Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å jobbe på sykehjem som assistent, men hvordan går jeg frem for å søke jobb? Er det best å sende e-post eller ringe? Eller er det slik at de utlyser de stillingene som de trenger?

Anonymkode: 302a5...295

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt direkte med det sykehjemmet du ønsker jobb på. Ta en telefonsamtale eller send en e-post der du forhører deg om mulighetene for arbeid. Slik fikk jeg meg jobb innenfor noe lignende.

Anonymkode: 498cd...d7d

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt direkte med det sykehjemmet du ønsker jobb på. Ta en telefonsamtale eller send en e-post der du forhører deg om mulighetene for arbeid. Slik fikk jeg meg jobb innenfor noe lignende.

Spurte du bare om de hadde behov for å ansette noen eller sendte du en åpen søknad? Jeg er usikker på hva som er best.

Skrevet

Det beste er nok å ringe :) Da får de et inntrykk av deg allerede fra begynnelsen av, og om de da får et godt inntrykk så har du nok god sjangs til å få jobb dersom de trenger assistenter. 

Skrevet

Dra å snakk med sjefene. Og tenker da avd sjefene. Ei jeg kjenner ringte øverste sjef på sykehjemmet og fikk beskjed om at de ikke trengte folk. Mens på mi avd der jeg jobba trengte vi virkelig meir vikarer da... Og lurt å tenke på hva type pasienter du vil jobbe med. Somatisk pasienter eller f.eks demens syke pasienter. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg søkte jobb, gikk jeg bare innom og sa noe sånt som "Heihei, er det mulig å levere en jobbsøknad her?" Og vipps var jeg ansatt 

Anonymkode: b0fc2...b92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spurte du bare om de hadde behov for å ansette noen eller sendte du en åpen søknad? Jeg er usikker på hva som er best.

Jeg tok kontakt med avdelingsleder og spurte først om behovet. Da jeg fikk positivt svar på det sendte jeg CV og en liten søknadstekst, og var ansatt i løpet av en uke.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er kommunalt, så kan det være lurt å ta kontakt med kommunen.

Anonymkode: 51c0e...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...