Gjest cupcakemonster Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Hei. Jeg tenkte og bestille meg en 2xu tights, den vanlige typen. Er den bra eller dårlig? Hva er fordelene og ulempene? Takk på forhånd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Det er sånn jeg ser det absolutt ingen fordeler. Det er ikke påvist noen som helst fordeler av kompresjonstights for vanlige mosjonister, og knapt nok for toppidrettsutøvere. De er latterlig dyre, og ofte gjennomsiktige. Jeg trener 10-12 timer i uken, og jeg kjøper tights til 1/6 av prisen på h&m... Jeg fikk en 2xu, prøvde den noen ganger, og hev den i uff-containeren. Anonymkode: 12102...c69 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Jeg bruker riktignok en annen type kompresjonstights, Skins, men regner med de er sammenliknbare. Veldig behagelige å trene med, da de sitter så stramt rundt bein og rumpe at ingenting disser når jeg løper. Er slank, men ved støt mot asfalten rister det jo litt i muskler og hud ellers. Anbefales!☺️ Både Skins og 2XU er stadig på tilbud, så ikke nødvendig å kjøpe til fullpris. Anonymkode: 46a3e...9b8
Wiggins Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 Fordeler: - De som har dem påstår de er veldig komfortable Ulemper: - De påstår at de skal gi raskere restitusjon og spare kraftforbruk. Jeg leste en gang noen som hadde undersøkt dette i laboratorium med flere utøvere, og påviste 1-2% forbedring. Hvis du er topputøver som må ha alle marginer er det et poeng, hvis du er mosjonist er det dyr moro uten effekt. - Ekstremt dyrt. Jeg har sykkelbukser som koster 1/4 av det 2XU-sykkelbuksene koster, de kjennes helt ok. 6
Svartedauden Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Alt det som er nevnt over her, og at de er ekstremt gjennomsiktige. Jeg har riktig strl og alt, men når jeg gjør squats o.l så flasher jeg hele rumpa. Angrer vilt på min 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 Har en fordi jeg fikk den så billig. Det var den eneste fordelen med den. Men den sitter godt på og det er OK. Ellers er ulempene at de er gjennomsiktige, strikken i livet gir deg en valke uansett om du er radmager, den lukter fort så må vaskes etter hver økt, alle "bønder i byen" bruker de til hverdags, sømmene på min er i hvert fall skjeve. Anonymkode: 86b97...5d6 4
Sirah Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Fordel: De er fine, sitter godt på og er veldig gode å trene med. Ulempe: De blir fort gjennomsiktige om du ikke har riktig str. Mine er ikke gjennomsiktige.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Fordeler: -Jeg synes den er utrolig komfortabel på. Ingenting disser når man løper og alt sitter fint på plass -Det er som et lag nr. to med hud. Skulle gjerne kjøpt billige tightser, men h&m sine synes jeg sitter ukomfortabelt på kroppen. Blir for mange sømmer, mens kvaliteten på 2xu (og lignende merker) er bedre. -Veldig fin å løpe i Ulemper: -Trusevalg må gjennomtenkes nøye før du trener i offentligheten. Selv pleier jeg å bruke tskjorter som går litt ned bak og har egentlig aldri sett en "bar 2xu-rumpe" før. Sømmer på truser kan synes. -Den er litt for komfortabel å ha på seg iblant, blir til at jeg drar til kiwi med tightsen på -Prisen er noe stiv, men det er ofte gode tilbud -Lett å få hull på knærene, hvis du driver med idrett der du slenger deg så ville jeg heller funnet en tykkere tights Anonymkode: ac5ea...bf1 2
Gjest chisandra Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 Nydelige å ha på, men kun mid rise-utgaven.
Gjest Coolaid Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 5 timer siden, cupcakemonster skrev: Hei. Jeg tenkte og bestille meg en 2xu tights, den vanlige typen. Er den bra eller dårlig? Hva er fordelene og ulempene? Takk på forhånd Du blir ikke sterkere, raskere eller sprekere på noen som helst måte. Du er bare merkebevisst.... Ta på deg hva som helst, det er treningen det kommer an på, ikke buksen.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 Ser mange sier 2XU er gjennomsiktige. Jeg har Skins (har svart ovenfor), og de er ikke gjennomsiktige. Anonymkode: 46a3e...9b8
drue Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 Veldig gjennomsiktige! Grunn nok til å la være å svi av så mye penger på en tights, spør du meg.
