Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har etter mange år begynt å jobbe igjen, men dessverre var ikke vikariatet mer en noen måneder, så jeg har i denne perioden tjent 110 000kr. Hvor mye vil jeg da få utbetalt per måned? Virkelig kjedelig når det så lite vikariat 

Anonymkode: 0b084...0aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha tjent 1,5G (140 451) i fjor eller 3G (280 902) siste tre kalenderår samt ha fått nedsatt arbeidstid med minst 50%. Om du bare har jobbet noen måneder og tjent 110 000 kr (i år) vil du ikke ha rett på dagpenger... 

Anonymkode: 3fcd8...7d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er noe du har tjent i år, og du ikke har hatt inntekt de siste årene så er det ikke nok. 
Men om du skulle fått dagpenger på det grunnlaget, så ville det vært litt over 4000,- pr mnd. 

Anonymkode: aeaea...f2a

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har etter mange år begynt å jobbe igjen, men dessverre var ikke vikariatet mer en noen måneder, så jeg har i denne perioden tjent 110 000kr. Hvor mye vil jeg da få utbetalt per måned? Virkelig kjedelig når det så lite vikariat 

Du vil mest sannsynlig få gjenopptatt den ytelsen du hadde før du begynte  vikariatet. 

Ta kontakt med NAV og hør.

Med den infoen du har gitt her, har du nok ikke rett på dagpenger. Det er et krav at man har tjent minst 1,5 G i foregående år. Altså rundt 140.000 i løpet av 2016. Eller 3 G tilsammen i løpet at de siste tre årene, altså 2014-2016.

Hadde du ingen arbeidsinntekt i denne perioden, har du ikke krav på dagpenger i år. 

Men ta kontakt med NAV og få ting bekreftet. Ikke ta ting som skrives på et forum for god fisk.

Anonymkode: cd09a...374

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke sånn ar har man tjent over en viss grense så har man krav?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke sånn ar har man tjent over en viss grense så har man krav?

1.5 G er minimum. (140.451 kr brutto). 

Men det må være fra året før du søker om dagpenger. Altså må TS ha tjent minst 140.451 kr brutto i løpet av 2016 for å ha rett til dagpenger i dag.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desverre. 00 på deg.

Anonymkode: d70d5...958

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1.5 G er minimum. (140.451 kr brutto). 

Men det må være fra året før du søker om dagpenger. Altså må TS ha tjent minst 140.451 kr brutto i løpet av 2016 for å ha rett til dagpenger i dag.

Så altså, hvis jeg tjener ca 150 000 i 2017, har jeg rett på dagpenger i 2018?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...