Gå til innhold

Noen som har erfaring med å dra på ferie/reise sammen med fremmede som enslig?

Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Rainstorm skrev:

@AnonymSjiraff Takk for at du delte om gruppereisene dine. Jeg har vært inne på Carpe Diem og lest litt og det virker jo utrolig tiltalende da. Med kajakkstur f.eks på eksotiske steder, men da må jeg lære meg å padle kajakk først. Men mye å velge mellom. Det blir ikke nå i sommer men jeg skal virkelig vurdere det til en annen gang! 

Kan kanskje være penger på å reise med ikke-kommersielle aktører. Har aldri sjekket prisene selv, men jeg tok f.eks kajakkurs med en kajakkforening. Veldig hyggelige folk og de holdt jo prisene nede ved at mange jobbet  frivillig og genuint ønsket å få nye mennesker inn miljøet.  Annen fordel er jo om man faktisk liker aktiviteten så kan man ha den som hobby og man kan reise på nye turer med de samme menneskene. 

Var på en del andre friluftskurs også. Finnes mye spennende? Alt fra paragliding til brevandring, osv. Tror en del har kurs som er lagt opp som hytte/teltturer om sommeren. 

Kan godt være at Carpe Diem er kjempebra og har gode priser, jeg har aldri brukt dem. Men når det kommer til friluft så finnes det sikkert mange foreninger som driver med det samme(men hvor kursene er i Norge). Så om du er ute etter å spare litt penger så kan jo det også være aktuelt. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 minutter siden, Rainstorm skrev:

Og jeg er kanskje hyggelig, men kan nok også være litt tilbaketrukken, ha behov for alenetid og engstelig, så jeg er så usikker på om jeg hadde vært nok utadvendt til noe sånt. Men nå skal jeg la tanken gjære i hodet en stund og se om jeg gjør det. For er jo dumt å angsten og frykten holde meg tilbake fra å leve livet på tur! :) 

Finnes jo også mange korte turer slik at man ikke ender opp med å tilbringe 2 uker på noe man egentlig ikke liker. 

Men folk har forståelse for alenetid på gruppereiser så tror det kommer til å gå bra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare pass på at du ikke havner i en reise/ferie gruppe med arabiske og afrikanske menn.

Anonymkode: 3f2f4...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.7.2017 den 2.39, Rainstorm skrev:

Takk for tips om Carpe Diem sine turer. Det hadde jeg aldri hørt om noen gang! Du har nok rett at hvis det gjelder denne sommeren her så er det for sent. Jeg vet liksom ikke om slike gruppereiser er for meg. Jeg tror jeg vil ha mer fritt og chill liksom, og kanskje bare forholde meg til en person? Vet ikke! Men jeg skal sjekke ut i det, er jo noe å vurdere. Har du vært på det selv? Vil gjerne høre fra dere som har prøvd slikt selv. 

Hvilke andre forpliktelser tenkte du det ville være enn nettopp å spise middag sammen o.l.? Nå vet jeg ikke helt om dette er noe noen gjør, men det jeg ser for meg er jo å bo på samme sted, og så sjekke med hverandre litt sånn "jeg skal på den og den utflukten, vil du være med?" eller "jeg tenkte å dra ut og snorkle og se på fiskene, vil du også gjøre det?". Type. Hva vet jeg! :P 

Prøv denne! Her er det flere turer utover sommeren/tidlig høst. 

http://singelturer.com/author/sbruker/

Anonymkode: 96181...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd! Har lyst til og reise selv. Har ikke akkurat vært en reiseløve for og si det sånn. Er litt skeptisk til  "Gruppereiser" men hva vet jeg :fnise: Denne tråden må følges! 

Endret av jepps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruppereiser kan koste ganske mye, som for eks carpe diem. Problemet med slike reiser er at det er lagt opp et program som skal følges hver dag. Da mister man friheten slik reising egentlig skal være, min egen  mening såklart. Men vet jo aldri hvor lenge man ønsker å være et sted.  Har en kollega som deltok på en slik reise, han synes det ble for stressende.

Skal du reise med noen må dere være klare på hvordan ting skal være på forhånd, noen vil være opp hele natt...drikke seg full. Andre liker å legge seg ved midnatt å oppleve ting edru.

Du har reist alene, det er noe av det viktigste man bør oppleve i livet. En av de beste måtene å reise på er alene, så du får utfordret deg selv. Du bygger selvsikkerhet av en helt annen verden enn å ha med deg komforten hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2017 den 15.31, Raiu skrev:

https://www.jomfrureiser.no/

Har ikke reist alene selv men kunne tenkt meg å gjøre det med firma over :Nikke: Det står at det er kvinner i alle aldre men gjennomsnitt på 35-55 år.

Anbefales, hvis man kan tenke seg gruppereiser og liker programmet. Jeg har to ganger vært med på turene deres og trivdes veldig godt begge ganger. Jeg er introvert og kan ikke tenke meg å reise "tett på" noen jeg ikke kjenner, men på denne type gruppereiser så har man friheten til å velge å være sammen med de andre eller være for seg selv når dagens aktiviteter er over. Man har også muligheten til å flekse litt når programmet ikke er helt spikret. En av turene jeg var med på var "Sykkel og båt langs Donau". Da reiste vi med elvebåt og nesten hver morgen ble vi satt av båten, syklet noen mil og så hoppet vi på båten igjen noen mil lenger ned (eller opp) langs elva. Jeg valgte å ha enelugar på båten slik at jeg kunne trekke meg tilbake alene. På sykkeletappene slo jeg meg sammen med en dame som viste seg å holde ca. samme fart som jeg selv, og de dagene vi hadde sightseeing, f.eks. i Wien, så slo jeg meg sammen med dem som til enhver tid hadde lyst til å se det samme som jeg selv eller jeg gikk alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...