Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #1 Del Skrevet 7. januar 2005 Lille jenta mi på 8 uker har fått litt tørr hud i pannen sin. Noe som vet hva jeg kan smøre henne med ? Kan jeg bruke "vanlig" krem, eller finnes det noe som er egnet for babyhud? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 7. januar 2005 #2 Del Skrevet 7. januar 2005 Min lille venn hadde også noen tørre flekker i pannen. Fikk tips om å bruke "Nutrient cream for dry skin with cold cream" fra Bebe Klorane (fås på apoteket). Dette er en hel serie med babyprodukter. Den lukter ikke noe godt men er kjempeeffektiv. Jeg smurte et godt lag om kvelden og vasket det bort om morgenen. Etter mindre enn en uke var den tørre huden borte, og siden har han vært fin. I følge dama på apoteket, kan man også bruke denne kremen til kuldekrem dersom man skulle ha behov for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 7. januar 2005 #3 Del Skrevet 7. januar 2005 Apobase er veldig effektivt på tørr hud/eksem. Har en lillesøster som bruker det. Vet ikke om det egner seg på babyhud, men skulle ikke tro det var noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 7. januar 2005 #4 Del Skrevet 7. januar 2005 Bröstmjölk! Du har världens bästa salva och kräm i brösten. Ha på lite bröstmjälk på torra fläckar, på röd rumpa eller små små utslag. Du kan också smörja in med lite olivolja - naturligt och skönt. När vår lille kille fick rikiga torrfläckar (alltså en fläck som var riktigt torr, inte bara torr hud i allmänhet) fick jag tips av sköterskan om Locobase Repair - en riktigt fet salva som finns på svenska Apotek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermione Skrevet 7. januar 2005 #5 Del Skrevet 7. januar 2005 Heisan! Helsesøstra tipsa meg om to kremar som heiter Unguentum og Locobase repair. Dette er feite fuktighetskremar som du kan kjøpe på apoteket. Unguentumen fungerer også bra på såre brystvorter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 7. januar 2005 #6 Del Skrevet 7. januar 2005 Heisan! Helsesøstra tipsa meg om to kremar som heiter Unguentum og Locobase repair. Dette er feite fuktighetskremar som du kan kjøpe på apoteket. Unguentumen fungerer også bra på såre brystvorter! Mulig det var Locobase jeg mente jeg også. Søstern bruker begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 7. januar 2005 #7 Del Skrevet 7. januar 2005 Så lenge det er kremer uten parfyme er det egentlig bare å prøve seg frem til hvor fet krem dere trenger. Vi prøver alltid med vanlig Cosmica fuktighetskrem, funker ikke det blir det Apobase (fetere en Locobase). Barnesalve (veeeeldig fet) som finnes på apoteket i hvite plastkrukker er også veldig effektivt. Viktig at du er påpasselig med å smøre slik at det ikke gir plager for den lille jenta di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 7. januar 2005 #8 Del Skrevet 7. januar 2005 Heisan! Helsesøstra tipsa meg om to kremar som heiter Unguentum og Locobase repair. Dette er feite fuktighetskremar som du kan kjøpe på apoteket. Unguentumen fungerer også bra på såre brystvorter! Disse to er bra. Jeg har av og til brukt vanlig lypsyl på tørre flekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 7. januar 2005 #9 Del Skrevet 7. januar 2005 Locobase repair er veldig bra, jeg er tidvis plaget med eksem i ansiktet, men bruker jeg locobase med en gang jeg merker antydning til tørrhet og utslett så klarer jeg å unngå de største "utbruddene". (Det finnes forsåvidt flere locobasekremer, en vanlig bodylotion som er lett og ikke så fet, locobase fet krem, og til slutt locobase repair som er for ekstremt tørr hud og er altså ekstremt fet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #10 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg syns ikke det hjelper med de kremene som er så veldig fete jeg, syns de blir liggende utenpå. Derfor bruker jeg alltid en krem fra A-derma(tror jeg det er, stokker alltid om på navnet.) som heter Exomega. Den er også ypperlig på barn med antydning til atopisk hud, sår stump osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 7. januar 2005 #11 Del Skrevet 7. januar 2005 De legger seg utenpå først ja, og bruker laaaang tid på å trekke inn. Men jeg syns de hjelper veldig, bare man har litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #12 Del Skrevet 7. januar 2005 De legger seg utenpå først ja' date=' og bruker laaaang tid på å trekke inn. Men jeg syns de hjelper veldig, bare man har litt tid. [/quote'] Ja, og med mitt aktive barn så har han gnidd det av før det i det hele tatt har begynt å trekke inn :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #13 Del Skrevet 7. januar 2005 A-krem. Genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10n Skrevet 7. januar 2005 #14 Del Skrevet 7. januar 2005 Min 8 uker gamle gutt har hatt samme problemet, brukte Locobase repair som jeg ble anbefalt på apoteket. Dette fungerte kjempebra, etter et par dager var det mye bedre. lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå