makkapakka Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Når min lille hund har rester etter bæsj i pelsen pleier jeg å dusje hennne slik at det ikke blir hengende der. Men er dette feil. For nå flere ganger jeg har gått tur så har flere slike småraser rompa full av bæsjrester. Lar dere dette bare henge der? Jeg syns det er ekkelt siden min er mye i sofa og rundt hele huset.
Simbyxor Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, makkapakka skrev: Når min lille hund har rester etter bæsj i pelsen pleier jeg å dusje hennne slik at det ikke blir hengende der. Men er dette feil. For nå flere ganger jeg har gått tur så har flere slike småraser rompa full av bæsjrester. Lar dere dette bare henge der? Jeg syns det er ekkelt siden min er mye i sofa og rundt hele huset. Selvfølgelig er det ikke feil! Man skal rense hunden sin, er enig med deg i det. Har også sett mange hunder med avføring i pelsen, det er mildt sagt motbydelig. Lar de hunden komme inn? Kvalmt! Skal dyr være innendørs, så skal de være rene. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Selvfølgelig vasker man hunden bak når den er full av bæsj men har du vurdert å klippe pelsen rundt analen? Anonymkode: 2d023...416
Try2 Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 det er bare å spyle i veiHva slags hund er det snakk om?
makkapakka Skrevet 6. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2017 det er shih tzu, får lang pels denne også bak!
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 Selvfølgelig må du dusje hunden, når den har bæsj i pelsen.
Try2 Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 sjekk http://hunden.no/raser/rase_profil.html?raseid=188 Må regne med endel daglig børsting samt klippe ca hver 3 mnd. Samt evt pusteproblemer
Simbyxor Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 En jeg kjenner har ikke badet hunden på 2 år. Drøøøyt. Folk sier: "Hunder trenger ikke å bade", det er bare tull. Du kan fint bade hunden 3 ganger i måneden med en mild sjampo.
Try2 Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 Bading...Tror det kommer an på hvilken hund du har. Forhør deg med oppdretter. Min blir aldri badet og lukter sommerBlir kun spylt med vann hvis den er veldig skitten. Brukes det shampo økes fettproduksjonen og ditto lukt etc. Min har ikke "badet" på 7 år.
Try2 Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 Bading...Tror det kommer an på hvilken hund du har. Forhør deg med oppdretter. Min blir aldri badet og lukter sommerBlir kun spylt med vann hvis den er veldig skitten. Brukes det shampo økes fettproduksjonen og ditto lukt etc. Min har ikke "badet" på 7 år. Men dette er jo en storindustri; Spør du i en hundebutikk vil de antagelig si at hunder skal shamponeres og balsameres ukentlig
nurcos Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 Klipp ned pelsen rundt rumpa, så slipper du å dusje hunden hele tiden.
Majott Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 På 6.7.2017 den 13.01, makkapakka skrev: Når min lille hund har rester etter bæsj i pelsen pleier jeg å dusje hennne slik at det ikke blir hengende der. Men er dette feil. For nå flere ganger jeg har gått tur så har flere slike småraser rompa full av bæsjrester. Lar dere dette bare henge der? Jeg syns det er ekkelt siden min er mye i sofa og rundt hele huset. Ja, det ER ekkelt! Selv har jeg korthårsraser, så jeg slipper det problemet. En sjelden gang kan det være en liten rest nedenfor anus hvis de har bløt avføring, og da holder det med å bruke våtserviett. Men om jeg hadde hund med mye pels, så hadde jeg selvsagt vasket den bak, om det var rester etter avføring i pelsen. Så det at du ser hunder med mye avføringsrester, er bare slurv! Og veldig dårlig hygiene! Svigerinnen min har hatt en Samojed tispe i mange år. Den hunden ble alltid vasket bak, både etter tissing og bæsjing. Hos henne ble pelsen gul etter tissing også, så det var fast rutine med vasking der bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå