AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Blir de venner umiddelbart og sammen herjer med verden sammen? Eller blir de fiender? I så fall, hvordan foregår en konflikt mellom to psykopater? Anonymkode: 93da9...ed2
Blod Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Når en psykopat møter en psykopat merker de det kjapt. De "later som ingenting" og går videre med hvert sitt liv, uten å samhandle noe mer med mindre de absolutt må. En psykopat har ikke de samme følelsene som oss, så å si. De ser ikke på folk som medmennesker, de bruker dem som brikker i livet sitt. En psykopat kan ikke utnytte og manipulere en annen psykopat, derfor unngår de hverandre når de merker at en annen er lik som dem selv, for de har ikke noen nytte av hverandre, hvis du skjønner. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Finnes sikkert noen som merker at de har støtt på en psykopat eller noen med tendensene selv om de ikke er det selv. Anonymkode: 385cf...c0b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Men narsissister kan vel være venner eller sammen? Kjenner et par som jeg mener er det begge to. Anonymkode: 1efe4...26a
Blod Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men narsissister kan vel være venner eller sammen? Kjenner et par som jeg mener er det begge to. Anonymkode: 1efe4...26a Narsissister er noe annet enn psykopater, så de vil nok handle annerledes. De merker det nok nødvendigvis ikke like "lett" som psykopater
daemonia Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 Med tanke på at psykopater i grove trekk ser seg selv som verdensmestere og seg selv som bedre enn alle andre vil jeg tippe det hadde bydd på sterke utfordringer for to av sorten å ha et vennskap. Overflatisk kanskje, men ikke hjertelig. Det er basert på hva jeg vet om slike personlighetstrekk og min erfaring med slike. 2
Blod Skrevet 7. juli 2017 #7 Skrevet 7. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men narsissister kan vel være venner eller sammen? Kjenner et par som jeg mener er det begge to. Anonymkode: 1efe4...26a Narsissister er ofte så usikre på seg selv at de ødelegger andre for at de skal føle seg bra. Når en narsissist er i et forhold er hen avhengig av kontroll. To narsissister sammen er ikke en god match, da begge trenger den kontrollen men aldri kommer til å få den. Det kan bare være en "sjef" 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #8 Skrevet 7. juli 2017 9 minutter siden, Blod skrev: Narsissister er ofte så usikre på seg selv at de ødelegger andre for at de skal føle seg bra. Når en narsissist er i et forhold er hen avhengig av kontroll. To narsissister sammen er ikke en god match, da begge trenger den kontrollen men aldri kommer til å få den. Det kan bare være en "sjef" De jeg kjenner slåss om kontrollen ja, og prøver å ødelegge hverandre. Anonymkode: 1efe4...26a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 Som regel ikke. Men der har vært unntak der den ene er en som "handler" mens den andre "snakker" som har teamet opp. De mest impulsive har nok større problemer med å gå overens enn de som har mer kontroll over seg selv. Det er noen som samarbeider om de kan oppnå fordeler (for eks via kriminalitet), men de er kjappe å svikte hverandre sekundet det er bedre for dem selv. Psykopater er vel ikke spesielt engasjert i feider eller fiender. De slår dem ned/ dreper dem også er de ferdig med det. De kan være like glad igjen rett etterpå. Anonymkode: cdcd8...80a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #10 Skrevet 7. juli 2017 Kanskje min tidligere roomie ikke var psykopat likevel, men narsissist.. Hun hadde et sykelig behov for å være bedre enn meg hele tiden og forsøke å ødelegge selvtilliten min. På alle mulige måter og med alle mulige kommentarer. Man merket det ikke før en stund etter at hun hadde sagt det, derfor tenkte jeg i ettertid at hun måtte ha vært psykopat. Men hun var jo så usikker på seg selv også. Anonymkode: 5d604...fd4
