Gå til innhold

Har jeg fått feil medisin til katten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min fikk i går utskrevet antibiotika, henta dette på apoteket. "Noroclav Vet. 200mg/50mg Tabletter til hund. 1/2 tablett 2 ganger daglig i 1 uke". Står det på pakka. Men når jeg ser i felleskatalogen finnes det "TABLETTER 40 mg/10 mg til hund og katt" og "TABLETTER 200 mg/50 mg og 400 mg/100 mg til hund".

-Har ikke jeg fått feil da? Burde ikke katten min fått da 40/mg/10mg?

Grunnen til at jeg stusset litt på dette var at når jeg i går hadde tenkt å gi han medisin så jeg at pillene var ENORME, og de er tilogmed veldig store når jeg deler de i to.

Kan det være at apoteket ga meg feil styrke? Jeg leverte resepten inn til de da jeg hentet medisin så har ikke mulighet til å se på denne.

Håper noen kan hjelpe, da dyrlegen er stengt der i dag og jeg vet ikke helt hvem jeg kan spørre..

Anonymkode: 4a1c7...771

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten min fikk i går utskrevet antibiotika, henta dette på apoteket. "Noroclav Vet. 200mg/50mg Tabletter til hund. 1/2 tablett 2 ganger daglig i 1 uke". Står det på pakka. Men når jeg ser i felleskatalogen finnes det "TABLETTER 40 mg/10 mg til hund og katt" og "TABLETTER 200 mg/50 mg og 400 mg/100 mg til hund".

-Har ikke jeg fått feil da? Burde ikke katten min fått da 40/mg/10mg?

Grunnen til at jeg stusset litt på dette var at når jeg i går hadde tenkt å gi han medisin så jeg at pillene var ENORME, og de er tilogmed veldig store når jeg deler de i to.

Kan det være at apoteket ga meg feil styrke? Jeg leverte resepten inn til de da jeg hentet medisin så har ikke mulighet til å se på denne.

Håper noen kan hjelpe, da dyrlegen er stengt der i dag og jeg vet ikke helt hvem jeg kan spørre..

Dra på apoteket og spør. 

AnonymBruker
Skrevet

Spør på apoteket men det høres rett ut i mine ører iallfall. Gjem biten i litt våtfor evt knus og strø i en skje med leverpostei. 

Anonymkode: 5a68b...f7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ringe apoteket nå :)

Tabellen som jeg la ut er for den styrken jeg fikk. Om jeg forstår riktig så er en halv tablett for ca 10kg katt?

show.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...