Gå til innhold

Ferie bestilt. Jenta gleder seg men er syk :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt ferie. Hytta er leid og betalt. Inngangsbilletter til dyreparken er kjøpt. Lille jenta på 2,5 gleder seg masse og skravler mye om dette - men så våknet hun med feber i går. Hun var skikkelig pjusk i går men i dag har hun i allefall spist litt og skravler masse igjen - men feberen er der. Ikke så høt nå på dagtid i allefall så ikke gitt Paracet. Men hun er ikke tipp topp! 

Så skal vi reise i morgen. Alt er kjøpt og betalt og bilen er leid. Hva gjør man? Hun gleder seg jo og vi har jo sett frem til dette. Avbestille er jo ikke mulig med tanke på refusjon. Skal man dra og ta det Rolig eller hva anbefaler dere? Synes feber er skummelt ;( 

Anonymkode: 13668...84a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra. Ta det så rolig dere kan. Ta med vogn. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dra, såklart. Men husk på febernedsettende i tilfelle hun får feber.

Anonymkode: b78f1...eb7

• Liker 2
Gjest Solstråletårer
Skrevet

Hun har nok et tilfelle av reise feber. Noen får faktisk feber av p glede seg. Bare dra. Ta det litt med ro  . Og kos dere

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt klart dratt. Ta med Paracet og gi henne ved feber. Barn får veldig lett feber og så sant den ikke er veldig høy så er det ikke farlig. 

Anonymkode: aa6e9...503

• Liker 3
Skrevet

Barn blir jo ofte like fort friske, som de blir syke. Så gjør som flere over her anbefaler. Reis og ta det litt med ro, så går det nok bra. 

God tur! Kos dere!

• Liker 4
Skrevet

Hvis allmenntilstanden er god, så hadde jeg dratt. Ta med paracet og ta det litt med ro, så går det nok bra.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Solstråletårer skrev:

Hun har nok et tilfelle av reise feber. Noen får faktisk feber av p glede seg. Bare dra. Ta det litt med ro  . Og kos dere

Jasså? Har du noen dokumentasjon på den påstanden for det høres utrolig ut. 

Anonymkode: 5eb0e...0b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville dratt om feberen er under 40 og almenntilstanden er grei. Ta med vogn, teppe, rikelig med drikke, Paracet og slike ting som er nyttig når man er syk. Blir hun dårligere så finnes det vel leger der også.  God tur og god bedring til Vesla 😊

• Liker 2
Skrevet

Om allmenntilstanden er grei så kan dere jo prøve. God tur og god bedring til vesla :)

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Ungene mine blir sånn.  Tok meg litt tid å skjønne det at det vsr reisa som gjorde det. kjenne flere som blir syk når man skal reise . Sier ikke att det er sånn nå men det er mulig 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jasså? Har du noen dokumentasjon på den påstanden for det høres utrolig ut. 

Anonymkode: 5eb0e...0b6

Ingen dokumentasjon, bare erfaring. 

Min bror fikk feber før hver ferie da han var liten. Etter noen år slutter foreldrene mine å informere han om ferien før de faktisk skulle reise og da forsvant problemet. 

Anonymkode: e0cfc...d4e

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok dratt. Så lenge hun er kvikk og koser seg. Ikke bruk for mye febernedsettende, feber er tross alt kroppens måte å kvitte seg med noe på. Dere får evt ta kontakt med lege underveis.

Og en annen gang; avbestillingsforsikring når dere bestiller ferie. Ting kan alltid skje.

Håper dere får en fin ferie :-)

Skrevet

Jeg fikk feber hver gang vi skulle ut på reise da jeg var liten, mamma var sikker på at det var reise feber fordi jeg kunne gå i ukesvis å glede meg, og en eller to dager før vi reiste fikk jeg feber . Siden almenntilstanden min alltid var bra, reiste vi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feber er sjelden farlig, hvertfall ikke her i Norge. Små barn for også lett feber å det kan gå fort over. Ta det rolig og la hun få sove litt, ta med vogn. 

Anonymkode: 5803f...9da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har bestilt ferie. Hytta er leid og betalt. Inngangsbilletter til dyreparken er kjøpt. Lille jenta på 2,5 gleder seg masse og skravler mye om dette - men så våknet hun med feber i går. Hun var skikkelig pjusk i går men i dag har hun i allefall spist litt og skravler masse igjen - men feberen er der. Ikke så høt nå på dagtid i allefall så ikke gitt Paracet. Men hun er ikke tipp topp! 

Så skal vi reise i morgen. Alt er kjøpt og betalt og bilen er leid. Hva gjør man? Hun gleder seg jo og vi har jo sett frem til dette. Avbestille er jo ikke mulig med tanke på refusjon. Skal man dra og ta det Rolig eller hva anbefaler dere? Synes feber er skummelt ;( 

Dere har bestilt hytte og leid bil. Hvis hun enda er dårlig kan dere jo bare utsette det en dag, men ser ikke problemet med å bo på hytte med sykt barn. Ta med vogna, paracet, mariekjeks og nok drikke til bilturen. Når hun har spist og begynt å være mer pigg, er det igenting å bekymre seg for.

Anonymkode: e475b...04d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mi jente på to ble syk på fredag kveld. Hadde svært høy temp. Var utslått på lørdag, hadde feber i natt. Feberen har ikke dukket opp på morrakvisten nå! Hun smiler, ler og er i full fart. Så reis i vei! Ser noen foreslår å ha med vogn - det bør en uansett ha med til en 2,5 åring i dyreparken! Vi bor her så vi er der mye hele året, og selv 4 åringen blir trøtt beina om vi tråkker mye gjennom parken.

Anonymkode: fa4b6...7c0

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feber er helt vanlig. Jeg synes dere skal reise. En så liten jente, sitter vel i vogn? Så hun kan sove i vognen sin, om hun føler hun trenger det? Det er ikke noe godt med feber, men det er bra å få seg frisk luft og komme seg ut litt. Bare ta med ro, og se ann tempoet etter formen på barnet. Mye pauser, mye vann og god mat hjelper godt på. Kjør rolig med bilen, så den lille ikke blir bilsyk, noe man fort kan bli når man har feber. Dere kan trekke dere litt tilbake iløpet av dagen,så barnet får det helt rolig et par timer, før dere tusler rundt igjen ? :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...