Gå til innhold

Kondom / bli gravid av precum

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Precum inneholder ikke levende sædceller eller sædceller i det hele tatt. Så muligheten for å bli gravid av precum er tilnærmet lik null. Bare å google,,,, fra 2016 http://americanpregnancy.org/getting-pregnant/can-you-get-pregnant-with-precum/

Med tanke på tråden om bruk av kondom eller ikke her:  

Etter min mening går det fint uten kondom mellom sykdomsfrie partnere, med å hoppe av i svingen. Har snakket med mange om dette i løpet av livet og det har fungert i årevis for mange jeg kjenner.

Har aldri brukt kondom, men hoppet av i svingen gjennom 50 år med regelmessig sex, minst ukentlig og lange perioder / år med daglig sex. Har aldri vært noe problem, med langt over 100 partnere totalt i løpet av alle disse årene. Og ikke noe galt med sæden min heller. Gjorde ei jente gravid på et ONS i fylla, i min ungdom (hun kontaktet meg og fortalte at hun hadde tatt abort), pluss at min x-kone ble gravid med barna våre uten problem.

For meg er sex med en god partner, en time til to med vekselvis suging, slikking, penetrering pluss å fingre / runke hverandre. Hvis hun liker en stilling som blir litt for lite stimulerende for meg, er det deilig med små avbrudd hvor hun vekselvis runker / suger meg, før vi fortsetter.  Kondom i en slik sammenheng er for meg helt utenkelig og fullstendig "turn-off".

Kan dog forstå at det er mulig med kondom for ONS der det kun er snakk om å få tømt seg. 

Selv om det i prinsippet er tilnærmet umulig for meg å få ereksjon med kondom på, har det hendt en gang i mitt liv. En sommer for ca. 5 år siden datet jeg samtidig i en ukes tid, to deilige kvinner i begynnelsen av 30 årene fra øst-europa som jeg hadde mailet en del med. De bodde / oppholdt seg under en time fra hverandre utenfor en by nord i Italia. Hadde god kjemi med begge av disse sexy jentene, og begge var klare for å ha sex med meg. Men jeg var ikke interessert i å gå videre med noen av de, og da er det vanskelig for meg å ha sex. Jeg skuffet så mange jenter som hadde sex med meg i min ungdom, for at de trodde jeg var interessert i et forhold fordi vi hadde sex sammen. Jeg kan gjerne ha sex med en kvinne jeg er interessert i, men har “kvaler” for å skuffe ei som jeg ikke er interessert i å gå videre med. 

Så mot slutten av uka denne varme sommeren var jeg så kåt at jeg holdt på å eksplodere. Da jeg var på vei hjem, sent lørdag ettermiddag, kjørte jeg gjennom et område der det alltid står mange unge prostituerte langs veien på kveldene i helgene. Jeg hadde stoppet på en bensinstasjon, og idet jeg kjører ut fra stasjonen ser jeg en "super-sexy” ung prostituert jente i tenårene som smiler til meg. Jeg fikk et momentant “kåteslag” og rygget tilbake til henne, sveivet ned vindu og spurte om pris. 10 minutter senere var vi nakne i bilen i et skogholt i nærheten. Jeg slikket henne til to orgasmer, og vi holdt på nesten en time før vi var ferdige, selv om jeg bare hadde betalt for et kvarter. Med prostituerte er det ingen spørsmål når det gjelder kondom. Eneste gangen i mitt liv jeg har klart å gjennomføre et samleie / få orgasme med kondom på. (Selvom det var helt pyton å bli sugd med kondom på) 

Anonymkode: 8b544...f26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først: kondom skal føres på en ferdig erigert penis. Ikke før. Ikke rart du ikke får den opp med kondomen allerede på på en slapp en... 

Når det gjelder precum; jo. Det kan komme sædceller med precum. Jeg kjenner ei som ble gravid TO ganger på denne måten. Da var det ikke engang snakk om å "hoppe av i svingen", men å ha samleie en liten stund for deretter å gjøre andre ting for å stimulere og orgasme. Skal sies at hun blir gravid svært lett, og har fire barn, hvorav to var med "vilje". Hun ble gravid på første forsøk med begge. 

Du kan tro hva du vil, men her er det enkelt og greit svært individuelle forskjeller. Du har opplevd ditt. Min venninne har opplevd sitt. Jeg ser ikke at det spiller noen rolle - men hopper man av i svingen, så regnes ikke dette som trygg "prevensjon" uansett. Det er en kjent sak.

Anonymkode: e03d1...8de

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid på denne måten.så joda, der er levende sæd i pre cum også!

Anonymkode: d138f...3d2

Skrevet

Å si at dette går bra er på høyde med å si at det går helt fint å kjøre bil uten sikkerhetsbelte. Ja, det går helt fint om du ikke krasjer....

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som har blitt gravide av å hoppe av i svingen ergo av precum

Anonymkode: 48e87...34e

Gjest HarryDotter
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere vet at menn kan sprute litt selv om de ikke kommer skikkelig? Jeg tipper det er årsaken til at noen opplever å bli gravide selv om "han ikke kom engang". Det er bra forskning på dette med sperm i precum, og resultatene viser at det IKKE innholder sædceller.

Når pikken blir så godt stimulert som i vagina under samleie, kan de fleste menn oppleve perioder hvor friksjonen på visse steder på penis blir så sterk at de føler de nesten spruter. Da kan man være uheldig, selv om det ikke renner eller drypper av pikken. Så det er neppe safe å ha samleie uten kondom, dersom ikke hun heller har prevansjon. Men precum er ikke årsaken til graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Litt kildekritikk er fint i tillegg til å få en faktisk forståelse av hva man leser.

Man blir ikke gravid av glidemiddelet, men man blir selvsagt gravid av de sødceller som an lekke før mannen er bevisst ved at han får orgasme.

Anonymkode: d13c0...eec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.7.2017 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Først: kondom skal føres på en ferdig erigert penis. Ikke før. Ikke rart du ikke får den opp med kondomen allerede på på en slapp en... 

Når det gjelder precum; jo. Det kan komme sædceller med precum. Jeg kjenner ei som ble gravid TO ganger på denne måten. Da var det ikke engang snakk om å "hoppe av i svingen", men å ha samleie en liten stund for deretter å gjøre andre ting for å stimulere og orgasme. Skal sies at hun blir gravid svært lett, og har fire barn, hvorav to var med "vilje". Hun ble gravid på første forsøk med begge. 

Du kan tro hva du vil, men her er det enkelt og greit svært individuelle forskjeller. Du har opplevd ditt. Min venninne har opplevd sitt. Jeg ser ikke at det spiller noen rolle - men hopper man av i svingen, så regnes ikke dette som trygg "prevensjon" uansett. Det er en kjent sak.

Anonymkode: e03d1...8de

På 6.7.2017 den 12.31, AnonymBruker skrev:

På 6.7.2017 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Les artikkelen. Det blir ikke mer sæd i precum fordi dere hobbyleger tror det.

Anonymkode: b3ce1...c89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...