Gå til innhold

Klarer ikke å endre kroppen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trener og trener men kroppen min ser akkurat lik ut som for et år siden. Er blitt sterkere, men det synes overhodet ikke. Har tatt bilder i samme posisjon og samme bikini, men det er akkurat likt. Ligger på 80cm rundt livet (2 cm over navlen), og det er visst sånn jeg skal se ut.... 

synes ikke jeg spiser for mye heller. Det er vel helgene med litt snop og usunn mat som er problemet. 

Er det man kaller tynnfeit tror jeg.... 

hva kan jeg gjøre for å endre på det?

Anonymkode: bd610...857

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kutte på snopet og den usunne maten i helgene? Øke aktivitetsnivået? Kalorier inn vs kalorier ut ;) 

Anonymkode: 4ba02...360

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener og trener

Hva gjør du? Ser alt for mange som bare suller rundt på treningsstudioet, og kjører det samme programmet som de fikk når de startet, det blir det ikke mye forbrenning av.

Jeg kjører vanligvis 5+ timer med variert cardio i uka, i tillegg til styrketrening, når jeg skal ned.

Anonymkode: 5ebfe...f54

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trener og spiser nok feil i forhold til hva du ønsker å oppnå. Hva og hvordan trener du? Hvordan vil du se ut?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener styrke 3-4 ganger per uke. Har mye forskjellige øvelser, kan jo nevne sist trening som et eksempel da: situps 3x40, mageøvelse med kabel (sitter på kne med kabel bak nakken og bøyer overkroppen ned 3x15, skulderhev med vekt 3x15, nedtrekk 3x8-10, biceps 3x10, beinpress 3x8, armhev foran 3x10, armhev til siden 3x10, stående roing med vektstang 3x10, knebøy med kabel 3x15

tror jeg fikk med alle øvelsene nå. Er ikke sikker på at alle har riktig navn dog. Bruker en god del vekt på alle øvelsene bortsett fra  skulderhev da jeg har problemer med en skulder g må prøve meg forsikrig fram. 

De dagene jeg ikke trener styrke går jeg tur minimum 5km enten langs veien eller i skogen. Jogger sjelden da jeg får vondt i skuldrene og ryggen av det. 

Kunne tenke meg kropp som Denice Moberg eller Hanna Oberg på insta, men det er nok ikke helt oppnåelig. Men hvertfall at magen hadde blitt så flat at en ser at det er magemuskler under der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor så mange situps? Kjør planken i tilsvarende tid i stedet, så får du en langt bedre trening av kjernemuskulaturen. Og totalt sett synes jeg programmet ditt virker veldig tilfeldig sammensatt, hvorfor har du valgt akkurat disse øvelsene? 

Anonymkode: fdf5c...ff5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først ville jeg ha sett på hva du spiser, har du regnet ut kcal-gjennomsnitt? Jeg har en venninne som bare går opp i vekt uten å forstå hvorfor, fordi hun spiser bare ett måltid til dagen. Men da vi så nærmere på det, så vi jo at det måltidet oftest er veldig stort og kaloririkt, i tillegg til at hun drikker mye kaffe med fløte og sukker i, og hiver nedpå nøtter fordi det er jo så sunt. Men nøtter har jo kjempehøyt kaloriinnhold så man skal være forsiktig med å spise så mye man vil bare fordi noe er sunt. På den andre siden så blir det ufattelig vanskelig å bygge muskler om du spiser for lite.. Det kommer ikke helt klart frem hva som er målet ditt, vektnedgang eller vil du bygge muskler? Denice er jo "all muscles", så hun spiser nok rikelig og riktig ift målene sine.

Jeg ville ha spandert på meg en time (eller fler) med en personlig trener der du trener, kommuniser klart hvilke mål du har, så viser de deg øvelser og setter opp et treningsprogram for deg. De kan ofte veilede deg mtp kosthold også. Det er ofte gratis med den første PT timen, eller så har enkelte senter kampanje på slikt. Det er litt dyrt, men det er vel verdt det (synes jeg) for da slipper du å bruke enda et år uten å komme nærmere de resultatene du ønsker deg :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så mange situps? Kjør planken i tilsvarende tid i stedet, så får du en langt bedre trening av kjernemuskulaturen. Og totalt sett synes jeg programmet ditt virker veldig tilfeldig sammensatt, hvorfor har du valgt akkurat disse øvelsene? 

