Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I fjor, for akkurat et år siden, kjøpte jeg ny seng og ny madrass og overmadrass hos Ikea. Jeg sover alene i sengen, og jeg er en normalvektig kvinne på 58 kg. Likevel har overmadrassen fått et stort og tydelig søkk, en dump, på midten og litt ut mot sidene. Det er ikke engang der jeg ligger mest, men der har det altså blitt en sånn tydelig og dyp grop. Dette gjør at hvis jeg i søvne ruller meg litt hit og dit og havner halvveis over dumpen i madrassen, så blir ryggen liggende skjevt nedi (får liksom en knekk), og jeg våkner med skikkelige ryggsmerter.

Skuffet over overmadrassen med andre ord. Den kostet vel ikke allverdens, 1600 kr, men man må vel kunne forvente mer enn noen måneders levetid, vel? Den ble sånn nedligget i løpet av det første halvåret jeg brukte den, så den har vært sånn en stund nå.

Er det innafor å klage på den, og høre om jeg evt kan få byttet den? Får man det på et sånt produkt?

Anonymkode: 58952...45a

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å snu den? Ellers ville jeg vel ringt ikea p forklart problemet 

Anonymkode: 8191f...c98

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å snu den? Ellers ville jeg vel ringt ikea p forklart problemet 

Anonymkode: 8191f...c98

Nei, det hjelper jo ikke, den er jo helt flat på midten. Snur jeg den, er det jo bare et tynt lag der på midten, og så er den like flat under. Synker jo sammen igjen på midten da, med en gang jeg legger meg der.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en ny en.

Vi kjøpte den dyreste og den har holdt i mange år nå og er like fin

Anonymkode: e3bcd...b56

Gjest Margit Spat
Skrevet

Dette kan du trygt klage på. Du har reklamasjonsrett i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Retten er på to år, og inntil fem år hvis produktet er ment å vare «vesentlig lenger enn to år». Akkurat hvordan de vurderer en overmadrass, er ikke godt å si, men du er uansett innenfor toårsfristen. De har rett til å forsøke å reparere den, men sannsynligvis får du en ny. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mannet (kvinnet) meg opp og ringte til Ikea på 02340. Sleipt av dem å ha et sånt dyrt fem sifret nummer for kundeservicehenv., da må kunden betale f.eks. for å reklamere på et dårlig produkt de har solgt...! Godt at ekstra betaling for sånne femsifrede nr blir forbudt i EU nå.

Uansett, jeg ringte, og snakket med kundeservice. Vi ble enige om at jeg kunne bare dra til nærmeste varehus med kvitteringen og madrassen og reklamere på den der. Det spilte ingen rolle hvilket av varehusene deres det var, når jeg hadde kjøpt på nettet og fått levert hjem.

Måtte få tak i en sjåfør først som kan kjøre meg, så på mandag tar vi med oss madrassen og drar til Ikea.

Skal oppdatere tråden med hvordan det gikk.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mannet (kvinnet) meg opp og ringte til Ikea på 02340. Sleipt av dem å ha et sånt dyrt fem sifret nummer for kundeservicehenv., da må kunden betale f.eks. for å reklamere på et dårlig produkt de har solgt...! Godt at ekstra betaling for sånne femsifrede nr blir forbudt i EU nå.

Uansett, jeg ringte, og snakket med kundeservice. Vi ble enige om at jeg kunne bare dra til nærmeste varehus med kvitteringen og madrassen og reklamere på den der. Det spilte ingen rolle hvilket av varehusene deres det var, når jeg hadde kjøpt på nettet og fått levert hjem.

Måtte få tak i en sjåfør først som kan kjøre meg, så på mandag tar vi med oss madrassen og drar til Ikea.

TS

Du kunne brukt chatten dems eller mailet også..

Anonymkode: 34f12...06e

AnonymBruker
Skrevet

Håper du bor i nærheten. Kommer aldri til å kjøpe store ting med IKEA noen gang.

Grunnen er at vi bor for langt unna et varehus. Kjøpte noe en gang. Vi leide stor bil. Kjørte langt. Med 2 ferger osv. Vi er der ca 1 g pr 2 år. 

Så var det noe galt og klagde. Var bare å komme tilbake med varen. Det gjorde vi ikke. 12 t t/r....nei takk.

Ellers er IKEA grei på småting

Anonymkode: 46c4f...17d

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du bor i nærheten. Kommer aldri til å kjøpe store ting med IKEA noen gang.

Grunnen er at vi bor for langt unna et varehus. Kjøpte noe en gang. Vi leide stor bil. Kjørte langt. Med 2 ferger osv. Vi er der ca 1 g pr 2 år. 

Så var det noe galt og klagde. Var bare å komme tilbake med varen. Det gjorde vi ikke. 12 t t/r....nei takk.

Ellers er IKEA grei på småting

Tolv timer unna IKEA? Har de ikke varehus over alt nesten?

Hva med å bestille hjem istedet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Ta og send en mail til dem først. Kan være du ikke trenger å kjøre dit. Og legg ved tydelig bilde av problemet. 

Anonymkode: 112c5...cd7

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Forundret.. skrev:

Vi undersøkte. Akkurat det vi skulle ha,ble ikke levert. Og vi må uansett kjøre 1.5 t til leveringssted. Ikea er ikke overalt. Ikke alle som bor helt midt i byen

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Forundret.. skrev:

12 t er t/r

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

12 t er t/r

Åh! Tenkte hver vei jeg.. :klaske:

Skrevet

Jeg har sammme madrass men til enkeltseng. Har brukt den i ett og et halvt år nå uten problem. Feilvare? Eller kanskje det blir noe annet med dobbeltseng.

Kundeservice til IKEA er forresten kjip. Så på tlf-regning at jeg hadde brukt 75kr på kundeservice fordi noe manglet i en pakke, og de sendte den ikke engang så jeg måtte ringe igjen.....

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare skumgummi inni den. Har en slik selv. Den må ristes innimellom

Anonymkode: 44eba...403

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...