Gjest Larsemann Skrevet 7. januar 2005 #1 Skrevet 7. januar 2005 Hei! Nå har det vært mye snakk om ONS osv. Og det er vel ikke veldig ofte man finner muslimske jenter ute på utkikk. Men kunne noen av dere tenke dere ett forhold til en jente, som måtte ha holde det skjult for familie og venner? Altså at dere koste dere sammen på dagen hjemme, og ikke i offentligheten? Dere skjønner jeg har en kamerat som er sammen med en muslimsk jente, og de har det nettopp slik. Men for han fungerer det. De holder alt privat, og han er klar over at hun vil få store problemer dersom det ble kjent. Er dette en sjanse verdt å ta mener dere? (Gutter og jenter)
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #2 Skrevet 7. januar 2005 det er jo også de muslimske jentene som faktisk ikke har det så strengt hvor foreldrene tillater dette. har sett tilfeller av dette. verden åpner seg for nye muligheter! men i disse tilfellene krever foreldrene at de får treffe gutten og at gutten er snill og den rette for jenta, altså at jentas foreldre synes om gutten.. men selv så ville jeg da ha syntes at det hadde vært litt spenning i nettopp det å holde det skjult.. det hadde ikke vært meg imot for å si det slik. de er jo like gode jenter og kanskje enda mer spennende da de på en måte er litt mer "hemmelighetsfulle". en annen ting er å ha et ekteskap til dem, det er mange av mine kamerater som faktisk har sagt til meg at de heller foretrekker en muslimsk jente enn en norsk jente av den grunn at de muslimske ser litt mer alvorligere på et forhold, og ikke skifter gutter som de skifter sokker. har de funnet seg en vil de ikke så lett gi slipp på dem igjen. og jeg kan jo skjønne dette poenget også
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #3 Skrevet 7. januar 2005 HDe holder alt privat' date=' og han er klar over at hun vil få store problemer dersom det ble kjent.[/quote'] Lurer på om kameraten din også er klar over at hun risikerer å bli drept av sine egne dersom de oppdager forholdet.
Gjest Larsemann Skrevet 7. januar 2005 #4 Skrevet 7. januar 2005 For å svare deg Chef; så er han klar over at hun risikerer å bli utstøtt ja. Dette er en jente som er oppvokst her, tar høy utdaning men som likevel har helt ufattelig strengt med tanke på forhold. Men jeg skjønner spenningen også. Det å møtes hjemme hos han på dagtid og bare ha det godt. Men kan ikke tenke meg at det er enkelt når de aldri kan gå ut sammen, leie hverandre osv.... Det er ikke snakk om en dypt troende jente heller, eller som går tildekket med slør. En helt vanlig utadvendt integrert person. Men som allikevel ser seg nødt til å leve etter foreldres primisser.
Lestat Skrevet 7. januar 2005 #5 Skrevet 7. januar 2005 En bekjent av meg er gift med en muslimsk dame. Det fungerer greit det (hun kommer riktig nok fra en relativt liberal familie). Helt problemfritt var det vel ikke i starten men det gikk greit når han overbeviste foreldrene hennes om at han skulle konvertere til Islam (noe han forsåvidt ikke har gjort enda da men). Så vidt jeg har skjønt er en av årsakene til motstanden mot at muslimske damer skal gifte seg med ikke muslimske menn det faktum at barnets religionstilhørighet følger farens. Det vil si at hvis faren ikke er muslimsk vil heller ikke barnet bli regnet som muslimsk (før det eventuelt konverterer selv). Muslimske menn kan fritt gifte seg med ikke muslimsk dame (oppfordres vel nesten til det så vidt jeg har skjønt). Men noen ekspert på temaet er jeg ikke... Så tilbake til det opprinnelige spørsmålet.... Nei, jeg tror ikke jeg hadde villet date en muslimsk dame. Ikke det at jeg har noe prinssipielt mot det men jeg tror det hadde blitt litt krasj i forhold til hvordan jeg ønsker å leve (måtte vært temmelig liberal muslim i tilfellet). Men men, vanskelig å planlegge slikt da... Forøvrig tror jeg at det ville vært minst like irrasjonelt for meg å datet en fundamentalistisk, misjonerende kristen dame da....
