Gå til innhold

Ingen effekt av trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært nesten helt inaktiv de siste årene, og fullstendig utrent. Sakte men sikkert lagt på meg 4-5 kg. Bestemte meg for å begynne å trene for ca halvannen måned siden. Mellom tre til fem økter per uke, med varighet fra 30 til 60 min per gang. Kombinasjon mellom styrke, sykkel, cardio, og yoga/pilates. Kostholdet er ca samme som før, hopper ikke over noen måltider, men spiser litt mindre usunt og mer bevisst. 

Jeg synes selv jeg har vært ganske så flink, er godt motivert - helt til jeg tenker etter om det i det hele tatt har noen effekt...? Er støl både her og der, og merker kondisen er litt bedre, men har ikke gått ned en eneste kg. Eller- trodde jeg hadde gått ned en kg, men nå som jeg veier meg ofte ser jeg den kiloen kommer og går. Klærne sitter som før, så tror ikke jeg har gått ned i centimeter heller. Virker som kroppen ikke kan endres tilbake? Må jeg gå hardere til verks, eller er det bare å være tålmodig? Hvor lang tid tar det?

Anonymkode: 6d11e...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre til fem økter per uke er sunt og bra for kroppen, men er ikke nok til å gi mer enn et bittelite kaloriunderskudd selv om du spiste _nøyaktig_like mange kalorier som når du var inaktivt. Og, siden trening både kan øke appetitten, og de fleste også synes de kan unne seg litt mer når de trener, spiser du høyst sannsynlig for mange kalorier til å gå ned i vekt. Å få i seg for mange kalorier selv om man spiser sunt er ikke vanskelig.

Logg matinntaket ditt i f.eks Lifesum. Å gå ned i vekt med trening alene ville kreve mye og internsiv trening, langt mer enn du driver med nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

P.S: Du har forsåvidt vært "flink" siden du har greid å gå fra å være inaktiv til aktiv i noen grad. og belønningen din for å ikke være helt inaktiv er at du nå har forhindret at kroppen din forfaller i full fart fordi du ikke tar vare på den. Men, å ikke være inaktiv er et _minimum_ av hva man må gjøre for seg selv så lenge man er fysisk frisk (er man syk må man gjøre det man kan). Man kan ikke få poeng for å bare ikke være helt inaktiv, det er som å ville ha poeng for å ikke kjederøyke eller være rusmisbruker eller å slutte å leve utelukkende på junkfood. Faktisk.

Så du har vært flink, slik noen som slutter å røyke er flink, men det du har oppnådd for kroppen din er å gjøre livsstilen din mindre skadelg. Å gå ned i vekt krever mer. Men fortsett med trening/aktivitet!

Endret av Hot mess
  • Liker 1
Skrevet

Hva er du motivert for? Vektnedgang? Da må du spise mindre. Bedre form? Da fortsetter du bare som du gjør, til du merker at formen flater ut, da kan du øke på. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha litt tålmodighet. Hvis du ikke gjør så mye med kostholdet kan det ta litt lengre tid,men etterhvert som du øker muskelmassen vil du få bedre forbrenning og da også gå ned i vekt. Du vil også bli strammere. 

Men uansett har jo dette den viktigste effekten, nemlig for helsa. 

Anonymkode: 781fe...6ca

Gjest Cyrus
Skrevet

De som får skikkelig effekt ut av treningen er nesten alltid dopet. Enten på steroider for å bli større, eller på sentralstimulanter for å forbrenne fett. Vanlige folk som deg og meg vil sjelden se noen merkbar effekt av trening og kosthold. Kort og godt er man rett og slett stuck med den kroppen man ble født med, og har man ikke vunnet det genetiske lotteriet så er det ikke håp desverre..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Cyrus skrev:

De som får skikkelig effekt ut av treningen er nesten alltid dopet. Enten på steroider for å bli større, eller på sentralstimulanter for å forbrenne fett. Vanlige folk som deg og meg vil sjelden se noen merkbar effekt av trening og kosthold. Kort og godt er man rett og slett stuck med den kroppen man ble født med, og har man ikke vunnet det genetiske lotteriet så er det ikke håp desverre..

