bfb Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Noen her som har erfaring med/ synspunkter rundt "voksne" barn (24) som flytter hjem og oppfører seg som de bor på hotell?
boblevann Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Jeg tenker at dette ikke er greit. ''barnet'' må ut og lære å stå på egne ben. At noen plutselig har behov for å bo hos foreldrene noen måneder i en overgangsperiode må være greit, men de bør da betale husleie og/eller hjelpe med daglige gjøremål og husarbeid. Slik du beskriver er normalt for en 14-16-åring, ikke for en voksen person. 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Uakseptabelt. De er et voksent menneske og jeg ville satt krav om å rydde etter seg og ta del i husarbeid og det som hører med eller finne seg egen bolig asap. Noe som selvsagtt burde være et mål uansett i den alderen.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 For en kort periode er det greit synes jeg. Har selv gjort det én gang da jeg sto helt på var bakke etter ett samlivsbrudd som tok helt knekken på meg. Har også en venninne som flyttet hjem nyutdannet og i en alder av 30 slik at hun kunne spare egenkapital da foreldrene ikke kunne bidra økonomisk på den biten. betaler de husleie og hjelper til hjemme bør det ikke være ett problem. Hadde gjort det samme for en venninne om hun trengte hjelp. Anonymkode: 87f76...cf3
Gjest GoldenLioness Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For en kort periode er det greit synes jeg. Har selv gjort det én gang da jeg sto helt på var bakke etter ett samlivsbrudd som tok helt knekken på meg. Har også en venninne som flyttet hjem nyutdannet og i en alder av 30 slik at hun kunne spare egenkapital da foreldrene ikke kunne bidra økonomisk på den biten. betaler de husleie og hjelper til hjemme bør det ikke være ett problem. Hadde gjort det samme for en venninne om hun trengte hjelp. Anonymkode: 87f76...cf3 Ikke greit om de behandler deg som en personlig tjener og hushjelp. Hadde alltid stilt opp for sønnen min, men ikke f om jeg hadde vært noe hotell for han der ting magisk vis ryddes og vaskes hver dag.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #7 Skrevet 7. juli 2017 Glemte å svare på det du faktisk spurte om! Nei det er ikke greit at de bor på hotell hjemme hos deg! Anonymkode: 87f76...cf3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #8 Skrevet 7. juli 2017 Akkurat nå, GoldenLioness skrev: Ikke greit om de behandler deg som en personlig tjener og hushjelp. Hadde alltid stilt opp for sønnen min, men ikke f om jeg hadde vært noe hotell for han der ting magisk vis ryddes og vaskes hver dag. Nei så jeg hadde glemt å svare på spørsmålet hennes ordentlig, postet en ny om at det ikke er greit å bo på hotell Anonymkode: 87f76...cf3
asterix Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 For min del hadde det vært fullstendig uaktuelt. I den alderen er man voksen og skal greie seg selv. Greit å komme hjem på besøk, men ikke for lengre perioder. Og også på kortere besøk forventer jeg at de bidrar med husarbeid etc. 1
Biloba Skrevet 7. juli 2017 #10 Skrevet 7. juli 2017 Var ofte hjemme i deler av ferier og i korte perioder mellom ulike hybler også som student. På den tiden hadde jeg yngre søsken som fortsatt bodde hjemme. Det var veldig lite krav til at jeg skulle bidra med noe. Herlig. Hadde nok delegert litt mer til litt barn, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå