AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Tenker på å søke meg inn på skole til neste år, så lurte jeg på hvordan jeg skal finn ut hva som var karakter-snitte for å komme inn ? Noen som skjønner hva jeg skal fram til ? Anonymkode: 96dff...fc3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Etter 20.juli vil du se hva poenggrensen er i år. Så har du ferskere tall å jobbe mot. Anonymkode: 1024f...e6e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 8 minutter siden, miramis skrev: Samordnet opptak Samordna opptak* Anonymkode: 9326c...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Noen som vet snittet fra årene som har vært ? Finner ikke det på SO ? Anonymkode: 96dff...fc3
Cavia Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 Her kan du kikke på poenggrenser for flere år tilbake. Poenggrenser og snitt er ikke det samme.https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poenggrenser/poenggrenser-tidligere-ar/
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Jesus Kristus. Beklager, men hvordan i all verden skal du klare høyere utdanning når du verken kan formulere deg skikkelig eller finne noe av det som er lettest søkbart på samordna opptak sine sider? https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/16/poenggrenser2016_supplering_vs_hoved.html Hovedopptaket for 2017 med nye poenggrenser vil være klart i slutten av neste uke eller starten av uke 29. Anonymkode: 52200...64f 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Kan man finne snittet fra forskjellige skoler , å da mener jeg i karakterer, ikke i poengsum ? For å se hvor det er vanskeligst og lettest å komme inn ? Det jeg er mest interessert i å se, er vernepleier vs barnevernspedagog ? Anonymkode: 96dff...fc3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jesus Kristus. Beklager, men hvordan i all verden skal du klare høyere utdanning når du verken kan formulere deg skikkelig eller finne noe av det som er lettest søkbart på samordna opptak sine sider? https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/16/poenggrenser2016_supplering_vs_hoved.html Hovedopptaket for 2017 med nye poenggrenser vil være klart i slutten av neste uke eller starten av uke 29. Anonymkode: 52200...64f Ja, si det Anonymkode: 96dff...fc3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jesus Kristus. Beklager, men hvordan i all verden skal du klare høyere utdanning når du verken kan formulere deg skikkelig eller finne noe av det som er lettest søkbart på samordna opptak sine sider? https://www.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/16/poenggrenser2016_supplering_vs_hoved.html Hovedopptaket for 2017 med nye poenggrenser vil være klart i slutten av neste uke eller starten av uke 29. Anonymkode: 52200...64f Jeg slet også med å finne frem i alt mylderet som er å finne ut av når man er i denne fasen av livet - der man skal finne ut av absolutt ALT ved voksenlivet. Well, guess where I am now. Mastergrad. Og jeg har til og med dysleksi. Ikke døm folk er du snill Anonymkode: da454...9fa 1
miramis Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samordna opptak* Anonymkode: 9326c...3d7 Nja høres ikke bra ut for en bergenser
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #12 Skrevet 6. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man finne snittet fra forskjellige skoler , å da mener jeg i karakterer, ikke i poengsum ? For å se hvor det er vanskeligst og lettest å komme inn ? Det jeg er mest interessert i å se, er vernepleier vs barnevernspedagog ? Anonymkode: 96dff...fc3 Du vil jo se hvor det er vanskeligst og lettest å komme inn ved å se på tidligere poenggrenser. Førstegangskvoten vil imidlertid gi et greit bilde av karakterer da man kun kan ha 4 tilleggspoeng. Anonymkode: 52200...64f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet også med å finne frem i alt mylderet som er å finne ut av når man er i denne fasen av livet - der man skal finne ut av absolutt ALT ved voksenlivet. Well, guess where I am now. Mastergrad. Og jeg har til og med dysleksi. Ikke døm folk er du snill Anonymkode: da454...9fa Nei, man skal ikke finne ut absolutt "ALT" ved voksenlivet når man søker høyere utdanning. Det som imidlertid er forventet er at man skal kunne klare å søke seg frem på internett. Samordna sine sider er veldig oversiktelige og forklarer hvordan det aller meste fungerer. Med noen tastetrykk har man fått svar på spørsmålet TS stiller. Men ja, velkommen til voksenlivet der ikke alle behandler deg med silkehansker. Anonymkode: 52200...64f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #14 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man skal ikke finne ut absolutt "ALT" ved voksenlivet når man søker høyere utdanning. Det som imidlertid er forventet er at man skal kunne klare å søke seg frem på internett. Samordna sine sider er veldig oversiktelige og forklarer hvordan det aller meste fungerer. Med noen tastetrykk har man fått svar på spørsmålet TS stiller. Men ja, velkommen til voksenlivet der ikke alle behandler deg med silkehansker. Anonymkode: 52200...64f Wow, det må være lenge siden du søkte høyere utdanning selv. Anonymkode: da454...9fa 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #15 Skrevet 6. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, det må være lenge siden du søkte høyere utdanning selv. Anonymkode: da454...9fa Nei. Anonymkode: 52200...64f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #16 Skrevet 6. juli 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 52200...64f Neivel, så er du perfekt da. Anonymkode: da454...9fa 1
fresia Skrevet 7. juli 2017 #17 Skrevet 7. juli 2017 https://utdanning.no/studiebeskrivelse/vernepleie
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2017 #18 Skrevet 12. juli 2017 Vernepleien er ikke for alle. Praksis er lenge, og mange fag er dritt. Ville tenkt meg om. Heller ikke enkelt å få jobb. Anonymkode: c0257...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå