Gjest To the stars Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 For fremtiden? Er det lett og få jobb?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 Jeg er på vei ut av yrket. Grunnen til jeg begynner med noe annet er hovedsakelig at jeg fant ut at hjertet mitt brenner for noe annet, men frister ikke mye å fortsette som helsefagarbeider etter det jeg har sett. Jeg har hovedsakelig jobbet innen eldreomsorg, men jeg har også vært innom litt annet. Etter min erfaring er det god bemanning med arbeid med psykisk utviklingshemmede. Innen eldreomsorg er det noe helt annet. Korte ned vakter mest mulig, Bruke bemanningen til å gjøre mest mulig på kortest mulig tid. Det går mye i effektivisering foran kvalitet. Du kan ta vakter nesten hvor du vil, men vanskeligere å få fast. Det er en del faste stillinger, men veldig få er 100 %. På flere arbeidsplasser ønsker de ikke å ha 100 % stillinger sånn man kan bruke de ansatte til å jobbe når noen er syke. Jeg har trivdes godt med arbeidet i eldreomsorgen. Masse faglige utfordringer og du kan ha mye ansvar. Problemet er utnytting av personalet og mangel på 100% stillinger spør du meg. Anonymkode: b75a9...d4b 3
Gjest To the stars Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Kan jeg spørre, hva kan man forvente som grunnlønn i en 100% stilling i kommunen
Gjest To the stars Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 Er klar over lønnen er lav, men hva kan man forvente? 😊
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 Trygg stilling. Norge er full av hypokondere. Anonymkode: 5de43...4d8 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 Ikke trygg hvis du ønsker høy stillingsprosent fks. Ofte hver andre helg og løse vakter ellers, i hvertfall her i min kommune. Lønnen kan du sjekke på nettet Anonymkode: 32c0a...d73
Gjest mimoe Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 Det vil alltid finnes arbeid, alle blir gamle en gang...
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #10 Skrevet 8. juli 2017 Kjenner flere som er helsefagarbeidere, og ingen av de får 100% fast stilling. De har 20-50% stilling, resten er usikkert arbeid. Når noen er syke, eller ferie. Og flere har byttet yrke, for å få noe fast. Ikke får man boliglån med 20% stilling heller. Du burde heller bli sykepleier, da er det lettere å få 100% stilling. Anonymkode: ac3d4...81c 1
Gjest To the stars Skrevet 8. juli 2017 #11 Skrevet 8. juli 2017 Tenker og gå voksenopplæring med nettbasert undervisning, kan man da gå sykepleier utdanning etterpå?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #12 Skrevet 8. juli 2017 Mannlig helsefagarbeider her. Aldri hatt problemer med å få nok jobb. Som ferievikar/vikariat og fått flere tilbud om 50-70 prosent fast fra flere arbeidsgivere. Trenger som oftest ikke stille opp til intervju engang. Anonymkode: 75ac4...a1c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #13 Skrevet 8. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: *snipp* Etter min erfaring er det god bemanning med arbeid med psykisk utviklingshemmede. Innen eldreomsorg er det noe helt annet. Korte ned vakter mest mulig, Bruke bemanningen til å gjøre mest mulig på kortest mulig tid. Det går mye i effektivisering foran kvalitet. *snipp* Anonymkode: b75a9...d4b Må bare skyte inn at det kommer veldig an på boligen man er på og ledelsen. Jeg har jobbet på boliger hvor man har god tid, men jeg har også vært på boliger hvor det er så travelt at jeg har satt meg på dørmatta for å gine da jeg kom hjem. Fordelen med å ha helsefaglig utdanning er at det er ganske lett å få jobb, problemet ligger i å få fast, stor stilling. Og lønna er ikke akkurat noe å skrive hjem om heller. Anonymkode: 7e8a2...40a 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 Jeg trives veldig godt som helsefagarbeider, men det er fordi jeg jobber med noe annet på si (hobby) og vil ikke ha 100%-stilling. Om du vil ha 100%-stilling så bør du nok velge et annet yrke dessverre. Mennesker innenfor dette yrket jobber hardt og tar seg av de eldre, men får dessverre altfor lite igjen for det når det kommer til trygghet og lønn. Er skamfullt. Anonymkode: 93b86...f63
fresia Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 vi har helsefagarbeidere i alt fra 15% til 80% stilling der jeg jobber. de som har 60-80% har jobba flere år i mindre stillinger og tatt på seg mange ekstravakter som har gjort at de etterhvert kunne kreve høyere stilling.
LilleL Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 Du sier du dkal gå voksenopplæring, hvorfor ikk bare gå sykepleiern med det samme? Er du over 25, kan du søke på realkompetanse. Som helsefagarbeider er du okke sikret jobb, da de fleste steder ønsker sykepleiere. Flere sykehus erstatter helsefagarbeidere/hjelpepleiere med sykepleiere. Sykehjem får desverre ikke ansatt nok sykepleier og ansetter flere helsefagarbeidere og ufaglærte. Tenk nøye gjennom hva du ønsker jobbe med. kønn kan du sjekke ved å søke tariff. Alt er offentlig informasjon.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 På 08.07.2017 den 21.52, AnonymBruker skrev: Mannlig helsefagarbeider her. Aldri hatt problemer med å få nok jobb. Som ferievikar/vikariat og fått flere tilbud om 50-70 prosent fast fra flere arbeidsgivere. Trenger som oftest ikke stille opp til intervju engang. Anonymkode: 75ac4...a1c Men det er fordi du er mann. Er selv vernepleier, og innenfor helse så ønsker de svært gjerne menn, da det er alt for få menn. Da jeg var nyutdannet, så kunne mennene, velge og vrake i jobber, de fleste ble jo headhuntet. Mens vi damene, måtte jobbe litt hardere for å få jobb, og vi kunne ikke velge og vrake. Skal ikke klage da, for som vernepleier, så får man jobb. Anonymkode: ac3d4...81c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #18 Skrevet 9. juli 2017 De jeg kjenner som er gode i jobben sin fe får jobb uansett, de slenger jo stillinger etter de. Mens de som kanskje ikke er like engasjerte i jobben sin ikke er like populære. Akkurat som alle andre yrker. 🤗 Anonymkode: 5ec11...bec
Gjest To the stars Skrevet 10. juli 2017 #19 Skrevet 10. juli 2017 17 timer siden, LilleL skrev: Du sier du dkal gå voksenopplæring, hvorfor ikk bare gå sykepleiern med det samme? Er du over 25, kan du søke på realkompetanse. Som helsefagarbeider er du okke sikret jobb, da de fleste steder ønsker sykepleiere. Flere sykehus erstatter helsefagarbeidere/hjelpepleiere med sykepleiere. Sykehjem får desverre ikke ansatt nok sykepleier og ansetter flere helsefagarbeidere og ufaglærte. Tenk nøye gjennom hva du ønsker jobbe med. kønn kan du sjekke ved å søke tariff. Alt er offentlig informasjon. Søkte vigo nå om realkompetansevurdering. 😊 takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå