Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er I en situasjon hvor jeg virkelig ikke trives på jobb. Har vært I same stilling I 4 år og de siste 2 årene har vært Ganske kjip. Siste året har jeg slitt med søvn og gruet meg veldig til å gå på jobb.

Det er I hovedsak arbeidsoppgavene og måten selskapet utnytter folk på jeg ikke klarer lenger. Ellers er det er veldig ryddig selskap som også betaler veldig bra. Alle tror jeg er så heldig som har fått jobb der. Jeg ser heller ingen fremtid I selskapet da det er lite muligheter hvertfall på kort sikt og veldig lite fokus på utvikling.

Har snakket masse med leder om dette og han tar det på alvor. Problemet er at det er lite han kan gjøre med det når han er avhengig av at jobben jeg gjør blir gjort. Så ikke så enkelt å få så mye andre oppgaver uten å matte jobbe dobbelt (har gjort det et år nå da jeg ble veldig utnyttet).

Er eneste utvei nå å si opp jobben og starte på nytt? Jeg ser for meg at jeg må begynne på skole om jeg sier opp jobben da jeg ikke vil få tilsvarende stillinger andre steder. Har jobbet meg opp uten særig utdannelse der jeg er idag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig spørsmål dette og sikkert veldig forskjellig fra person til person. Jeg kan jo fortelle om min situasjon som startet for 2 år siden da jeg tok en lederjobb som jeg i utgangspunktet ikke burde tatt. Allerede de første månedene visste jeg at jeg var feil jobb, men det var så mye å lære at jeg hadde ikke tid til å tenke. Etter 1 år begynte mistrivselen å manifestere seg på ordentlig og 1,5 år inn i jobben var jeg helt fortvilet. Jeg fikk ikke napp på noen jobber jeg søkte og følte meg helt fanget og ihjelstresset. Masse ansvar og mistrivsel funker ikke. Det gikk 4 mnd til før jeg sa opp..

Jeg holdt ut i 2 år. Altfor lenge. Jeg mener selv at når mistrivselen begynner å vise seg i fysiske og psykiske plager, så har man ventet for lenge. Jeg gikk rundt som en zombie på slutten og gjemte meg på kontoret, gråt på do..Tragiske greier. 

Har du spart opp penger? Du får 3 mnd karantene fra NAV.. Jeg sparte opp, slik at jeg skulle overleve om jeg ikke fikk jobb med engang. 

Anonymkode: 8dca5...ed7

AnonymBruker
Skrevet

Holdt ut for lenge, er ikke bra det heller....får dagpenger ( ti tusen i mnd ) er ikke mye, men bedre enn psykisk terror hver dag. Ble også utnyttet, holdt ut pga lønn, men for meg var det ikke verdt det. Ingen fortjener og bli utnyttet på jobb.

Anonymkode: 6a784...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Hva med oss som jobber å jobber uten å få fast stilling?

Anonymkode: bfacf...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Søk andre jobber! Du har opparbeidet deg erfaring som kan dras med videre selv om du ikke har utdanning. Og har du jobbet et sted med godt rykte hjelper det også på. Jeg ville forsøkt dette før du "bare sier opp". Det er uansett for sent å søke høyere utdanning nå, så da må du i tilfelle finne en restplass eller vente til neste år.

Anonymkode: 143bf...09d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...