Gå til innhold

Hvorfor er coaching så dyrt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne tenkt meg å prøve det ut, men synes det er altfor dyrt! Lurer på hvorfor egentlig? 

Anonymkode: 0b879...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er dyrt? Har ikke inntrykk av at det koster noe mer enn en håndtverker som jobber hvitt. Det går mye penger bort til skatt, leie av lokaler, regnskap osv.

Anonymkode: d7e1f...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes det er dyrt å betale over 800 kr i timen for det, når en psykolog på dps er mye billigere. Men er ikke psykolog jeg trenger. Så lurer på hvorfor det skal være så dyrt å gå til en privatpraktiserende person. Skjønner selvfølgelig det koster å drive eget men likevel det er dyrt! Noen som har erfaring med å gå til en coach? Tenker på karriere eller motivasjonscoach feks. Har du fått noe utbytte igjen for dette? 

Anonymkode: 0b879...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologer på DPS dekkes så vidt jeg vet i stor grad av det offentlige over skatteseddelen, slik at man som sluttbruker ikke betaler mer enn en egenandel. Dvs. det samme som for fastleger og en del andre helsetjenester som hovedsakelig er finansiert  av det offentlige. 

Ja, det er dyrt å drive for seg selv i Norge. Store deler er skatter og avgifter, og så kommer kostnader til alt fra lokaler, utstyr, firmabil, regnskap, revisjon etc. Alt etter hvilken bransje man holder på med. Og så skal man jo tjene penger også, og til forskjell fra fast ansatte eller de som jobber i lange vikaroppdrag så er man som regel ikke garantert noen inntekt som privatpraktiserende. Dette gjelder nok særlig for de som tilbyr tjenester innen noe mange ikke anser som strengt nødvendig. De fleste klarer seg strengt tatt uten karriereveiledere og coacher i løpet av livet, men de aller fleste vil på et eller annet tidspunkt ha behov for lege og/eller sykehus. At coacher og diverse veiledere derfor tar en litt større margin for å sikre seg mot tørkeperioder overrasker meg derfor ikke.  

Anonymkode: 9e145...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...