløs! Unnskyldningen "han har ikke somlet seg til å ordne kontrakt.." er tynn. Dette kunne du fint ordne selv. 

Anonymkode: 5b807...229

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har du ikke krav på noe. Dette må dere ordne en kontrakt på, i dag! 

Anonymkode: 489fd...d8f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal etterhvert flytte inn hos kjæresten min. Helt fra første gang vi snakket om dette var han helt tydelig på en ting - når det skjer så skal jeg kjøpe meg inn i huset. Så eier vi halve huset hver. Han har sagt at han ikke kunne levd med seg selv om det senere ble slutt og jeg stod på bar bakke. Jeg er helt enig i at det er lurt, så klart. Jeg vil dessuten også føle at det er mitt hus og mitt hjem. Vi satser på dette forholdet, og da er det helt åpenbart for oss at papirene skal være i orden. 

Blir så trist hver gang jeg hører om folk som ikke har somlet seg til samboerkontrakt og andre viktige papirer. Dette er så viktig! Dette MÅ man ta seg tid til!

Anonymkode: b5c31...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg inn eller få tinglyst eierandel om han virkelig vil gi deg halve huset. Skriftlig - i dag!
Gir han bort et halv hus så er han en veldig snill fyr vil jeg si, så spørs om ikke han tenker at du skal kjøpe deg inn? Dette må dere snakke om. Men selvsagt, gir han deg halvparten så er det jo bare å ta imot :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, July 08, 2017 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Da vi ble sammen for tre år siden, hadde jeg akkurat solgt mitt hus. Flyttet inn i hans hus. Har brukt mye av pengene mine her og vi har felles økonomi. 

Hva hvis det skulle bli slutt eller hvis han dør? 

Er jeg husløs da? 

Vi er enige oss imellom om at jeg eier halvparten av huset, men har ikke somlet oss til å skrive kontrakt etc. 

Anonymkode: 99dee...68f

Dør han arver familien hans huset. Du lever da på deres nåde, om de vil la deg bli boende eller selge/overta huset. Om du kan dokumentere at du har brukt penger på å øke verdien på huset, kan du kanskje få ut den verdien. Ellers blir du både husløs og hjemløs. 

Det samme gjelder dersom dere går hver deres vei. 

Derfor er dette helt idiotisk og kalles å gå i kvinnefella. Du må snarest sikre deg med samboerko trakt og gjensidig testament. Alternativt får dere gifte dere, på papiret for å sikre deg dine rettigheter. Å stå på gaten, gravid eller med et lite barn, klærne dine og noen sofaputer er vel ikke noe du ønsker? Slik du lever nå så lever du direkte farlig, økonomisk. 

Anonymkode: 7a38e...62e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2017 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Da vi ble sammen for tre år siden, hadde jeg akkurat solgt mitt hus. Flyttet inn i hans hus. Har brukt mye av pengene mine her og vi har felles økonomi. 

Hva hvis det skulle bli slutt eller hvis han dør? 

Er jeg husløs da? 

Vi er enige oss imellom om at jeg eier halvparten av huset, men har ikke somlet oss til å skrive kontrakt etc. 

Anonymkode: 99dee...68f

Enig dere imellom at du eier halvparten? Gir han bort halve huset til deg? Det var jo kjempesnilt må jeg si!!

Anonymkode: e4b7b...6df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎07‎.‎2017 den 14.55, AnonymBruker skrev:

Da vi ble sammen for tre år siden, hadde jeg akkurat solgt mitt hus. Flyttet inn i hans hus. Har brukt mye av pengene mine her og vi har felles økonomi. 

Hva hvis det skulle bli slutt eller hvis han dør? 

Er jeg husløs da? 

Vi er enige oss imellom om at jeg eier halvparten av huset, men har ikke somlet oss til å skrive kontrakt etc. 

Anonymkode: 99dee...68f

Da er du husløs ja.

Anonymkode: d2022...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig dere imellom at du eier halvparten? Gir han bort halve huset til deg? Det var jo kjempesnilt må jeg si!!

Anonymkode: e4b7b...6df

Siden hun har brukt mye av pengene sine der har an nok ikke bare gitt henne huset nei. Hun bruker nok penger på lånet og huset i seg selv hun også.

 

Men til TS. Ja dette MÅ du få kontrakt på. Kjøpe deg inn osv. Eller så står du på bar bakke, og selv om man i starten aldri tror at noe slik skal skje kan brudd bli stygge uansett hvor lite man tror dette kommer til å skje i forkant. Dessverre.

Anonymkode: 05aed...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
På 7/8/2017 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Blir helt sjokkert og skuffet over mine medsøstre til tider. 

Selvdagt kan du bli husløs! Unnskyldningen "han har ikke somlet seg til å ordne kontrakt.." er tynn. Dette kunne du fint ordne selv. 

Anonymkode: 5b807...229

Overlater til huseier å ordne det....herregud...i dette øyeblikk kan han falle død om. Så hva da? Jamen, han sa,han skulle, det betyr ingen ting

Nå er kvinner advart så mye med dette. Ikke f...om noen lærer av andres feil. De er mer opptatt av å kjøpe duker og puter for å pynte opp.  Ja..det er skuffenoe å se hvor lite ansvar for egen økonomi kvinner tar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du sammenligne med at du møter en fremmed på bussen. Du har mistet kortet ditt men blir enig med den fremmede om at du vipser ham masse penger også tar han ut kontanter til deg neste dag. 

Du stiller ikke så sterkt om han ikke gjør som avtalt. 

Ikke putt penger inn i andres eiendom eller kontoer uten papirene i orden. 

Anonymkode: 05856...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden hun har brukt mye av pengene sine der har an nok ikke bare gitt henne huset nei. Hun bruker nok penger på lånet og huset i seg selv hun også.

 

Men til TS. Ja dette MÅ du få kontrakt på. Kjøpe deg inn osv. Eller så står du på bar bakke, og selv om man i starten aldri tror at noe slik skal skje kan brudd bli stygge uansett hvor lite man tror dette kommer til å skje i forkant. Dessverre.

Anonymkode: 05aed...dab

Men i 2017 bør jo alle vite at det ikke er verdt en d*** så lenge man ikke har papirer på at man eier! Det er jo den typiske kvinnefellen. Å betale ditt og datt i årevis, og så eier man ingenting!

Jeg eide selv huset da mannen min flyttet inn. Jeg GA jo ikke halve huset til han. Han tok opp lån og kjøpte seg inn. Jeg ville aldri i verden skrevet halve huset over på han uten at han faktisk hadde kjøpt seg inn.

Anonymkode: e4b7b...6df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet menneske i verden gir gratis halve huset til sin kjæreste/sambo .. Da er man veldig korttenkt og det er galskap! Vi lever i 2017 og man kjøper seg inn i huset/leiligheten.

I en rettsak krever de solid bevismateriale, hus avtale er da kun gyldig om det er signert i det offentlige rom, og/eller stemplet med vitner. Om det skulle skje noe som gjør at dere skiller lag i din nåværende situasjon, havner du på gata.. fordi dere har en muntlig avtale.

 

Anonymkode: 63201...8d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...