Anonymkode: fdf5c...ff5

Kan ikke ta planken da det belaster skuldrene. Derfor sit-ups, samt mageøvelse i kabel med 50kg vekt.

ja, det er nok litt tilfeldig sammensatt. Er ikke noen ekspert på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, navier skrev:

Først ville jeg ha sett på hva du spiser, har du regnet ut kcal-gjennomsnitt? Jeg har en venninne som bare går opp i vekt uten å forstå hvorfor, fordi hun spiser bare ett måltid til dagen. Men da vi så nærmere på det, så vi jo at det måltidet oftest er veldig stort og kaloririkt, i tillegg til at hun drikker mye kaffe med fløte og sukker i, og hiver nedpå nøtter fordi det er jo så sunt. Men nøtter har jo kjempehøyt kaloriinnhold så man skal være forsiktig med å spise så mye man vil bare fordi noe er sunt. På den andre siden så blir det ufattelig vanskelig å bygge muskler om du spiser for lite.. Det kommer ikke helt klart frem hva som er målet ditt, vektnedgang eller vil du bygge muskler? Denice er jo "all muscles", så hun spiser nok rikelig og riktig ift målene sine.

Jeg ville ha spandert på meg en time (eller fler) med en personlig trener der du trener, kommuniser klart hvilke mål du har, så viser de deg øvelser og setter opp et treningsprogram for deg. De kan ofte veilede deg mtp kosthold også. Det er ofte gratis med den første PT timen, eller så har enkelte senter kampanje på slikt. Det er litt dyrt, men det er vel verdt det (synes jeg) for da slipper du å bruke enda et år uten å komme nærmere de resultatene du ønsker deg :) 

Nei, er ufattelig dårlig på å registrere inntak, og har ikke orket å veie maten min. Har gjot det i perioder tidligere, så har en feeling på hva det jeg spiser inneholder av kcal. Som sagt er nok problemet mitt helgene.

et annet ptoblem er at jeg er veldig kresen, så mye av "muskelmaten" disse treningsbloggerne spiser klarer jeg ikke å få i meg. 

Har vurdert feminin fysikk, men ser det går mye i proteinpulver og fitness-mat, noe jeg ikke klarer å leve med i praksis. Vil ikke værd nødt til å lage 2 middager liksom. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en omtrentlig ide om kcal-inntaket ditt og det ser noenlunde ok ut, så synes jeg ikke du trenger feminin fysikk. Sånne program som ikke er skreddersydd til deg kan ofte føre til at du faller av. Man skal jo finne noe man synes er overkommelig liksom :P Om du vil ha inspirasjon til sunnere/proteinrikere/grønnere måltider så kan du sjekke ut feks kriweb, lindastuhaug eller liknende blogger og så inkorporerer du måltidene du liker litt inn i livet ditt.

Dette med at man må spise MASSE proteiner for å få utnytte av trening har vist seg å være en myte, så ikke stress så mye med det :) Det finnes til og med veganske vektløftere og body buildere og de blir jo sterke og fit uten kjøtt, egg og melkeprodukter. Så lenge du spiser nok og variert burde du klare deg helt fint. 

Jeg tror da at det er treningsrutinene dine vi bør se litt på. Basisøvelser som markløft, knebøy og benkpress dekker hele kroppen. Når du trener knebøy og markløft trener du store muskelgrupper, og det er nok mye tung knebøy og markløft Denice og resten av insta-damene med store, stramme squatbooties med skinny midjer har kjørt for å se slik ut. Veldig gode øvelser for å sculpte kroppen og øke forbrenningen. Trener du tungt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke orker å ha oversikt over kaloriinntaket ditt, så kan du ikke forvente underverker på kroppen din. Å bare ta det på "feelingen" som du sier, er svært vanskelig. Så du må nok legge mer energi i på dette området om du vil ha resultater.

Anonymkode: a7284...87f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, navier skrev:

Hvis du har en omtrentlig ide om kcal-inntaket ditt og det ser noenlunde ok ut, så synes jeg ikke du trenger feminin fysikk. Sånne program som ikke er skreddersydd til deg kan ofte føre til at du faller av. Man skal jo finne noe man synes er overkommelig liksom :P Om du vil ha inspirasjon til sunnere/proteinrikere/grønnere måltider så kan du sjekke ut feks kriweb, lindastuhaug eller liknende blogger og så inkorporerer du måltidene du liker litt inn i livet ditt.