Blod Skrevet 7. juli 2017 #11 Skrevet 7. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje min tidligere roomie ikke var psykopat likevel, men narsissist.. Hun hadde et sykelig behov for å være bedre enn meg hele tiden og forsøke å ødelegge selvtilliten min. På alle mulige måter og med alle mulige kommentarer. Man merket det ikke før en stund etter at hun hadde sagt det, derfor tenkte jeg i ettertid at hun måtte ha vært psykopat. Men hun var jo så usikker på seg selv også. Anonymkode: 5d604...fd4 Det er mye som er likt med en psykopat og en narsissist, men samtidig er de helt forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 Nå skal ikke jeg drive å diagnostisere folk her, men jeg har også ei bekjent som jeg er rimelig sikker på er psykopat. Hun kan bokstavelig talt ødelegge deg mentalt og viser null tegn til selvinnsikt eller ydmykhet... Og hun er IKKE usikker på seg selv! Hun er også lederutdannet. Det jeg lurer på, er om det er vanlig at slike mennesker har lederjobber? Anonymkode: 5d604...fd4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 Psykopater vil nok skygge banen om de finner likesinnede. De vil ha mennesker de enkelt kan manipulere og leke med. Anonymkode: 573b0...dc0 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje min tidligere roomie ikke var psykopat likevel, men narsissist.. Hun hadde et sykelig behov for å være bedre enn meg hele tiden og forsøke å ødelegge selvtilliten min. På alle mulige måter og med alle mulige kommentarer. Man merket det ikke før en stund etter at hun hadde sagt det, derfor tenkte jeg i ettertid at hun måtte ha vært psykopat. Men hun var jo så usikker på seg selv også. Anonymkode: 5d604...fd4 Psykopater er ikke usikre da de ikke bryr seg om at andre mennesker regerer negativt mot dem. De føler ingenting om andre mennesker misliker dem, annet enn at det kan være ubeleilig for psykopaten at de ikke gjør som han ønsker. Men da reagerer de gjerne med irritasjon, sinne, løgner eller manipulering. De lyver uten problemer, de kan smøre på CV eller lyve om jobben sin uten å være redd for å bli avslørt. Anonymkode: cdcd8...80a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #15 Skrevet 7. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykopater er ikke usikre da de ikke bryr seg om at andre mennesker regerer negativt mot dem. De føler ingenting om andre mennesker misliker dem, annet enn at det kan være ubeleilig for psykopaten at de ikke gjør som han ønsker. Men da reagerer de gjerne med irritasjon, sinne, løgner eller manipulering. De lyver uten problemer, de kan smøre på CV eller lyve om jobben sin uten å være redd for å bli avslørt. Anonymkode: cdcd8...80a Roomien min drev og skrytte av at hun fikk A på eksamener, noe jeg trodde den gang, men tviler på i ettertid... Anonymkode: 5d604...fd4
Rufino Skrevet 7. juli 2017 #16 Skrevet 7. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skal ikke jeg drive å diagnostisere folk her, men jeg har også ei bekjent som jeg er rimelig sikker på er psykopat. Hun kan bokstavelig talt ødelegge deg mentalt og viser null tegn til selvinnsikt eller ydmykhet... Og hun er IKKE usikker på seg selv! Hun er også lederutdannet. Det jeg lurer på, er om det er vanlig at slike mennesker har lederjobber? Anonymkode: 5d604...fd4 Veldig mange psykopater blir toppledere. Skremmende! I følge en undersøkelse publisert i Times er disse yrkestitlene som flest psykopater har: 1. Toppsjef 2. Advokat 3. Media (TV/Radio) 4. Selgere 5. Kirurger 6. Journalister 7. Politi 8. Ansatte innen trossamfunn 9. Kokker 10. Embetsmenn Personlig ble jeg egentlig mest overrasket over at kokk lå på niende plass. En del psykopatkokker altså. Lurer på om det er trygt å spise maten deres. 1
Blodets rett Skrevet 8. juli 2017 #17 Skrevet 8. juli 2017 18 timer siden, Rufino skrev: Personlig ble jeg egentlig mest overrasket over at kokk lå på niende plass. En del psykopatkokker altså. Lurer på om det er trygt å spise maten deres. Nå vet jeg egentlig ikke om det stemmer, men kokkebransjen har i vært fall rykte på seg for å være et yrke hvor man blir herset med og hvor man herser over andre etter hvert som man stiger i gradene. Så sånn sett ser jeg hvorfor kokkeyrket tiltrekker seg psykopater. Ellers tror jeg nok det er trygt å spise maten deres som kunde. Jeg ser i hvert fall for meg at en psykopat må ha et utbytte av å skade andre mennesker før han eller hun gjør det, og jeg ser ikke helt gevinsten psykopaten har ved å matforgifte kundene. Det er vel snarere motsatt, at psykopaten taper på det og er mer tjent med fornøyde kunder? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå