Gå til innhold

Hei!!

Anbefalte innlegg

Gjest fastbruker men nå x
Skrevet

Er fast bruker her inne men akkurat nå vil jeg være x.Idag tok min søster overdose Ikke med vilje da.Hun har 3 barn og eneomsorgen for de (barnevernet er inni bildet, og mener at de vi få beskjed av lege og ambulanse personalet).Men bør jeg si noe til mine foreldre, hun ba meg om å ikke si noe..

Men de har vel rett på å få vite det?

hjelp meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVa mener du med at hun ikke gjorde det med vilje? Det var ikke meningen? Hun tok for mye medisin ved en stor feil?

Det er litt vesentlig i dette spørsmålet egentlig!

Skrevet

Oppfatter jeg det riktig når jeg antar at søsteren din er narkoman?

Teknisk sett så har jo ikke foreldrene dine krav på å vite noe så lenge hun er over 18 år, det moralske aspektet er noe helt annet...

Kan ikke DU snakke med barnevernet og høre hva de råder deg til?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun er en så kalt av på narkoman.Hun har prøvd det meste som er å oppdrive, nå er hun syk og i den forbindelsen får hun sterke medisiner av legen ,men i går så blandet hun dem med heroin (men som hun sa selv hun feilt bedømte dosen!!)Så det er det med at hun ikke gjorde det med vilje..

hun har 3 barn som hun har eneasvaret for, og hun er under barnevernet ang.omsorgen.Det jeg egentlig vilel vite om jeg skal si det til foreldrene våre, så de ikek plutselig for sjokk OM de kommer å ta barna vekk fra henne en periode..?

Ambulanse personalet fikk akkurat liv i henne da jeg kom inn der i går kveld/natt..

Gjest Anonymous
Skrevet

det var meg tråd starter over..

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Selvfølgelig skal du fortelle at datteren deres nesten døde i går!! Hvorfor lurer du i det hele tatt på dette? Det er da klart at de må få vite det!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns du skulle si det til foreldrene dine! Jeg har 2 søstre selv (dog ikke som er narkomane eller noe i nærheten) mange hemmeligheter holder man for seg selv, men slik alvorlige ting det ville jeg absolutt fortalt.

Skrevet

Jeg synes absolutt de bør få vite det

Gjest Anonymous
Skrevet
Selvfølgelig skal du fortelle at datteren deres nesten døde i går!! Hvorfor lurer du i det hele tatt på dette? Det er da klart at de må få vite det!
Fordi hun ba meg om å ikke si noe, derfor lurer jeg på det..
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Du bør si det uansett.

I dette tilfellet vil de få vite det uansett, for sannsynligheten er stor for at barnevernet fjerner barna. De BØR fjerne barna.

Dessuten er løftene du har gitt til din søster mindre viktig enn at foreldrene dine får vite dette nå. Du er blitt ufrivillig (vil jeg tro) satt i midten av dette, og sliter tydeligvis med å ikke si dette til foreldrene dine. Det betyr at du tviler på hva du skal gjøre. Som igjen betyr at noe i deg sier at du bør fortelle en såpass alvorlig hemmelighet.

Det hadde vært noe helt annet dersom ikke søsteren din holdt på å dø.

Gjest Anonymous
Skrevet

Foreldrene må da vite om din søsters rusproblemer fra før? dessuten er det forskjell på situasjoner hvor det er greit å "sladre" eller ikke. Jeg mener at i dette tilfellet bør du absolutt dele det med foreldrene dine. jeg vil tro, som andre her, at søsteren din bør/vil miste omsorgen for barna sine, og at du og foreldrene kan spille en rolle i dette, enten ved å framstå som personer i familien barna kan være hos/ha kontakt med, hjelpe til i forhold til kontakt med barnevern/sosialtjeneste o.l.

Hva mener du er barnas beste her, da? Regner du med at de vil bli tatt vare på, setter du søsterens "velferd" (her: at hun får "være i fred" og slipper å tenke på at foreldrene vet om sprekken hennes) foran barnas? En narkoman kan være en så bra og velmenende person hun bare vil, men hun er SJELDEN en god mor. Men unnskyld, nå tar jeg det kanskje litt langt i forhold til hva du spurte om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...