AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Min slekting er syk, og har ikke mulighet til å gi sin lille hund det den trenger av tur og oppmerksomhet lenger. Derfor er det mulig at jeg og samboeren skal ta oss av hunden. Hunden er redd det meste, og da særlig andre hunder. Hun bjeffer infernalsk når hun ser andre hunder, og låser seg så veldig på det at det er vanskelig å oppnå kontakt. Vi har trent mye med en annen hund før, og der fungerte det veldig fint med riktig belønning. Problemet med å få til dette med min slektning sin hund er at vi ikke finner en belønning som er god nok til å ta fokuset hennes. Vi har prøvd både godbiter og leker, men hun er ikke veldig begeistret for noen av delene. Det går kjempefint når hun møter hunder hun har blitt kjent med, men her vi bor er det så mange hunder at det er vanskelig å få til å bli kjent med alle. Jeg ønsker virkelig å jobbe med frykten hennes og forstår at dette er tidkrevende, men for å få til en start trenger vi noe som kan hjelpe henne med å få fokuset over på oss, og det er dette vi virkelig strever med. Er det noen som har erfaring med slike tilfeller, og som har gode tips til oss? Anonymkode: 1d37d...160
Tabris Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Det blir vanskelig å gi råd om slikt over nett, men jeg vil anbefale deg å ta et passeringskurs, eller privattimer med instruktør, hos noen som bruker kindereggmetoden og/eller gradvis tilvenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå