Gå til innhold

Bæsj i pelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når min lille hund har rester etter bæsj i pelsen pleier jeg å dusje hennne slik at det ikke blir hengende der. Men er dette feil. For nå flere ganger jeg har gått tur så har flere slike småraser rompa full av bæsjrester. Lar dere dette bare henge der? Jeg syns det er ekkelt siden min er mye i sofa og rundt hele huset. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, makkapakka skrev:

Når min lille hund har rester etter bæsj i pelsen pleier jeg å dusje hennne slik at det ikke blir hengende der. Men er dette feil. For nå flere ganger jeg har gått tur så har flere slike småraser rompa full av bæsjrester. Lar dere dette bare henge der? Jeg syns det er ekkelt siden min er mye i sofa og rundt hele huset. 

Selvfølgelig er det ikke feil! Man skal rense hunden sin, er enig med deg i det. Har også sett mange hunder med avføring i pelsen, det er mildt sagt motbydelig. Lar de hunden komme inn? Kvalmt! 

Skal dyr være innendørs, så skal de være rene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vasker man hunden bak når den er full av bæsj :P men har du vurdert å klippe pelsen rundt analen? 

Anonymkode: 2d023...416

Skrevet

det er bare å spyle i vei:nordvesta:Hva slags hund er det snakk om?

Skrevet

det er shih tzu, får lang pels denne også bak!

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selvfølgelig må du dusje  hunden, når den har bæsj i pelsen.

Skrevet

En jeg kjenner har ikke badet hunden på 2 år. Drøøøyt. Folk sier: "Hunder trenger ikke å bade", det er bare tull. Du kan fint bade hunden 3 ganger i måneden med en mild sjampo. 

Skrevet

Bading...Tror det kommer an på hvilken hund du har. Forhør deg med oppdretter. Min blir aldri badet og lukter sommer:)Blir kun spylt med vann hvis den er veldig skitten. Brukes det shampo økes fettproduksjonen og ditto lukt etc. Min har ikke "badet" på 7 år.

Skrevet

Bading...Tror det kommer an på hvilken hund du har. Forhør deg med oppdretter. Min blir aldri badet og lukter sommer:)Blir kun spylt med vann hvis den er veldig skitten. Brukes det shampo økes fettproduksjonen og ditto lukt etc. Min har ikke "badet" på 7 år. Men dette er jo en storindustri; Spør du i en hundebutikk vil de antagelig si at hunder skal shamponeres og balsameres ukentlig:link:

Skrevet

Klipp ned pelsen rundt rumpa, så slipper du å dusje hunden hele tiden.

Skrevet
På 6.7.2017 den 13.01, makkapakka skrev:

Ja, det ER ekkelt! Selv har jeg korthårsraser, så jeg slipper det problemet. En sjelden gang kan det være en liten rest nedenfor anus hvis de har bløt avføring, og da holder det med å bruke våtserviett. Men om jeg hadde hund med mye pels, så hadde jeg selvsagt vasket den bak, om det var rester etter avføring i pelsen. Så det at du ser hunder med mye avføringsrester, er bare slurv! Og veldig dårlig hygiene!

Svigerinnen min har hatt en Samojed tispe i mange år. Den hunden ble alltid vasket bak, både etter tissing og bæsjing. Hos henne ble pelsen gul etter tissing også, så det var fast rutine med vasking der bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...