Thyra Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker riktignok en annen type kompresjonstights, Skins, men regner med de er sammenliknbare. Veldig behagelige å trene med, da de sitter så stramt rundt bein og rumpe at ingenting disser når jeg løper. Er slank, men ved støt mot asfalten rister det jo litt i muskler og hud ellers. Anbefales!☺️ Både Skins og 2XU er stadig på tilbud, så ikke nødvendig å kjøpe til fullpris. Anonymkode: 46a3e...9b8 Jeg trodde poenget med kompresjonstights var å bedre blodsirkulasjonen under trening, ikke å unngå dissing...? 1
Thyra Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke påvist noen som helst fordeler av kompresjonstights for vanlige mosjonister, og knapt nok for toppidrettsutøvere. Anonymkode: 12102...c69 Kan kompresjonstights være et alternativ til støttestrømper, f. eks. til gravide, lange flyreiser, folk med åreknuter, hovne bein eller generelt dårlig blodsirkulasjon? Eller som arbeidsantrekk i jobber man står mye? Eller funker de kun til trening?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #15 Skrevet 7. juli 2017 1 time siden, Thyra skrev: Jeg trodde poenget med kompresjonstights var å bedre blodsirkulasjonen under trening, ikke å unngå dissing...? Det gir jo ingen kompresjonseffekt annet enn at det kan holde litt dissing på plass. 1 time siden, Thyra skrev: Kan kompresjonstights være et alternativ til støttestrømper, f. eks. til gravide, lange flyreiser, folk med åreknuter, hovne bein eller generelt dårlig blodsirkulasjon? Eller som arbeidsantrekk i jobber man står mye? Eller funker de kun til trening? Gir vel alt for liten effekt for det. Men for de som ikke trenger kompresjon på fly ol, så er det nok bedre enn ingen ting. Men det ser helt idiotisk ut å bruke slike tights til annet enn trening. Jeg gråter innvendig hver gang jeg ser folk bruke slike tights til hverdags. Hva tenker de på? Anonymkode: 86b97...5d6 1
Thyra Skrevet 7. juli 2017 #16 Skrevet 7. juli 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gir jo ingen kompresjonseffekt annet enn at det kan holde litt dissing på plass. Gir vel alt for liten effekt for det. Men for de som ikke trenger kompresjon på fly ol, så er det nok bedre enn ingen ting. Men det ser helt idiotisk ut å bruke slike tights til annet enn trening. Jeg gråter innvendig hver gang jeg ser folk bruke slike tights til hverdags. Hva tenker de på? Anonymkode: 86b97...5d6 Det reklameres jo med at det gir bedre treningsutbytte, bedre blodgjennomstrømming, mindre slitasje på musklene, bedre restitusjon mm, ikke bare at det skal se bedre ut. Når det gjelder bedre restitusjon innebærer jo det at den må brukes ETTER trening også. Jeg synes ikke det er antrekk for bryllup eller begravelse akkurat, men hva er galt med å bruke det til hverdags? Hvorfor er det så viktig med ulike typer klær til ulike aktiviteter og situasjoner? Hvorfor kan ikke bare alle gå i det de selv vil på fritiden og andre situasjoner det er greit å være uformellt kledd uten at det skal være et problem for andre?!? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #17 Skrevet 7. juli 2017 49 minutter siden, Thyra skrev: Det reklameres jo med at det gir bedre treningsutbytte, bedre blodgjennomstrømming, mindre slitasje på musklene, bedre restitusjon mm, ikke bare at det skal se bedre ut. Når det gjelder bedre restitusjon innebærer jo det at den må brukes ETTER trening også. Jeg synes ikke det er antrekk for bryllup eller begravelse akkurat, men hva er galt med å bruke det til hverdags? Hvorfor er det så viktig med ulike typer klær til ulike aktiviteter og situasjoner? Hvorfor kan ikke bare alle gå i det de selv vil på fritiden og andre situasjoner det er greit å være uformellt kledd uten at det skal være et problem for andre?!? Villedende reklame. Det er jo bevist gang på gang at effekten er utrolig liten. Ikke merkbar. Folk må for all del gå i hva de vil, men det ser ikke så gjennomtenkt ut når man går med gjennomsiktige bukser. Dessverre er det en del grisete menn som får litt mye føde for sine griserier. Når jeg ser folk i tights, så har jeg observert andre i nærheten. Og det er trist og ekkelt. Selv reiser jeg hjem fra trening i tights og opplevd flere ganger gnikking om bussen er full. Det er så jævlig kjipt at vi må pakke oss inn fordi det finnes menn der ute, som har veldig grisete tanker. Jeg pleier alltid å stå på bussen hjem fra trening for lettere å snike meg unna gnikker. Jeg vil IKKE ha fremmede menns peniser gnidd opp etter låra. Og jeg ser jo dette skje med andre også. Anonymkode: 86b97...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #18 Skrevet 7. juli 2017 3 timer siden, Thyra skrev: Jeg trodde poenget med kompresjonstights var å bedre blodsirkulasjonen under trening, ikke å unngå dissing...? Samme for meg, så lenge jeg merker en positiv effekt mens jeg løper ☺️ Anonymkode: 46a3e...9b8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #19 Skrevet 7. juli 2017 Jeg synes de sitter veldig godt på og holder ting på plass 😂 Til dere som synes de er gjennomsiktige så er det en fordel å bestille riktig størrelse. Mid rise må man som oftest opp en størrelse 👌 Anonymkode: 8cbc5...82d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #20 Skrevet 7. juli 2017 4 timer siden, drue skrev: Veldig gjennomsiktige! Grunn nok til å la være å svi av så mye penger på en tights, spør du meg. Rart jeg aldri har hatt noe problemer med det 👌 ser haugevis av folk med gjennomsiktige tightser, men som oftest bestiller man for liten størrelse. Anonymkode: 8cbc5...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå