AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Når dere snakker og skriver ? Vi mister så mye av det norske språket :// samme med de forkortelsene som idk, omg, lol, er så fælt å se og høre på :0 Anonymkode: 761b6...f77 13
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Gi deg, gamla. Det er andre tider nå, vi er mye mer påvirket av andre språk enn vi var før internett kom. Du kan ikke stoppe den utviklingen. Anonymkode: d6db6...b69 26
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi deg, gamla. Det er andre tider nå, vi er mye mer påvirket av andre språk enn vi var før internett kom. Du kan ikke stoppe den utviklingen. Anonymkode: d6db6...b69 Gamla? Er ikke gammel nok til å ta lappen engang og jeg synes det er trist å være vitne til at at vi mister så mye av det norske språket Anonymkode: 761b6...f77 12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gamla? Er ikke gammel nok til å ta lappen engang og jeg synes det er trist å være vitne til at at vi mister så mye av det norske språket Anonymkode: 761b6...f77 Prøv å ikke være trist, konsentrer deg om det som er bra i stedet. Anonymkode: d6db6...b69 5
Tibbie Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Jeg synes det er ok med forkortelser og litt engelsk, men det jeg IKKE synes er ok er slurvinga av kvaliteten på språket. Jeg ser flere feil i språket enn jeg ser riktig. Hvorfor har ikke folk lært seg hva "å" betyr? Og hvorfor har de ikke lært seg hva "og" betyr? Og hvorfor deler de ord i to eller tre? Og hvorfor BRUKER IKKE FOLK TEGNSETTING RIKTIG?! At ikke voksne folk med norsk som morsmål klarer å skrive sitt eget språk synes jeg er bekymringsverdig. 22
Supernova17 Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 Helt enig. Jeg gidder ikke å bruke så mange engelske ord selv. Sier du snøbrett eller snowboard? 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Bruker både idk, omg, lol etc og synes helt ærlig det er relativt irriterende at andre skal legge seg opp i hvordan jeg snakker? Synes det hadde vært bedre om alle snakket engelsk jeg. Det at mange er dårlige på å snakke skrive/norsk har nok ikke mye med engelsk å gjøre. Anonymkode: a3eef...fb5 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #8 Skrevet 7. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker både idk, omg, lol etc og synes helt ærlig det er relativt irriterende at andre skal legge seg opp i hvordan jeg snakker? Synes det hadde vært bedre om alle snakket engelsk jeg. Det at mange er dårlige på å snakke skrive/norsk har nok ikke mye med engelsk å gjøre. Anonymkode: a3eef...fb5 Da vil jeg forbeholde meg retten til å snakke fransk. Verden hadde vært et bedre sted om alle snakket fransk. Engelsk er et fjollespråk, og man blir ikke kulere av å blande inn engelske ord der det virker helt unaturlig og klønete. Anonymkode: 775b2...754 6
Mr. Kilmister Skrevet 7. juli 2017 #9 Skrevet 7. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når dere snakker og skriver ? Vi mister så mye av det norske språket :// samme med de forkortelsene som idk, omg, lol, er så fælt å se og høre på :0 Anonymkode: 761b6...f77 Kan ikke bli mer enig... 2
bobler Skrevet 7. juli 2017 #10 Skrevet 7. juli 2017 Slutt å bruke tbh det heter fåvæ. Slutt å bruke omg det heter herregud. Slutt å bruke idk det heter vettikke. Easy peasy lemon squeezy. Eller på ordentlig språk: enkelt penkelt sitron skvis. 11
Spiteful Skrevet 7. juli 2017 #11 Skrevet 7. juli 2017 This is a fritt land and I shall få lov til å talk and write akkurat slik jeg vil uten at du skal komme å bry deg Neida, jeg bare tuller, men altså engelske forkortelser som idk, tbh, tho, wtf, omg er fortkortelser jeg bruker ofte. De er enkle, og uttrykker ofte det jeg mener/føler, iaf hvis man legger til en emoji. Ellers syns jeg det er gøy og spennende å bruke engelske ord innimellom - Og innimellom passer det bedre å bruke engelske uttrykk enn norske. Eksempel på det kan være "bae" (kommer ikke på no annet akk nå, men finnes myeee mer). Kort sagt; enkelte ganger høres engelsk bedre ut enn norsk. Syns dog at det er viktig å skrive ordentlig norsk i alle sammenhenger, når det gjelder tegnsetting, gramatikk etc. 6
Hurepoix Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når dere snakker og skriver ? Vi mister så mye av det norske språket :// samme med de forkortelsene som idk, omg, lol, er så fælt å se og høre på :0 Anonymkode: 761b6...f77 Stort sett alt du skriver her er strengt tatt feil, basert på normene for norsk språkføring. Så du bør muligens ikke kaste stein i glasshus. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Når dere snakker og skriver ? Vi mister så mye av det norske språket :// samme med de forkortelsene som idk, omg, lol, er så fælt å se og høre på :0 Anonymkode: 761b6...f77 Girl, you said it! helt enig med deg Anonymkode: 8d3e4...b6e 3
Salka Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 Jeg er så enig! Syns det høres helt idiotisk ut å blande inn engelske ord. Det var kult i the julekalender i '94, ikke fullt så kult nå. Og det mest irriterende ordet av dem alle er random! Det er så random assaaaaah! 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #15 Skrevet 7. juli 2017 Verste er når godt voksne folk holder på sånn. Typisk de med Ralph Lauren-vest, sleik og finansjobb som knapt klarer å få ut en setning uten at et eller annet helt allminnelig ord må forfines med engelsk. Blæ. Anonymkode: ce0ae...c50 1
OPIgirl Skrevet 7. juli 2017 #16 Skrevet 7. juli 2017 9 timer siden, bobler skrev: Slutt å bruke tbh det heter fåvæ. Slutt å bruke omg det heter herregud. Slutt å bruke idk det heter vettikke. Easy peasy lemon squeezy. Eller på ordentlig språk: enkelt penkelt sitron skvis. Hva Sørensen har du røyka? 3
Fru Uperfekt Skrevet 7. juli 2017 #17 Skrevet 7. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Når dere snakker og skriver ? Vi mister så mye av det norske språket :// samme med de forkortelsene som idk, omg, lol, er så fælt å se og høre på :0 Anonymkode: 761b6...f77 Om det er noen trøst for deg så finnes det mange norske ord i engelsk, f.eks husband, bag og town 2
Fru Uperfekt Skrevet 7. juli 2017 #18 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, OPIgirl skrev: Hva Sørensen har du røyka? Vedkommende har vel røykt opp lageret til tobakk Sørensen 😀 2
Honey Dew Skrevet 7. juli 2017 #19 Skrevet 7. juli 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Gi deg, gamla. Det er andre tider nå, vi er mye mer påvirket av andre språk enn vi var før internett kom. Du kan ikke stoppe den utviklingen. Anonymkode: d6db6...b69 Det er rett og slett latskap. Ungdommen tror de er "kule" når de bruker slike ord, men de aner ikke hvor tåpelig det er for oss som hører/leser det de sier/skriver. Hvis ikke dere tar dere sammen, kommer språket vårt til å være borte om 100 år. Dere hører ut som Svenske Hollywoodfruer 4
Honey Dew Skrevet 7. juli 2017 #20 Skrevet 7. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Da vil jeg forbeholde meg retten til å snakke fransk. Verden hadde vært et bedre sted om alle snakket fransk. Engelsk er et fjollespråk, og man blir ikke kulere av å blande inn engelske ord der det virker helt unaturlig og klønete. Anonymkode: 775b2...754 Jeg vurderer å begynne med kinesisk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå