Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #1 Skrevet 7. januar 2005 Hei! Saken er den at vi skal på påsketur til Danmark hele påsken (1 uke), jeg har en pusejente på 1,5 år, som er mye ute, men også mye inne, hun står på terrassedøren og vil inn til alle tider. Hva med henne når vi reiser, jeg vet at naboen kan gi henne mat, men jeg orker ikke tanken på å dra en hel uke og vite at hun forgjeves står på terrassedøren og vil inn. Det er et bra kattepensjonat i nærheten, skal jeg velge det eller la henne bli hjemme. Litt av et dilemma dette? Noen som har peiling på katt?
Sheba Skrevet 7. januar 2005 #2 Skrevet 7. januar 2005 Velg kattepensjonatet! Du har ingen mulighet til å vite f.eks. hvordan været blir de dagene dere skal være borte, og om det kanskje kan bli så kaldt at pusungen din får det vondt ved å være ute hele tiden. Særlig siden det virker som om hun trives vel så bra inne som ute. Det blir en ulykkelig uke for henne hvis hun skal stå å kikke inn i tomme vinduer og ikke få komme inn. Et annet alternativ er at hun er alene hjemme INNE hos dere hele tiden dere er borte, og at naboen er innom minium en gang om dagen og gir mat og friskt vann, kos og omsorg og rensker opp i kattedoen. Vær så snill - IKKE steng pusen ute for en hel uke! :-(
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #3 Skrevet 7. januar 2005 Velg kattepensjonatet! Du har ingen mulighet til å vite f.eks. hvordan været blir de dagene dere skal være borte, og om det kanskje kan bli så kaldt at pusungen din får det vondt ved å være ute hele tiden. Særlig siden det virker som om hun trives vel så bra inne som ute. Det blir en ulykkelig uke for henne hvis hun skal stå å kikke inn i tomme vinduer og ikke få komme inn. Et annet alternativ er at hun er alene hjemme INNE hos dere hele tiden dere er borte, og at naboen er innom minium en gang om dagen og gir mat og friskt vann, kos og omsorg og rensker opp i kattedoen. Vær så snill - IKKE steng pusen ute for en hel uke! :-( Takk for svar. Nei, jeg er kommet til at det er rett og slett umenneskelig å gjøre det. Skal bestille pusehotellet idag, jeg hadde ikke slappet av om jeg hadde reist uten. Tror det er bedre enn å overlate henne til naboene. Noen mener pensjonat er et dårlig alternativ, noen mener at det ikke er det, blir helt forvirret, men jeg får handle etter hva som er rett for min del. Så idag får vi bestille kennel til hundevovsen og pensjonat til pus. Det er dyrt å reise fra vennene sine.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #4 Skrevet 7. januar 2005 Velg kattepensjonatet! Du har ingen mulighet til å vite f.eks. hvordan været blir de dagene dere skal være borte, og om det kanskje kan bli så kaldt at pusungen din får det vondt ved å være ute hele tiden. Særlig siden det virker som om hun trives vel så bra inne som ute. Det blir en ulykkelig uke for henne hvis hun skal stå å kikke inn i tomme vinduer og ikke få komme inn. Et annet alternativ er at hun er alene hjemme INNE hos dere hele tiden dere er borte, og at naboen er innom minium en gang om dagen og gir mat og friskt vann, kos og omsorg og rensker opp i kattedoen. Vær så snill - IKKE steng pusen ute for en hel uke! :-( Takk for svar. Nei, jeg er kommet til at det er rett og slett umenneskelig å gjøre det. Skal bestille pusehotellet idag, jeg hadde ikke slappet av om jeg hadde reist uten. Tror det er bedre enn å overlate henne til naboene. Noen mener pensjonat er et dårlig alternativ, noen mener at det ikke er det, blir helt forvirret, men jeg får handle etter hva som er rett for min del. Så idag får vi bestille kennel til hundevovsen og pensjonat til pus. Det er dyrt å reise fra vennene sine.
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #5 Skrevet 10. januar 2005 :o Man lar ikke katten være ute uten mulighet til å komme inn en hel uke, nei!!!!
Arkana Skrevet 10. januar 2005 #6 Skrevet 10. januar 2005 Velg kattepensjonat ja! Vi har brukt samme kattepensjonat nesten hele tiden. Klart det er dyrt (150 kroner døgnet i høysesong), men vi vet katten blir tatt godt vare på ("vårt" kattepensjonat har fått veldig god kritikk i Aftenpostens årlige dyrepensjonattest), vi har full tillitt til dem og vi merker at katten nå har vent seg til stedet og faktisk trives. Et annet alternativ er at du skaffer deg kattedør. Da kan noen komme daglig å fylle på vann og mat og katten kan komme og gå som den vil slik den pleier. Det gjør foreldrene mine, og katten får dermed være der den er kjent.
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #7 Skrevet 10. januar 2005 vi lot da katten være ute da vi dro på ferie.. naboen kom innom og gav pusen mat og vann. Pus klarer seg helt fint med dette.. Han fikk komme inn mens naboen var der og ordnet maten. Men så bor mamma og pappa ute på landet da. Saken blir vel annen hvis man bor i by. Da ville jeg stemt for "hotell-opphold" for pusen..
Heidipia:) Skrevet 20. januar 2005 #8 Skrevet 20. januar 2005 Hadde du ikke kunne la naboen ha inn og ut katten?slik bruker vi og gjøre det..sikkert bedre for katten det enn å være på en plass med mange ukjente katter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå