Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utrolig glad for at når jeg vokste opp var det Trude Mostue og Sesam Stasjon og Full House som gikk mest på TV.
Det var Pamela som hadde silikonpupper og unaturlig store lepper og alle visste at det var et varemerke om man kan kalle det det.

Nå er det Bloggerne, The Kardashians, Kirurgi serier og Gossip Girl som barn og ungdom ser på.
Samtidig er det reklame for fillers og plastiske operasjoner overalt på facebook, selvom man ikke følger noen sider, fordi de er satt som sponset/annonsert målrettet mot "kvinner" innenfor for eksempel 15-30 år.
Instagram har også begynt med sånn reklame nå, puppeløft dingser, leppeforstørrelse produkter, falske vipper, og personene som har flest followers er nettopp disse plastikkjentene som poster sine perfekte kropper og redigerte bilder dagen lang.

Bør ikke noen snart ta ansvar? Jeg mener, bør ikke mediene slutte å promotere disse personene, og bør ikke de digitale plattformene avslå annonser om slike produkter og operasjonstilbud?
Jenter ser HELT like ut nå syntes jeg, de går glipp av det å være barn fordi det er flaut å le siden de fylte leppene ser stygge ut da, og de drar heller på sminkeshopping enn å leke boksen går.
Foreldrene kan ikke tvinge de til å ikke bli påvirket av Kardashian trenden, for da blir de utstøtt på skolen og mobbet som stygg eller gråmus, og guttene vil ikke velge de fordi alle andre er så "pene og perfekte". Å ikke følge trenden med fillers og kroppsmodifikasjoner fører til dårligere selvbilde, som om ungdom ikke er usikre nok på seg selv og sin posisjon fra før av!

Jeg syntes det er skremmende og trist.... Men blir samtidig selv også påvirket av alle annonser og bilder og serier og intervjuer og spalteplass. Jeg vil også se sånn ut. Jeg har aldri hatt komplekser for nesen min, men nå har jeg fått det siden neseoperasjoner er så vanlig. Jeg har alltid hatt fyldige lepper jeg har fått mye komplimenter for, men nå vil jeg fylle de så de blir like juicy som de andres.
Jeg hadde akseptert at jeg ikke har spesielt stor rumpe, mer på den flate siden, men nå når man ser hvor "lett" det er å forstørre rumpa ved kirurgi blir jeg også fristet. Hva er det som skjer med samfunnet?!  Hvordan kan man beskytte spesielt de unge og sårbare? Må man tvinge de til å gå på Steinerskolen , siden i en vanlig kantine nå går spisetimen til å sitte på instagram og vise hverandre bilder av operte blogger og modeller de beundrer og blir påvirket av?  Jeg er uhorvelig glad for at jeg ikke har en datter nå, og håper dette stopper før den tid!

Hva tenker dere andre? Er det noen foreldre her som ser utviklingen og presset hos sine barn? Hvordan reagerer dere? Hvordan påvirker det henne? Og de på forumet her som har justert ansikt eller kropp med kosmetisk eller kirurgisk behandling, tror du at du ville gjort det om du ikke følte at "alle andre" gjorde det? Ville du vært like bevisst på det du var misfornøyd med om det ikke poppet opp reklame om slike enkle justeringer?  Har du noen gang følt at avgjørelsen din egentlig var litt feil, og vært trist for at du ga etter for presset/trenden, selvom du helt sikkert var fornøyd med resultatet?
Er det mange andre som meg, voksen men også lar seg påvirke, får dårligere selvtillitt av alle disse som boostes frem i media , og nesten får lyst til å begynne med samme type inngrep og injeksjoner?

Jeg kan ikke engang kjenne igjen mitt kroppslige selvbilde nå forhold til for bare noen år siden. Det føles ut som at hver gang jeg går på gata ser "alle" jentene penere ut enn meg med hårextensions , contourering og injeksjoner.. Jeg VET jo at det er galt og fake, men føler ofte allikevel at jeg skulle ønske jeg så ut som de...

Tror dere denne trenden forsvinner, eller at det bare vil utvikle seg? For meg ser det nesten ut som det siste, siden kosmetikken finner på nye metoder og produkter hele tiden, og samme gjør kirurgien, stadig utviklede metoder til inngrep og nye type inngrep som tilbys.

Anonymkode: e0262...b5a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mange gode, urovekkende betraktninger her, ja. Men fortvil ikke, vi har jo fortsatt Max Mekker - diger, blå og med full kontroll - i Erna Solbergs skikkelse. :eeeh:

Endret av Hurepoix
  • Liker 5
Skrevet

Tror det vil regulere seg selv. Ingen trender varer evig, og dette begynner jo å bli ganske latterlig...

Når man er voksen nok til å skjønne greia tenker jeg man må ta ansvar selv for hva man velger å la seg påvirke av da. Får man dårlig selvtillitt av noe så må man rett og slett unngå det eller lære seg å tenke annerledes, istedet for å redusere seg selv til et offer for dårlige innflytelser.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var så ureflektert at jeg må le :fnise:

Anonymkode: 1de9b...f12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne jo kanskje sagt noe om hva du mener i stedet?

Anonymkode: 95d66...bf4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kan du le da, med all botoxen du har i trynet? ;)

Anonymkode: 44db0...0d1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Rart at ikke fler har bidratt i denne? Men det er vel for mange av dere som er fulle av fillers og hjernevask allerede? :(

• Liker 2
Gjest Winza
Skrevet
På 7.7.2017 den 3.47, Hurepoix skrev:

Mange gode, urovekkende betraktninger her, ja. Men fortvil ikke, vi har jo fortsatt Max Mekker - diger, blå og med full kontroll - i Erna Solbergs skikkelse. :eeeh:

:skratte:

Gjest Winza
Skrevet (endret)
På 10.7.2017 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Rart at ikke fler har bidratt i denne? Men det er vel for mange av dere som er fulle av fillers og hjernevask allerede? :(

Leonora er vell litt som Kris Jenner? :P

Endret av Winza
Skrevet
På 7.7.2017 den 3.47, Hurepoix skrev:

Erna hun er Stjerna.

AnonymBruker
Skrevet

Orka ikke å lese alt. Vil bare nevne at Keeping up with the Kardashians begynte for 10 år siden ;)

Anonymkode: bc9e8...0db

AnonymBruker
Skrevet

Det positive de har bidrar til er et litt mer fokus på en fyldigere rumpe hos damen i gata, samt at det ikke er så farlig å date menn med brun hudfarge:tommelopp: Det er mitt inntrykk.

Anonymkode: 33015...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...