Dette med at man må spise MASSE proteiner for å få utnytte av trening har vist seg å være en myte, så ikke stress så mye med det :) Det finnes til og med veganske vektløftere og body buildere og de blir jo sterke og fit uten kjøtt, egg og melkeprodukter. Så lenge du spiser nok og variert burde du klare deg helt fint. 

Jeg tror da at det er treningsrutinene dine vi bør se litt på. Basisøvelser som markløft, knebøy og benkpress dekker hele kroppen. Når du trener knebøy og markløft trener du store muskelgrupper, og det er nok mye tung knebøy og markløft Denice og resten av insta-damene med store, stramme squatbooties med skinny midjer har kjørt for å se slik ut. Veldig gode øvelser for å sculpte kroppen og øke forbrenningen. Trener du tungt nok?

Knebøy gjør jeg som sagt. Både med strikk rundt beina og/eller kabel med 40kg vekt. Markløft har jeg testet litt, men sliter med teknikken. Benkpress kan jeg ikke gjøre grunnet skuldrene. 

Føler at jeg trener tungt nok, øker jevnt og trutt. Per nå 10kg på hver arm på biceps, 30-35 kg om jeg bruker kabel, 35 kg nedtrekk, 35-40 på triceps i kabel, 7-8 med manual. 65 kg beinpress, 50kg mageøvelse i kabel. 25 i legghev, 15kg + stanga på stående roing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsaken til at du får vondt i skuldrene av å løpe 🤔?

Å bli som de jentene på insta krever dedikasjon og fullt fokus på trening og kosthold. Husk at mange av disse jentene lever og jobber som bloggere, og har all verdens tid på trening. Nå sier jeg ikke at det er umulig, men vil du se ut som de er det mange timer med trening og god oversikt over matinntak over lang tid som kreves😊

Du sier du er kresen på mat, hva er det du ikke spiser/liker? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, Silje92 skrev:

Hva er årsaken til at du får vondt i skuldrene av å løpe 🤔?

Å bli som de jentene på insta krever dedikasjon og fullt fokus på trening og kosthold. Husk at mange av disse jentene lever og jobber som bloggere, og har all verdens tid på trening. Nå sier jeg ikke at det er umulig, men vil du se ut som de er det mange timer med trening og god oversikt over matinntak over lang tid som kreves😊

Du sier du er kresen på mat, hva er det du ikke spiser/liker? 

Sliter med en vond skulder som ikke blir bra, gått til fysio i flere år, så det er nok blitt kronisk siden det ikke forsvinner. Klarer ikke å slappe av i armene når jeg løper, og derfor får jeg smerter. 

Jeg er så kresen st det er lettere å spørre hva jeg liker. Men av type mat som går igjen i ulike diettopplegg liker jeg ikke havregrynsgrøt, kesam, cottage cheese, blomkål/brokkoli, kjøtt (kan spise kylling da), klarer meg ikke uten noe brødmat, hvertfsll knekkebrød må jeg ha. Liker ikke noe særlig pålegg, går i norvegia og egg samt peanøttsmør innimellom. Varmebehandlede grønnsaker er grusomt, liker kun de rå. Spiser ikke potet, ris, saus. Kunne sikkert ramset opp mye mer. 

Spiser fisk da, men om den er kokt, så må jeg ha flatbrød til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger en PT som også kan hjelpe deg med øvelser som hjelper skuldre og rygg, som åpenbart et er problemområde for deg. 

Anonymkode: e18a1...b59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med en vond skulder som ikke blir bra, gått til fysio i flere år, så det er nok blitt kronisk siden det ikke forsvinner. Klarer ikke å slappe av i armene når jeg løper, og derfor får jeg smerter. 

Jeg er så kresen st det er lettere å spørre hva jeg liker. Men av type mat som går igjen i ulike diettopplegg liker jeg ikke havregrynsgrøt, kesam, cottage cheese, blomkål/brokkoli, kjøtt (kan spise kylling da), klarer meg ikke uten noe brødmat, hvertfsll knekkebrød må jeg ha. Liker ikke noe særlig pålegg, går i norvegia og egg samt peanøttsmør innimellom. Varmebehandlede grønnsaker er grusomt, liker kun de rå. Spiser ikke potet, ris, saus. Kunne sikkert ramset opp mye mer. 