Men du har jo muskuløs kropp? Du er jo ikke født slik? Forstod ikke helt hva du mente her. Hilsen blondine 

Anonymkode: 4cad8...b3e

Skrevet

Jeg bestemte meg for å lære å spille instrumenter.

Så nå øver jeg på tilfeldige instrumenter 3 til 5 ganger i uken.

Men jeg mangler progresjon...

Mon tro hvorfor.

• Liker 3
Gjest Cyrus
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men du har jo muskuløs kropp? Du er jo ikke født slik? Forstod ikke helt hva du mente her. Hilsen blondine 

Anonymkode: 4cad8...b3e

Ja, men jeg har alltid vært sånn. Kroppen min har ikke forandret seg nevnerverdig siden jeg begynte å trene.

Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Mon tro hvorfor.

Gull!! Herregud jeg ler!!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Mon tro hvorfor.

Haha, den var morsom :) 

Men litt mer musikalsk har du kanskje blitt?

TS

Anonymkode: 6d11e...161

Gjest Froning
Skrevet
13 timer siden, Cyrus skrev:

har man ikke vunnet det genetiske lotteriet så er det ikke håp desverre..

Har du crasha psykisk på dietten din, Cyrus?:troest:

Man må ikke ha vunnet det genetiske lotteriet for å kunne forandre kroppen sin. Her er det kun du som sitter å demotiverer TS helt unødvendig..

AnonymBruker
Skrevet
På 7/7/2017 den 20.39, Cyrus skrev:

Hahaha, dette er ren bullshit. Trener man riktig og spiser riktig vil man ha en fantastisk god effekt av trening på både helsa og kroppen. Kjenner selv mange i miljøet siden jeg har trent såpass lenge, og kjenner ingen som driver med steroider. De som gjør det blir kvisete, stygge og sinte og jeg er heller ikke interessert i doping og kunne aldri hatt venner som dreiv med det av noe som helst slag. 

Problemet til mange er at de hverken trener riktig eller spiser riktig og de har heller ikke en langvarig motivasjon. Å trene 30-60 min mange dager i uka for TS er en flott start, men hvis man etterhvert vil ha gode resultater må man trene intensivt med relativt høy puls i minst 1 time og i tillegg spise såpass mange kcal at man får mer muskelmasse. TS bør ikke øke på treninga nå fordi det gir stor risiko for overbelastning. Man må øke aktivitetsnivået gradvis. 

Anonymkode: cbaef...c11

AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2017 den 19.41, Hot mess skrev:

Tre til fem økter per uke er sunt og bra for kroppen, men er ikke nok til å gi mer enn et bittelite kaloriunderskudd selv om du spiste _nøyaktig_like mange kalorier som når du var inaktivt. Og, siden trening både kan øke appetitten, og de fleste også synes de kan unne seg litt mer når de trener, spiser du høyst sannsynlig for mange kalorier til å gå ned i vekt. Å få i seg for mange kalorier selv om man spiser sunt er ikke vanskelig.

Logg matinntaket ditt i f.eks Lifesum. Å gå ned i vekt med trening alene ville kreve mye og internsiv trening, langt mer enn du driver med nå.

Ikke ts her, men har samme problemet.

Jeg loggfører det jeg spiser i Lifesum og trening, men jeg synes stadig jeg blir oppfordret der til å spise mer, spesielt nårjeg har trent. Bør jeg ikke holde meg under det anbefalte kaloriinntaket for å gå ned i vekt? 

Anonymkode: 33f1c...2b6

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ts her, men har samme problemet.

Jeg loggfører det jeg spiser i Lifesum og trening, men jeg synes stadig jeg blir oppfordret der til å spise mer, spesielt nårjeg har trent. Bør jeg ikke holde meg under det anbefalte kaloriinntaket for å gå ned i vekt? 

Anonymkode: 33f1c...2b6

Jo, men du må restituere og da trenger du mer mat ved trening og økt aktivitet.

må nesten se over tid, det tar litt tid. Følg med på vekt og mål f.eks hals, armer, midje over tid så du ser forandringen der og ikke bare på vekten :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...