Gjest Larsemann Skrevet 7. januar 2005 #6 Skrevet 7. januar 2005 Skjønner hva dere sier. Men i dette tilfellet er det litt annerledes. Verken jenta eller foreldrene er religiøse. Det har rett og slett ingenting med troen å gjøre. Bare det faktum at typen må være fra samme land. Det er noe hun har fått høre. Hun kan fint være med en kristen fra samme sted. Derfor det er litt merkelig, og jeg vil heller si foreldrene er litt rasistiske. Vi har snakket med jenta, det er en venn av oss. Og vi har innsett hvor tøft hun har det. Hun kjenner jo kun til den norske kulturen og gruer seg til hun må ta steget angående forhold med foreldrene. Det er faktisk først nå hun har våget seg inn i et forhold. Gutter har da vært forelsket før, for hun skiller seg jo ikke ut. Bare det at hun trekker seg unna når man er ærlig med følelsene sine. Bare et spm til; Hadde dere klart å holde det mellom deg og jenta da? Alltid. Tror ikke jeg kunne la være å nevne det i en eller annen sammenheng
Gjest Anders74 Skrevet 7. januar 2005 #7 Skrevet 7. januar 2005 Hm, jeg hadde vært skeptisk. Både av hensyn til hennes og min sikkerhet. Og så er jeg ikke så flink til å holde følelsene min hemmelig En kjæreste jeg ikke kunne ta med ut og være stolt av i full offentlighet? Hadde blitt tøft ...
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #8 Skrevet 7. januar 2005 For å svare deg Chef; så er han klar over at hun risikerer å bli utstøtt ja. Jeg snakker om at hun risikerer å bli drept jeg. Det er noe ganske annet enn å bli utstøtt. Jeg hadde aldri innledet et slikt forhold. Hvordan ville jeg ha følt det hvis min kjære ble drept av sine egne pga. hennes forhold til meg? At noen kan finne spenning i noe sånt synes jeg er helt skrudd.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #9 Skrevet 7. januar 2005 Jeg har også hatt det på samme måte, der mine foreldre krevde at jeg skulle bli sammen med en fra eget land. Jeg var da sammen med en norsk gutt, og vi er fortsatt sammen. Da familien fikk vite dette, ble det mye bråk for å si det mildt. For å gjøre det kort, endte det med at familien brøt med meg og til dags dato vil de ikke ha noe mer med meg å gjøre. Jeg synes dette er den beste løsningen, fordi i de siste årene har det bare vært mye sorg, tårer og frustrasjon for begge parter. Nå kan jeg endelig leve mitt liv i fred, og på mine egne premisser. Håper det ordner seg for venneparet ditt
Gjest happyending Skrevet 8. januar 2005 #10 Skrevet 8. januar 2005 Må bare fortelle en kjip historie med dette.. Jeg får helt vondt når jeg tenker på det.. En god venn av meg var sammen med ei muslimsk jente.. Faren hennes fant ut av det og nektet dem å være sammen, så de måtte skjule forholdet.. Han truet med å drepe henne hvis hun ikke hørte på hva han sa.. Det endte med at hun her jenta ble gravid og de hadde egentlig begge to veldig lyst å beholde barnet, men i frykt for faren endte hun med å ta abort... Jeg kan ikke skjønne at folk vil to mennesker som elsker hverandre så vondt... Men jeg tror jeg ville hatt veldig problemer med det selv å bli sammen med en muslimsk person.. =)
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #11 Skrevet 8. januar 2005 Jeg kunne ikke blitt sammen med en muslimsk jente som måtte hodle forhodlet skult over lengre tid. Dersom det var snakk om en stund hadde det stilt seg anderledes. Men å aldri kunne vise seg offentlig? Nei. Det hadde jeg ikke klart!
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #12 Skrevet 8. januar 2005 Må bare fortelle en kjip historie med dette.. Jeg får helt vondt når jeg tenker på det.. En god venn av meg var sammen med ei muslimsk jente.. Faren hennes fant ut av det og nektet dem å være sammen' date=' så de måtte skjule forholdet.. Han truet med å drepe henne hvis hun ikke hørte på hva han sa.. Det endte med at hun her jenta ble gravid og de hadde egentlig begge to veldig lyst å beholde barnet, men i frykt for faren endte hun med å ta abort... Jeg kan ikke skjønne at folk vil to mennesker som elsker hverandre så vondt... Men jeg tror jeg ville hatt veldig problemer med det selv å bli sammen med en muslimsk person.. =)[/quote'] Er du gutt eller jente? det er jo ikke det samme når en norsk kvinne blir sammen med en muslim enn når enn norsk gutt gjør det. så hvorfor hadde du hatt problemer med det?
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #13 Skrevet 8. januar 2005 Jeg er ikke gutt, altså... men svarer. Kjenner par stykker som er gifte med muslimske damer, men tror ikke de trengte holde det skjult...damene forholder seg til ramadan osv. men er ikke mer muslimske enn at de kan ta seg en drink, eller en røyk...(i alle fall den ene) Men dette er voksne mennesker, rundt 30, vet ikke - når man er tenåring, er det kanskje annerledes... spørs jo også hvilket land og hvordan foreldrene er.
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #14 Skrevet 8. januar 2005 Dette med å holde forholdet skjult kan nok være romantisk & spennende i en viss tid men etterhvert går spenningen over i frustrasjon og fortvilelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå