Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt clearblue advanced fertilitetsmonitor , og er på pp3 etter jeg begynte med den. 

Jeg hadde en MA i januar , og fikk ikke tilbake mens før ca 7 uker etter dette. 

Jeg vet ikke om jeg hadde regelmessig eggløsning før jeg begynte å teste med monitoren, men brukte også monitoren før jeg ble gravid i fjor , da oppdaget den eggløsning alle gangene før jeg ble gravid (brukte den 3. Ganger før det klaffet).  Jeg har nå etter MA fått lengre sykluser, og monitoren min viste syklus på 34 og 32 dager med eggløsning på dag 19 og 20. I dag er jeg på dag 22, og fortsatt ingen eggløsning/maksimal. Jeg har fått påvist "høy" i 12 dager nå, så nå begynner jeg å lure på om jeg ikke har eller har hatt eggløsning denne måneden. Er dette normalt? Kan det hende jeg uansett har hatt eggløsning? 

Jeg kjenner at jeg blir litt stresset av dette, og er redd jeg har manglende eggløsning etter MA. Kan dette skje etter MA?  

Hilsen fortvilet jente. 

Anonymkode: 142d0...66b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan det være at du har hatt såpass lavt utslag eller at det kom til en annen tid enn da du testet? Vet ikke, men bare en teori. Hvis du er bekymret for dette, ville jeg tatt kontakt med legen. Man kan utredes for slikt med blodprøve sent i syklus.

Håper at alt er i orden med deg :)

Anonymkode: a90b6...3a3

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er kroppen men monitoren som er problemet. Den er ikke sensitiv. Jeg fikk høy over mange mange dager, aldri max og bare masse rot over mange måneder. På en helt regelmessig syklus med påvist eggløsning. Jeg gav opp hele den dyre tullemaskinen og har ingen problemer med å finne eggløsning på ordinære tester. Så mitt tips: hvis du vil bruke monitor, bruk den, men kjøp en pakke av andre tester, bruk en app og test paralellt en mnd. Mest sannsynlig har du eggløsning, du har jo vært gravid og det er ingen grunn til at eggløsning stanser opp etter MA i januar. Tipper du vil få utslag på de andre som meg. 

Anonymkode: b991c...a57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har testet meg i over to uker, så jeg vet at jeg ikke har testet for sent. 

Håper den bare er veldig sensitiv, men trodde nesten ikke at det var mulig. Har ikke lagt merke til noen særlige symptomer på eggløsning heller- men det gjør jeg forsåvidt aldri. 

Anonymkode: 142d0...66b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...