Gå til innhold

Ekstremt kontaktsøkende, kosete pus - tegn på hva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp flyttet til et nytt sted. I vår ble pus plutselig ganske syk, og har en relativt lang sykehistorie fra før. Men han ble friskmeldt av veterinær for litt over en måned siden og er generelt i fin form nå. Det har iallefall ikke vært behov for å oppsøke veterinær i det siste. Pus har alltid vært en lojal kosepus, men etter at han ble syk i vår har han blitt så utrolig mye mer kontaktsøkende og kosete. Han var glad i å ligge i armkroken tidligere også, men nå vil han heeelt inntil og gjerne komme nærmest mulig ansiktet. Stanger ofte hodet sitt inni ansiktet mitt og vil ha oppmerksomhet. (Må nevnes at jeg bor alene, så det er bare meg og han her)

Jeg begynner nesten å bli bekymret for om det er noe mer sykdom der nå, som gjør at han trenger nærkontakt eller at han prøver å fortelle meg noe. Eller om han bare vil være nær meg nå som alt er nytt rundt han. Noen innspill/tanker? 

Anonymkode: 09207...ff1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei men vår pus er slik hun også. Uten at hun har vært syk. Hater å være alene og etter vi kommer hjem fra jobb skal hun være med på absolutt alt. Og helst ligge i fanget helt oppunder ansiktet. Følger derfor denne. 

Anonymkode: 1838e...4bc

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men vår pus er slik hun også. Uten at hun har vært syk. Hater å være alene og etter vi kommer hjem fra jobb skal hun være med på absolutt alt. Og helst ligge i fanget helt oppunder ansiktet. Følger derfor denne. 

Anonymkode: 1838e...4bc

Men en ting er om hun har vært sånn hele tiden, noe annet er om hun har blitt mer slik nå nylig? Sånn som min pus? 

Anonymkode: 09207...ff1

Skrevet

Du har sikkert dullet ekstra mye med pusen mens den var syk og nå har den blitt så vant med oppmerksomheten og kosen at den vil fortsette selv om den er frisk. Dersom du er veldig usikker kan du jo høre med veterinæren. Noen katter skjuler sykdom og smerter så du ikke aner noe som helst, noen blir mer aggressive og noen blir mer kosete. Det er du som kjenner katten din best og vet hvordan den pleier å reagere når den ikke er helt i form.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...