AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Hei. Er det noen som har gått fra å være lærer til å ta barnehagepedagogikk og småbarnspedagogikk og blitt pedleder? Jeg er lærer, og trives godt med å jobbe med barn. Men skolen er ganske krevende. Ofte liker jeg tempoet godt, men jeg føler meg ofte alene i undervisningssituasjon. Disse tankene kan komme fordi mine barn har gått i en fantastisk barnehage. Det virker så moro å jobbe på den måten, jeg føler jeg har mye å gi. Hvor stor forskjell er det lønnsmessig er det adjunkt-barnehagelærer?! Anonymkode: 6c248...6fd
Unika Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Belag deg på 3 nye år på skolen. Tror dessverre du må ta bachelor for å bli barnehagelærer for å kunne bli ped-leder.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Du vil tjene mye mindre i barnehagen. Anonymkode: b592d...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 12 timer siden, Unika skrev: Belag deg på 3 nye år på skolen. Tror dessverre du må ta bachelor for å bli barnehagelærer for å kunne bli ped-leder.. Må nok ikke ta alt nei. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vil tjene mye mindre i barnehagen. Anonymkode: b592d...ac8 Du, DET er jeg fullstendig klar over gitt. Anonymkode: 6c248...6fd
Sola* Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 På 6.7.2017 den 9.08, AnonymBruker skrev: Hei. Er det noen som har gått fra å være lærer til å ta barnehagepedagogikk og småbarnspedagogikk og blitt pedleder? Jeg er lærer, og trives godt med å jobbe med barn. Men skolen er ganske krevende. Ofte liker jeg tempoet godt, men jeg føler meg ofte alene i undervisningssituasjon. Disse tankene kan komme fordi mine barn har gått i en fantastisk barnehage. Det virker så moro å jobbe på den måten, jeg føler jeg har mye å gi. Hvor stor forskjell er det lønnsmessig er det adjunkt-barnehagelærer?! Anonymkode: 6c248...6fd Bhglærer har startlønn på ca380 000. Gå inn på utdanning.no så ser du gjennomsnittslønn uavhengig av annsinitet Hvordan det er å gå fra lærer til bhglærer kan jeg ikke svare på. Er bhglærer selv og ferdig utdannet om 2 år Du kan jo ta kontakt med en høyskole og høre om du kun trenger noen fag eller om du må ta 3 nye år?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Må nok ikke ta alt nei.. Anonymkode: 6c248...6fd I følge høgskolen i sør-øst Norge må du det, men du kan jo sjekke andre steder. Anonymkode: 56555...21c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2017 #7 Skrevet 9. juli 2017 Nettopp HSN har et 30 stp studie for lærere som ønsker å bli barnehagelærere. Men det krever minimum 20 % ansettelse i barnehage 😊 Link: https://www.usn.no/studier/finn-studier/larer-lektor-og-pedagogikk/barnehagepedagogikk-for-andre-enn-barnehagelarere/ Anonymkode: 0161e...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå