AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Er alenemamma annenhver uke til et barn på 3 år. Tanken har slått meg.. hjerneslag, blødning etc - eller at man ikke våkner, hva da? Hun kan ikke ringe etter hjelp og vi er ny i nabolaget. Er dette en tanke andre enn meg har? Anonymkode: 80386...3c4
Gjest Blondie65 Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Foreslår at du blir kjent med folk i nabolaget - hils når du møter noen og slå av en prat hvis de vil det. Ja, sånne tanker gjør vi vel alle oss fra tid til annen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Du kan vel lære barnet å ringe etter hjelp. Trodde alle barnehagebarn kunne nødnumrene. Anonymkode: 1579b...c13 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Men du har vel kontakt med folk? F.eks snapchat har jeg mange med over 300 dager i streak. Tror de hadde lagt merke til det, om jeg ikke hadde snappet på en dag. Også har jeg familie jeg har daglig kontakt med. Du har ikke daglig kontakt med noen? Anonymkode: b2793...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 Jenta her er 3 år, og vi har hatt en gjennomgang av hvordan man ringer etter sykebilen hvis det skjer noe. Den gjennomgangen kommer vi til å gjenta med jevne mellomrom. Anonymkode: 6deba...ddf 2
Lill3My Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 En treåring kan du lære opp til å ringe nødnummer eller løpe til nabo etter hjelp :-) skal ikke mer til enn en samtale pluss at dere kanskje "øver" en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #7 Skrevet 7. juli 2017 Lær henne at hun kan løpe til naboen hvis hun ikke får kontakt med deg - selv om du ikke kjenner naboene godt. Lær henne å ringe nødnummer. Anonymkode: cfc96...77a 2
Rotemor Skrevet 7. juli 2017 #8 Skrevet 7. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er alenemamma annenhver uke til et barn på 3 år. Tanken har slått meg.. hjerneslag, blødning etc - eller at man ikke våkner, hva da? Hun kan ikke ringe etter hjelp og vi er ny i nabolaget. Er dette en tanke andre enn meg har? Anonymkode: 80386...3c4 Barn må lære seg å skaffe hjelp. Mine har fått beskjed om å gå ut og finne en voksen hvis noe er rart. Man trenger ikke kjenne folk. Når de har blitt eldre har de selvsagt lært å ringe tanten sin som igjen har vett på å ringe 113. Det er hva man gjør det til. 3
Gjest Axl Rose Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 Du lærer henne å ringe nød nummeret og lærer henne å løpe bort til naboer å be om hjelp.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #10 Skrevet 9. juli 2017 Herregud ungen er 3 år bare. Ja kjempe lett å bare lære dem forskjellige nødnumre når dem ikke kan tallene engang Anonymkode: f673b...f8d 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #11 Skrevet 9. juli 2017 I tillegg må man kunne adresse og fortelle hva situasjonen er. Anonymkode: f673b...f8d
Gjest making.a.mess Skrevet 9. juli 2017 #12 Skrevet 9. juli 2017 På 7.7.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev: Er alenemamma annenhver uke til et barn på 3 år. Tanken har slått meg.. hjerneslag, blødning etc - eller at man ikke våkner, hva da? Hun kan ikke ringe etter hjelp og vi er ny i nabolaget. Er dette en tanke andre enn meg har? Anonymkode: 80386...3c4 Nei. Du trenger terapi
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #13 Skrevet 9. juli 2017 Noen ting i livet råder man ikke over, desverre... Anonymkode: 7f300...536 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 På 7.7.2017 den 20.23, AnonymBruker skrev: Du kan vel lære barnet å ringe etter hjelp. Trodde alle barnehagebarn kunne nødnumrene. Anonymkode: 1579b...c13 Barn på 2,3 og 4 år kan gjerne ikke ringe nødnumre - og voksne har gjerne sperrekode som må åpnes på mobiltelefonen. Anonymkode: a7d19...4e4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 På 7.7.2017 den 20.27, AnonymBruker skrev: Tror de hadde lagt merke til det, om jeg ikke hadde snappet på en dag. Anonymkode: b2793...cc4 😅😮😣😧😧😮🙄 Ja, for det har skjedd noe galt om man ikke er i sosiale medier? Anonymkode: a7d19...4e4 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 1 time siden, Mrs.Purdey skrev: Nei. Du trenger terapi Dust! Helt vanlig at den tanken streifer en god mor spør du meg! Jeg er også alene i blandt med to små under tre år i en by uten noe særlig tilhørighet enda, jeg har avtale med noen andre i familien (de bor langt unna da) pm å være i kontakt hver dag( SMS, Snapchat, tlf) ... slik hat jeg gjort det i værtfall... til barna lærer nødrutine selv. Anonymkode: 5fdd3...6d7 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 2 timer siden, Mrs.Purdey skrev: Nei. Du trenger terapi Hvorfor det, tror du alebemammaer aldri blir syke? Fikk selv hjerneblødning og var fullt ut i stand til å komme meg til legen for egen maskin. Hadde jeg ikke vært det så hadde barnet mitt ringt noen etter hjelp som barnet har lært siden 3 års alderen, eventuelt gått til naboen. Som alenemamma så er det mitt ansvar å forsikre meg om at mitt barn klarer og finne hjelp hvis jeg skulle falle om. Anonymkode: 05035...535 4
Gjest making.a.mess Skrevet 10. juli 2017 #18 Skrevet 10. juli 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn på 2,3 og 4 år kan gjerne ikke ringe nødnumre - og voksne har gjerne sperrekode som må åpnes på mobiltelefonen. Anonymkode: a7d19...4e4 Bare å fjerne sperren da. Mine barn ringer. Jeg har bilder av de personene som det er aktuelt å ringe. Det hender jeg ber dem om å ringe å spørre om ting og da klarer de det helt fint.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #19 Skrevet 10. juli 2017 De fleste barnehagene lærer ungene en nødnummer sang som går på rim, så det å lære de nummerene skal ikke være noe problem! Husker ikke hva den heter, men den går noe sånn her: En brann er ikke tull, du må ringe 110. Har du fått en tyv på do, må du ringe 112. Osv... En 3åring er ikke for liten til å lære mobil (et bilde på kontaktene er veldig lurt og vise hvordan de ringer, samt la de ringe av og til selv til besteforeldre feks for å lære det.. ) alle har sånne tanker iblandt. Hatt de selv og, så ungene begynte tidlig med å kunne telefonen. Nødnummersangen lærte de i bhg og vi øvde hjemme. Enkel førstehjelp har de og lært Anonymkode: 33fff...3d3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #20 Skrevet 10. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste barnehagene lærer ungene en nødnummer sang som går på rim, så det å lære de nummerene skal ikke være noe problem! Husker ikke hva den heter, men den går noe sånn her: En brann er ikke tull, du må ringe 110. Har du fått en tyv på do, må du ringe 112. Osv... En 3åring er ikke for liten til å lære mobil (et bilde på kontaktene er veldig lurt og vise hvordan de ringer, samt la de ringe av og til selv til besteforeldre feks for å lære det.. ) alle har sånne tanker iblandt. Hatt de selv og, så ungene begynte tidlig med å kunne telefonen. Nødnummersangen lærte de i bhg og vi øvde hjemme. Enkel førstehjelp har de og lært Anonymkode: 33fff...3d3 Hva går den førstehjelpen ut på? En treåring kan da umulig utføre det på voksne... Anonymkode: 7f300...536 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå