Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på åtte uker. Vi kunne tenke oss å starte på babysvømming men er litt usikre på om dette er så lurt før han har fått vaksine ?

Et annet problem er hvis det blir veldig kaldt ute, er dette noe heldig for en liten baby ?

Helsesøster ville verken råde eller fraråde oss. Noen som har noen erfaringer med dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt han med på babysvømming, selv om han ikke har fått vaksine, men du kan jo evt. høre med arrangøren om de har noen erfaringer med dette.

Vi tok med vår datter på babysvømming fra hun var10-12 uker og hun stortrives! Riktignok kan de ikke akkurat vise det i begynnelsen.......... Ikke noe problem om det er kaldt ute - ta dere god tid i garderoben slik at dere begge er tørre og kle den lille godt.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Har hørt at barn som har gått på babysvømming har større sjanse for å utvikle astma, allergier og luftveisproblemer jeg... Er det sånn eller? Ville også gått på babysvømming med min baby, men så leste jeg det og ble skeptisk...

Gjest Mayamor
Skrevet

Har gått med sønnen min på 8 år fram til han ble 2 år.

Startet da han var 6 uker gammel.

Vi brukte god tid i garderoben etter kurset.

Tørket god i ørene og hadde på egnede klær.

Han har vært lite syk og har en bra almenntilstand.

Han storkoste seg og lærte å svømme da han var 4 år.

Etter fylte 2 år ble det mer sporadisk vanlig svømming et par tre ganger i måneden.

Vi startet opp i januar med begge to.

Dvs den kaldeste årstiden...

Minsten er nå 14 mnd og vi har gått siden han var 6 uker gammel.

Samme gjelder for ham som storebror.

Jeg er for fyisk utfoldelse og er nok positiv til babysvømming da jeg har en venninne med astma som er instuktør. Hennes 3 barn - i alderen 4 - 10 år har vært mye i basseng. Og ingen av dem har astma til tross for at mor har det...

Det meste er vel farlig dersom en setter seg fore noe.

Hva med all eksosen i Oslo, Begen, Trondheim og Stavanger m/flere store byer...?

Men vi tar jo barna ut på tur fordet...

Hva med kyrene som beiter ved forurensede vann/beitemarker etc?

Vi lar nå barna nytte meiriprodukter og/eller spise kjøtt...

Grønnsakene våre...

Har hørt at en rett og slett kan dø av å leve... :wink:

Nå høres det ut som om jeg bagatelliserer det hele;

og jo det tror jeg at jeg gjør også.

Det finnes nok undersøkelser som støtter den ene og andre veien.

Følg egen magefølelse!

Dette har jeg ingen dokumantasjon på - det er ikke en opp og vedtatt holdning/mening - bare min personlige...

Men for all del - jeg sier ikke at alle bør gå på babysvømming. Har du en magefølelse som sier ikke gå - så ikke gå...

Mayamor

Skrevet

Akkurat det med forkjølelse tok damen som Marcus og jeg skal begynne på babysvømming hos i brevet vi fikk tilsendt.

Hun skriver: "Bruk god tid etter badet. Det er viktig at babyen ikke er for varm eller klam når dere går ut. Det er svingninger i temperaturen som skaper forkjølelse, ikke badingen. Om vinteren kan det være stor temperaturforskjell inne i garderoben og ute, ta gjerne et stopp i fojaen på vei ut så blir ikke overgangen så stor."

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi begynte med babysvømming da lilleprinsen var åtte uker, og vi stortrivdes med det! Astmatiske plager har han aldri hatt, men det har storesøster, som aldri har gått på babysvømming :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...