Gå til innhold

Kan dette ha vært epileptisk anfall hos hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden minsov i sted. Han hadde sovet en stund. Ser tilfeldigvis bort på han og da har han en rykning i ansiktet/øyet. Litt krampeaktig. Øyet og munnviken rister og øyet ruller litt. Prøvde å ta på han forsiktig + riste i han for å vekke han. Han åpnet da øynene, men lukket de relativt raskt, virket ganske trøtt. Ellers pleier han å kvikne til raskt når jeg vekker han. 

Kan dette ha vært et epileptisk anfall? Har aldri sett han slik før og er litt bekymret. Han oppfører seg som normalt nå. Rykningen varte ca 5 sekunder. 

Anonymkode: 06e5b...c8a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være det ja. Ta kontakt med dyrlegen å få han undersøkt :) 

Anonymkode: 31c02...ec9

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det kan være at han bare drømte, men kontakt dyrelege for sikkerhets skyld.

Skrevet

Nei ærlig talt. Dette er noe alle hunder gjør. Den drømmer.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Try2 skrev:

Nei ærlig talt. Dette er noe alle hunder gjør. Den drømmer.

Helt riktig, dette er helt normalt, hunden drømmer. Jeg har hatt noen hunder, og alle har gjort det når de har sovet :)

Skrevet

TS, et epileptisk anfall vil i tilnærmet alle tilfellene utarte seg annerledes enn dette, du vil ikke kunne vekke hunden da den har et anfall som må gå over av seg selv. I mange tilfeller vil hunden fråde. Og det vil også skje i våken tilstand. Hunden kan også kaste opp, tisse på seg og bæsje på seg.

Om hunden får slike anfall i våken tilstand, så kan du være bekymret, men dette (slik du beskriver det, at det skjer når han sover) er bare vanlige drømmer :)

Skrevet

Når min hund fikk anfall så kom han med noen underlige lyder og deretter fikk han spasmer og kunne gå rett i en vegg feks.Han skummet fra munnen og var helt "borte".Desverre var han så plaget at medisiner hjalp ikke så jeg måtte avlive han i en alder av bare 2 år.Savner han fortsatt,snille gode hunden.

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier, er også jeg ganske sikker på at dette bare var drømming ja:)

Min hund har hatt epileptiske anfall. Det kan selvsagt utarte seg forskjellig hos de ulike individene, men i vårt tilfelle kaster hun alltid opp (hvitt skum) før hun bare faller i bakken. Der begynner hun å riste ukontrollerbart. Hennes anfall varer heldigvis i under et minutt. Helt grusomt å se på fra utsiden. Når det er over, er hun merkelig nok seg selv igjen.

Ja, vi er i samarbeid med dyrlege om dette;)

Anonymkode: 951fe...171

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...