Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt sminke på over 1 år (kun et par ganger inni mellom, regnes nærmest ikke) og i dag bestemte jeg meg for å bruke øyenbrynsblyanten jeg alltid har brukt før. Siden jeg vet at jeg har litt sensitiv hud, prøvde jeg først på kinnet og det begynte å klø! Fikk et rødt merke etter jeg vasket av, som forsvant etter en liten stund. Hva i alle dager skal dette bety? Går det an dette da, at jeg plutselig ikke tåler det? Har aldri reagert på noe sminke før, ever :PDette er Isadora sin, og de skal være hypoallergic tror jeg...

Anonymkode: 5a066...242

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har brukt sminken din på ett år har den gått ut på dato for lengst. Kjøp deg ny sminke. 

Anonymkode: 66120...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sensitiv hud kan fort reagere på veldig mange produkter! Det er fler og fler stoffer i nyere sminke, fordi de skal sitte lenge, ha lang holdbarhetsdato, "skinne" osv og disse stoffene trigger hudreaksjoner om man har sensitiv hud.

Google "ingredients to avoid in makeup sensitive skin" og les deg opp. Det er ekstremt mange stoffer (den lengste lista jeg har sett er 80 ingredienser) men du finner også "topp 10 trigger ingredienser i sminke", som er de aller viktigste å unngå med sensitiv hud.

Jeg har fått mye bedre hud etter å unngå å handle sminke med disse ingrediensene i.

Anonymkode: 59153...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre reagerte jeg på en del hudprodukter. Googlet og lette etter de som skulle være suverene for sensitiv hud, men jeg ble alltid rødlig og følte ubehag. Fant ut at det var like greit å droppe produktene, mye av det er bare lureri uansett. 

Jeg tipper at det er verre å bruke sminke for de som har sensitiv hud enn andre, tipper det påvirker kroppen mer negativt

Anonymkode: 49c68...0c2

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sensitiv hud kan fort reagere på veldig mange produkter! Det er fler og fler stoffer i nyere sminke, fordi de skal sitte lenge, ha lang holdbarhetsdato, "skinne" osv og disse stoffene trigger hudreaksjoner om man har sensitiv hud.

Google "ingredients to avoid in makeup sensitive skin" og les deg opp. Det er ekstremt mange stoffer (den lengste lista jeg har sett er 80 ingredienser) men du finner også "topp 10 trigger ingredienser i sminke", som er de aller viktigste å unngå med sensitiv hud.

Jeg har fått mye bedre hud etter å unngå å handle sminke med disse ingrediensene i.

Hvilke merker bruker du? :)

Anonymkode: 5a066...242

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Du kan bli det.

Anonymkode: 6b43d...f47

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du merket ang. huden før og etter?

Anonymkode: a71d8...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...