AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Hvor lenge var far på sykehuset (i forhold til mor og barn) etter fødsel. Noen regler på slikt? Anonymkode: dc40c...862
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Vesla kom midt på natta, så når jeg skulle ut av fødestua måtte han dra. Det var egentlig greit, han hadde vært mer eller mindre våken i to døgn han også. Anonymkode: b0c4b...a34
Sillyline Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Mener samboeren min var der 2 netter begge gangene. Så var jeg der en ekstra natt. Men jeg husker faktisk ikke helt. Det eneste jeg husker er at han fikk E-L-E-N-D-I-G behandling den første gangen. Vi byttet sykehus den andre gangen, og da var alt topp!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Vi hadde familierom, så han var der like lenge som med og babyen, både første og andre gang, 3 netter. Anonymkode: 10705...13f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 Far var der hele tiden, vi var først på føden, så på barselhotell... Anonymkode: fc41e...b1e
Biloba Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 Til neste dag. Han kunne vært der alle 4 nettene med oss, men til 1100 per natt (uten måltider) ville det jo blitt 4400 kroner.
Miss.Wildfox Skrevet 7. juli 2017 #7 Skrevet 7. juli 2017 Han var med meg fra start til slutt alle 11dager vi var innlagt. Ble alvorlig syk etter fødsel så derfor så lang tid på barsel. Helt nødvendig for jeg klarte ikke ta meg av ungen, trengte hjelp til meg selv til og med. Lå på barsel, han fikk gratis opphold grunnet omstendighetene. Han skulle opprinnelig betalt 380kr døgnet. Veldig takknemlig ❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #8 Skrevet 7. juli 2017 Var på hotellet sammen med oss i 3 døgn. Anonymkode: 3dbc1...0e0
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 Han ble kasta ut på natten. Reiste hjem etter 1 døgn. Anonymkode: 0da43...981
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #10 Skrevet 7. juli 2017 Han var hos oss i alle fem døgn. Jeg fikk alvorlig spinalhodepine og derfor fikk vi alenerom. De var veldig forståelsesfulle for at jeg trengte privat hjelp for å få til gange,spising, amming osv. Andre fedre har jeg inntrykk av blir chippa rett ut. Om far skal bli, må mor være ubrukelig. Anonymkode: ff25b...c00 1
Marimba Skrevet 7. juli 2017 #11 Skrevet 7. juli 2017 Minien kom 00:02. Vi måtte over på barsel i 3 tida, og da ble far sendt hjem (var dobbeltrom).
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 Her var han de to første nettene, så ei natt hjemme, men Pga formen min (som var mildt sagt elendig) kom han tidlig morgenen etter å ble til vi kunne dra hjem. Anonymkode: 32c42...a0b
Gjest Sisti Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 Fødte på morgenen, han dro hjem på kvelden. Kostet 1100 per natt om han skulle vært der, tok oss ikke råd til det.
hobbykokken Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 Fødte midt på dagen, far fikk være det i tre netter så dro vi alle hjem. Han ble behandlet kjempefint. Syns det er trist å høre om fedre som ikke blir behandlet godt på sykehuset. De har jo nettopp blitt fedre og ønsker naturlig nok å være med familien sin. 8
Kara W Skrevet 7. juli 2017 #15 Skrevet 7. juli 2017 Vanlig er at dersom man har familierom (eller hva det nå kalles på de ulike sykehusene) så kan de være der hele døgnet, ellers kan de bare være der i besøkstiden. Så om du føder på morgenen kan han være dere frem til kvelden, men føder du om kvelden/natten må han hjem straks man overføres til barsel. Det skjer vanligvis etter 1-4 timer beroende din form og hvor mye de har å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #16 Skrevet 7. juli 2017 Vi var på barselhotellet etter fødsel, og far var med til vi reiste hjem (baby født mandag ettermiddag, vi reiste hjem torsdag formiddag). Men vi betalte 1100,- per natt for han, så det var jo ikke akkurat billig... Jeg ble igangsatt, og far var med da også. Første natt på sykehushotellet (måtte betale), mens andre natt var vi på et "venterom" på fødeavdelingen (gratis). Bortsett fra at hotellet var dyrt syns jeg vi/far ble behandlet fint. Da vi var på venterommet var det i utgangspunktet slik at far skulle reist hjem, men fordi jeg veldig gjerne ville ha han der ordnet de med en ekstra seng til han uten problemer. Anonymkode: 6d714...b4c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #17 Skrevet 7. juli 2017 Jeg hadde ikke godtatt om min mann ble sendt hjem 4 timer etter fødsel. Ikke pokker. Da skulle vi alle 3 ha reist. Nok en grunn til at jeg valgte hjemme fødsel. Anonymkode: aacb0...3a0 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #18 Skrevet 7. juli 2017 3 timer siden, hobbykokken skrev: Syns det er trist å høre om fedre som ikke blir behandlet godt på sykehuset. De har jo nettopp blitt fedre og ønsker naturlig nok å være med familien sin. Veldig trist! Håper ikke det er sånn på sykehuset i Tønsberg der jeg snart skal føde :-( Anonymkode: 80c73...2b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #19 Skrevet 8. juli 2017 Jeg har aldri grua meg til å føde.. Ikke det grann. Gleder meg til å få ungen ut og nyyte tiden med unge og barn. Det jeg kjenner heg gruer meg til, er om de sender far hjem såå tidøug etter fødsel. Det vrir seg i magen min av å måtte sende han hjem 2 timer etter at han har fått den lille jenta si i armene. Ikke faen om jeg skal ligge der uten han. Kommer ikke til å klare og slappe av, og kommer heller ikke til å kunne nyte tiden som jeg ville når jeg vet at far, som har gledet seg like mye som meg, ikke får være der ig sitte med sin nyfødte sobende i armene. Skammelig at far,sendes hjem så tidlig.. Skal han hjem, ja da drar faen meg jeg og ungen også.. Anonymkode: c980c...027 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #20 Skrevet 8. juli 2017 Far måtte hjem om nettene, og var ikke så lenge på sykehuset på dagen heller. Det gjorde faktisk ingenting. Jeg syntes det var god oppfølging på sykehuset og følte meg godt ivaretatt av personalet, som kunne hjelpe meg langt bedre enn mannen kunne. Anonymkode: f8fa9...52a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå