Gå til innhold

Hjertet i halsen...

monja

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det er som forårsaker følelsen av hjertet i halsen? Ikke sånn veldig mye dunking på en gang, men ett og annet dunket med jevne mellomrom. Har hatt det både i går og idag, og det er skikkelig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være en mild form for angst...

Hvis du ikke har andre symptomer i tilegg, så er det ikke noe farlig.

Hjertet hopper litt av og til, og det er faktisk helt ufarlig, faktisk et bra sunnhetstegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn....men jeg tenker mer på det som en kul/klump i halsen. Første gangen jeg hadde det gikk jeg til legen og trodde jeg hadde fått kreft....men han kunne fortelle at det kom av stress. Har merket det flere ganger senere også, og nå i det siste veldig mye. I tillegg så har jeg følt meg nervøs og utilpass. Fikk vival, og det hjalp, men nå har jeg brukt dem opp, og tørr ikke spør etter mer. Hvor normalt er det å ha det sånn, og hvor normalt er det å bruke vival, og hvor mye kan man bruke....???? Vil ikke bli avhengig heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Jeg har det sånn stadig vekk, og er ganske sikker på at det skyldes at hjertet slår ekstraslag. Ofte føles det som om det hopper over et slag og at det neste kjennes veldig godt (kjennes "opp i halsen"), men ifølge en lege som prøvde å forklare det for meg, er det altså et ekstraslag. Dette er ubehagelig, men stortsett ufarlig. De aller fleste mennesker har slike ekstraslag, men ikke alle kjenner dem like godt. Jeg kjenner det ekstra godt i perioder hvor jeg er stresset og spesielt dersom jeg har sovet dårlig. I perioder kommer det utallige ganger hver dag, i andre perioder kan det gå lenge mellom hver gang. Som regel er det bare et ekstraslag, mens det noen ganger kan komme flere etter hverandre. Det viktigste er å vite at det ikke er farlig, men dersom man er usikker, kan man gå til legen og be om å få tatt EKG. Kan jo være greit å sjekke det iom at hjertet er et ganske viktig organ :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...