Spiser fisk da, men om den er kokt, så må jeg ha flatbrød til. 

Men har du prøvd å løpe? Jeg synes det hørtes litt rart ut å ikke kunne løpe pga en skulder. Jeg har selv diverse skader og har ukentlig oppfølging fra fysio, men jeg må heller tilpasse treningen etter det. Ingenting jeg kutter ut av den grunn 😊 også har det med trening man foretrekker da. Du kan trene kondisjon på mange andre måter enn løping, feks ellipse, spinning, tabata gjennom styrkeøvelser, sirkeltrening m.m, men jeg vil vel si at alle disse formene stort sett belaster en vond skulder mer enn løping. Ellers er svømming tipp topp💪 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men å være så sær på mat i voksen alder er ikke normalt. Prøv å smak på ting, kanskje du liker det nå 😊 jeg synes verken cottage cheese eller havregrøt er noe ahaopplevelse selv og spiser heller derfor andre ting. Nybakte proteinrundstykker, knekkebrød og lomper går det mye av i for min del. Jeg anbefaler deg ihvertfall å prøve mat før du sier du ikke liker det. Om du alltid har vært kresen på mat så har det tid å vende seg til nye smaker og konsistenser 😊 du må kanskje prøve det litt mere enn en gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 timer siden, Silje92 skrev:

Men har du prøvd å løpe? Jeg synes det hørtes litt rart ut å ikke kunne løpe pga en skulder. Jeg har selv diverse skader og har ukentlig oppfølging fra fysio, men jeg må heller tilpasse treningen etter det. Ingenting jeg kutter ut av den grunn 😊 også har det med trening man foretrekker da. Du kan trene kondisjon på mange andre måter enn løping, feks ellipse, spinning, tabata gjennom styrkeøvelser, sirkeltrening m.m, men jeg vil vel si at alle disse formene stort sett belaster en vond skulder mer enn løping. Ellers er svømming tipp topp💪 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men å være så sær på mat i voksen alder er ikke normalt. Prøv å smak på ting, kanskje du liker det nå 😊 jeg synes verken cottage cheese eller havregrøt er noe ahaopplevelse selv og spiser heller derfor andre ting. Nybakte proteinrundstykker, knekkebrød og lomper går det mye av i for min del. Jeg anbefaler deg ihvertfall å prøve mat før du sier du ikke liker det. Om du alltid har vært kresen på mat så har det tid å vende seg til nye smaker og konsistenser 😊 du må kanskje prøve det litt mere enn en gang. 

Jeg har løpt en del tidligere, ka. Fikk beskjed fra fysio om å ikke løpe grunnet skulderen. 

Fullstendig klar over at det ikke er normalt å være så sær i matveien, men hodet sier stopp, dessverre. Klarer ikke å komme over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging, rolige langturer og en intervall i uka + se over inntaket.(my fitnesspal appen f.eks) Kanskje tabatastyrketrening kan være noe for deg? Styrkeøvelser i 20 sek på -10 sek pause. Da kan du velge øvelser som ikke belaster skuldra. Søk på youtube -mange bra videoer! Da trener du faktisk utholdenhet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Start med å regne ut hvor mye kcal du spiser hver dag og hvor mye ekstra det blir i helgene på snop og usunn mat. Så er det vel stor sjanse for at du finner svaret der. 

Anonymkode: 97e18...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.7.2017 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Knebøy gjør jeg som sagt. Både med strikk rundt beina og/eller kabel med 40kg vekt. Markløft har jeg testet litt, men sliter med teknikken. Benkpress kan jeg ikke gjøre grunnet skuldrene. 

Føler at jeg trener tungt nok, øker jevnt og trutt. Per nå 10kg på hver arm på biceps, 30-35 kg om jeg bruker kabel, 35 kg nedtrekk, 35-40 på triceps i kabel, 7-8 med manual. 65 kg beinpress, 50kg mageøvelse i kabel. 25 i legghev, 15kg + stanga på stående roing. 

65 kg i Beinpress? Der kan du vel klare å øke? Det er jo ikke noe særlig mye. 

Anonymkode: 0905c...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...