Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn som har lyst til å strikke, men som aldri føler jeg har tid til det. Jeg prioriterer trening, lesing, og så må jeg se tv med mannen (han synes det er så koselig å se en serie sammen før leggetid :P ). 

Jeg er ikke flink til å strikke, så jeg sliter med multitasking. Må niglo på spøtet, ellers mister jeg masker eller lager nye masker og bare tuller det til. Samtidig synes jeg det er litt småkjedelig å bare sitte der og strikke, og ikke gjøre noe annet samtidig.

Så når tar dere dere tid til å strikke? Klarer dere gjøre det mens dere ser på tv? 

Anonymkode: 27118...8f9

Skrevet

Jeg sliter litt med det samme for tiden, at det er mye annet som skal gjøre på kveldene, slik det ofte er om sommeren hos oss. Så da må jeg jo bare være litt mer kreativ, og jeg sniker inn litt strikking her og der. Det som kanskje aller mest gjør at jeg får strikket litt nå om dagen, er at jeg alltid har med meg strikketøyet i veska. Så jeg kan dra det fram om jeg har en ledig stund når jeg er på farta. På toget, mens jeg synger for barna når de skal sove, mens jeg er på kafe med venninne, mens vi spiser kveldsmat, mens jeg ser på at barna hopper på trampolinen, mens jeg ringer en venninne (med øretelefoner, så hendene er fri), noen ganger mens jeg leser, alltid når jeg ser på tv (noe det er lite av her akkurat nå), mens jeg er på kurs. Jeg har per nå ingen tid til å slange meg i sofaen i timesvis, men litt strikking blir det likevel, sånn at jeg stort sett strikker litt hver dag. Men det hjelper jo å ha strikket en del, da, så det er vel noe med å få trent seg litt og ikke velge noe for vanskelig, sånn at du kan multitaske litt mer. Hvis jeg har et enkelt strikketøy med mye glattstrikk syns jeg også det er kjedelig å bare sitte og ikke gjøre noe annet samtidig, men da hører jeg på podcast.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sommer er ikke strikketid. 

Men når høstmørket begynner å gjøre seg gjeldende skal julekofta bli ferdig. Strikker ovenfra og ned. Da er det varmt med et svært strikketøy på fanget. Strikking og tvtitting er ok, eller strikking og en stille halvtime før leggetid. 

Anonymkode: 4df6f...084

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sånn som har lyst til å strikke, men som aldri føler jeg har tid til det. Jeg prioriterer trening, lesing, og så må jeg se tv med mannen (han synes det er så koselig å se en serie sammen før leggetid :P ). 

Jeg er ikke flink til å strikke, så jeg sliter med multitasking. Må niglo på spøtet, ellers mister jeg masker eller lager nye masker og bare tuller det til. Samtidig synes jeg det er litt småkjedelig å bare sitte der og strikke, og ikke gjøre noe annet samtidig.

Så når tar dere dere tid til å strikke? Klarer dere gjøre det mens dere ser på tv? 

Anonymkode: 27118...8f9

Jeg strikker når som helst og hvor som helst. Det hender jeg føler tiden ikke strekker til. Jeg har flere hobbyer jeg ønsker å bruke tid på og. Men jeg har alltid med meg strikketøyet i veska, selv på jobb. I jobbpausen strikker jeg av og til  samtidig som jeg spiser og prater. Jeg strikker mens barnet mitt er på lekeplassen, strikker på bussen, på kveldene osv. Av og til på dagtid når gullet er våken og leker alene (5 år). Jeg strikker litt ute på sommertid, lette prosjekter og i skyggen. Er det veldig varmt klarer jeg ikke annet enn å holde i vannflaska mi og holde øye med 5 åringen. Liker ikke varmen. Høst, vinter og vår strikker jeg veldig mye. Nå har jeg ikke tv, men ser på youtube videoer eller så hører jeg på radio samtidig som jeg strikker. 

Det handler om prioriteringer rett og slett. Kan ikke dere heller ha en fast kveld i uken til tv titting sammen og resten av uken driver dere med hver deres hobby? Det er ikke lett å multitaske når man ikke er flink til å strikke. 

Jeg har flere strikkeprosjekter samtidig. Som regel et vanskelig prosjekt med mye mønster, telling osv. (hjemmestrikking) //Har alltid et lett strikketøy i veska som ikke krever særlig. Osv :) 

AnonymBruker
Skrevet

Strikker hvor som helst, når som helst - ikke når jeg kjører bil (men strikker gjerne i ferjekø og på ferja). Klarer fint å se på tv og strikke samtidig, ellers så er lydbok fint til strikking dersom kun strikking blir litt kjedelig i seg selv. 

Anonymkode: f3eaf...4a4

Skrevet

Hos meg fører strikking til inaktivitet- så jeg strikker kun på kvelder der jeg gjør npe annet stillesittende uansett. Type tv, venninne eller familiebesøk. -og helst ikke så lenge av gangen. Har jeg løpt tidligere på dagen, hatt ei lang økt - og ellers bevegd meg mye i løpet av dagen, er det helt ok å kose seg lenge med strikking på kvelden. Men hos meg må det være fortjent -ellers blir jeg sittende i timesvis uten å røre meg annet enn noen skritt i huset. 

Skrevet (endret)

Strikker når som helst og hvor som helst nærmest.. Strikking er terapi og gjør meg avslappet.. 
Har flere prosjekter på gang og varierer mellom dem så ikke alle blir UFO'er til slutt.. 
Nå som det er sommer og varmt, går det mye i klutstrikking.. Kjekke julegaver/venninnegaver.. 

Endret av Strikkeberta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...