Gå til innhold

Er invitert i 30 års lag nesten helg, men vet ikke om jeg vil dra :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt paff få hun inviterte meg da vi egentlig bare er bekjente. Hun har leid lokalet og det kommer rundt 27 stykker. Jeg kjenner ingen som kommer. Det må jeg innrømme er skummelt. Hadde jeg kjent noen som kom, så kunne jeg spurt om vi kunne dra bort sammen. Jeg synes det er flaut å komme alene og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Å spørre vilt fremmemd mennesker om "Hei kan jeg sitte med dere eller?" Er vanskelig synes jeg. Får minner fra barneskolen. 

Jeg har på en måte lyst til å dra, men synes det er så skummelt. Huff, føler meg som en pingle :( Flere som synes det er skummelt?

Anonymkode: b5546...735

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en kjempefin måte å komme seg ut av komfortsonen på og samtidig få nye bekjentskaper. 

Jeg er ofte på arrangementer det jeg kjenner INGEN, men det er også befriende i form av at man kan bli kjent med mange nye mennesker. 

Dere har jo en ting til felles;dere kjenner alle den som har bursdag. Lær deg å mingle! Spør hvordan dere kjenner vedkommende? Få folk til å fortelle!  Vær interessert i å lytte! Vipps så skaffer du deg nye bekjente og har en knall feiring. 

In worst case scenario er det bare å gå tidlig. Si du skal opp tidlig i morgen? :-)

• Liker 6
Skrevet

Skjønner deg veldig godt ts. Sliter med sosial angst og dette er noe av det verste jeg kan tenke meg! Verste er også når andre sier  (som er sosiale og ikke har problemer med dette) at jeg bare må ta meg sammen. 

Sist jeg skulle ta meg sammen  (skulle på et stort selskap hvor jeg ikke kjente noen) så endte det i tårer. De som kjente hverandre klynget seg sammen og jeg følte meg så utrolig utilpass. Ville bare løpe ut, men prøvde å gi det en sjanse, men dro tidlig for var så himla ukomfortabel. Jeg turte ikke å opp til noen.

Jeg var veldig stolt at jeg turte å gå, men følte meg som en taper etterpå. 

Du kan jo prøve å gå, blir det for ille så bare kom på en unnskyldning og gå. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er ganske ille. Ikke kan du regne med å få så mye prat med jubilanten heller da hun nok er mer enn opptatt med å varte opp og ta runden. Men, det er en fin måte å komme i kontakt med andre mennesker på. Det er veldig vanlig i større selskap at det er noen som kjenner få eller ingen av de andre inviterte, så det er ikke teit å komme alene, og det er heller ikke teit å gå bort til andre gjester og hilse og bli bedre kjent med dem. 

Jeg håper at du tør å dra! :) Samtidig forstår jeg deg godt om du velger å stå over. 

Anonymkode: e4485...e42

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke høre om jubilanten kan introdusere deg for en annen som også kommer alene? Sikkert flere av dere :)

Så kan dere treffes, enten på forhånd eller hun introduserer dere når hun tar dere i mot. 

Skjønner det er vanskelig å komme innpå en sammensveiset gjeng fra fx barneskolen, men selv om de er lettest å få øye på, er det sikkert mange andre som gjerne snakker med deg. Du får det sikkert kjempegøy, og husk at folk flest elsker å snakke om seg selv :)

Anonymkode: d515b...73f

Skrevet

Jeg ville ansett en fest med bare ukjente som en bra ting. Man tilpasser alltid sin væremåte ubevisst når man møter folk man kjenner fordi man vet hvordan de er. Det slipper du her. Det blir som et helt blankt ark med alle mulighet til å skape nye gode bekjentskaper. Og hvis du er singel er det jo helt topp!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg må innrømme at jeg synes det er drit skummelt, men det er jo en fin måte å møte andre på. Sikkert litt kleint i starten, men blir nok bedre når folk får litt innabords tenker jeg. Inkludert meg selv :fnise:

Men skal tenke på det. 

Gjest Coolaid
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble litt paff få hun inviterte meg da vi egentlig bare er bekjente. Hun har leid lokalet og det kommer rundt 27 stykker. Jeg kjenner ingen som kommer. Det må jeg innrømme er skummelt. Hadde jeg kjent noen som kom, så kunne jeg spurt om vi kunne dra bort sammen. Jeg synes det er flaut å komme alene og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Å spørre vilt fremmemd mennesker om "Hei kan jeg sitte med dere eller?" Er vanskelig synes jeg. Får minner fra barneskolen. 

Jeg har på en måte lyst til å dra, men synes det er så skummelt. Huff, føler meg som en pingle :( Flere som synes det er skummelt?

Dersom du ikke hadde hatt lyst til å gå så ville jeg støttet deg til å si nei. Du skriver at du egentlig har lyst men det er utenfor komfort sonen din. Det er noe du kan øve deg på. Gjør det og utfordre deg selv. Ofte er tanken om å gjøre noe ukomfortabelt verre enn faktisk å gjøre det. I tillegg så lager man alltid problemer/unnskyldninger ovenfor seg selv for å gjøre det enklere å slippe å gå.

Jeg er sikker på at du hadde fått en fin kveld, blitt kjent med mange hyggelige mennesker og at du etterpå sitter igjen med en god følelse at du har mestret noe vanskelig. 

Jeg forstår godt hva du mener, beskriver - jeg har vært der selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...