AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Jeg forbrenner 400 kalorier når jeg løper 10km, utfra pulsklokken min. Jeg forbrenner jo mye mindre på løping ettersom jeg har mindre kroppsvekt å forflytte. Så sammenlignet med en mann på 80kg så forbrenner jeg jo mye mindre ved å løpe 10km. Men hvordan er dette med sykling? Er det slik at jeg forbrenner så mye mindre enn andre da? Eller er kanskje sykling bedre sett fra et rent forbrenningsperspektiv ettersom det er mindre avhengig av kroppsvekt? Tenker at vekt har mindre å si på sykkel (utenom oppover da). Kan noen forklare meg dette? Anonymkode: aee00...5db
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 En liten kropp bruker mindre energi ja, men hvis du er 48 kg, og normalt høy, er det nok best du legger treninga på hylla og spiser mat i stedet. Anonymkode: de310...780 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Løping som treningsform forbrenner generelt mer fett enn sykling, så hvis du vil forbrenne mest mulig må du løpe. Du forbrenner mindre desto lavere kroppsvekt du har, rett og slett fordi du har mindre masse å forbrenne (du "trenger" ikke forbrenne like mye som en tyngre person). Jeg veier omtrent det samme som deg og er normalt høy, og det er ikke noe problem å trene så lenge du får i deg nok mat. At slanke personer ikke skal trene er det dummeste jeg har hørt. Det er sunt å trene, uansett kroppsvekt, så lenge man spiser nok. Likevel syns jeg du skal drive med den treningen du liker best, ikke den som forbrenner mest. For DET er ikke nødvendigvis så veldig sunt Anonymkode: 104bd...e09 1
Gjest Froning Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: At slanke personer ikke skal trene er det dummeste jeg har hørt. Anonymkode: 104bd...e09 Greia er at TS henger seg opp i kalorier når hun veier 48 kg og er undervektig. Undervektige personer burde ikke trene for å forbrenne kalorier. Siden du er undervektig selv og trener er sannsynligheten for at du faktisk ikke får i deg nok mat stor. Da vil treninga være destruktiv for kroppen din og du burde få en evaluering av matinntaket ditt utenifra.
Gjest Froning Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er sunt å trene, uansett kroppsvekt. Anonymkode: 104bd...e09 Grattis. Første innlegg jeg rapporter her inne. Grunn: Oppfordring til selvskading.
ajarRun Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, Froning skrev: Grattis. Første innlegg jeg rapporter her inne. Grunn: Oppfordring til selvskading. Mener du at undervektige bør ligge i sengen hele dagen? Trening, som alt annet, er sunt i moderasjon.
Gjest Froning Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 17 minutter siden, amativeReflection skrev: Mener du at undervektige bør ligge i sengen hele dagen? Trening, som alt annet, er sunt i moderasjon. Det finnes ikke andre aktiviterer enn å trene og å ligge i sengen 🙄 Trening når man ikke får i seg nok mat og sannsynligvis ikke har steder på kroppen å ta energi fra er en form for selvskading.
Gravity Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 22 minutter siden, amativeReflection skrev: Mener du at undervektige bør ligge i sengen hele dagen? Trening, som alt annet, er sunt i moderasjon. Om du leser HI ser du kanskje at det i hovedsak er snakk om hva slags type trening som gir best kaloriforbrenning - ikke hva som kan gi frisk luft og treningsglede. 1
sofie777 Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. sofie777, mod
Anbefalte innlegg