Gå til innhold

Overveldet av Tinder..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere denne meldingen uten å høres ut som jeg er høy på meg selv. Det er jeg ikke! Men jeg synes faktisk dette er ganske vanskelig, og vil gjerne ha noen råd.. og ja, jeg vet mange vil kalle dette et alvorlig luksusproblem, men det føles faktisk ikke slik.. So here goes nothing..

Etter et par glass vin i godt selskap, så lastet jeg ned tinder natt til igår. Vi begynte å sveipe, og etter et par sveip begynte jeg å matche. (Dette var nok litt klassisk finpåvin sveiping 😉) Jeg svarte dem jeg matchet med, og vi ga oss med sveipingen. Igår var jeg ute hos en annen venninne av meg, og vi sveipet litt sammen. Jeg synes sveipingen var litt vanskelig, men vi sveipet på dem jeg synes var interessante. Jeg fikk match på svært mange av de jeg sveipet til høyre, såpass mange at jeg ikke klarte å komme på noe originalt å skrive til alle. Dette førte til at jeg ikke skrev til alle jeg fikk opp match med. Det hadde jeg egentlig tenkt å gjøre, da jeg tenker at det naturlige er at den som får opp matchen skriver.. Nå har det seg sånn at jeg har nærmere 40 matcher, og 27 samtaler (!) Jeg har ikke akkurat sveipet alle til høyre, for dere som kanskje vil tro det. Jeg har et liv utenfor Tinder, og ingen intensjon om å bruke all min tid her. Hva gjør jeg nå da?! Tinder skulle jo liksom være gøy pauseunderholdning, og nå er jeg plutselig blitt en av dem som ikke svarer, eller skriver til, dem man matcher med.. i tillegg har jeg egentlig ikke tid til å treffe noen nå, da jeg snart skal reise på ferie i en mnd. Dårlig timing og helt latterlig.. For å komplisere det enda litt til, så har jeg selvfølgelig begynt å snakke med noen som var kjempeinteressante, som jeg vil beholde kontakten med 🙈 

Dere som klager på at damene aldri svarer, foretrekker dere en liten "ups 🙈 drukner på tinder, beklager at jeg ikke har tid til å skrive til deg 🙈" mld, eller bare stillhet/ avmatching? Kan jeg slette profilen, uten å miste de matchene jeg vil ta vare på?.. Sa det til han ene jeg skriver med, og han mente jeg måtte bli flinkere til å objektifisere andre.. Dette ligger egentlig ikke helt for meg 🙈 skriver med 3 interessante, og spesielt han ene kunne jeg tenkt meg å ikke miste 🙈 

Jeg har ikke skrevet noen tekst, og har bare bilder fra facebook som la seg inn automatisk.. 

Noen råd?.. 

Anonymkode: 74f8b...d56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke tid til å skrive med alle, så velg de du liker best. Du MÅ heller ikke skrive til alle selv om du matcha sist. Jeg har vær single i 3 år og har sendt kanskje tre førstemeldinger.

Anonymkode: cea8d...640

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som mottaker hadde foretrukken en "beklager, jeg drukner litt i meldinger her". Det er ikke noe jeg fra min side kan gjøre for å hjelpe mot det, men da hadde jeg i det minste visst hvorfor det ble stille. Men problemet du møter her kommer av hvor selektivt kvinner sveiper på Tinder. Menn får generelt så få matcher at de sveiper alle til høyre for så å sortere etter at de har fått en match. Hvis jeg som mann ikke gjør dette så kan det gå ukesvis uten en eneste match.

Anonymkode: 933c9...083

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender ikke melding til alle matcher, jeg har faktisk bare sendt til 1... For ellers har så mange av matchene tatt kontakt at jeg har hatt mer enn nok med å svare. Og som deg har jeg også annet å gjøre og gidder ikke bruke mye tid på Tinder. Akkurat nå dater jeg en av de jeg møtte der inne, og da er jeg ikke innom Tinder i det heletatt, så fra meg er det helt dødt for tida. Håper jeg snart kan slette Tinder.;)

Men om du ønsker å slette Tinder men beholde kontakten med noen av matchene så kan du jo bare spørre om å fortsette samtalen på messenger eller noe? Ellers så er det en knapp om synlighet på Tinder, men jeg vet ikke hvordan den virker, om man blir usynlig for alle eller bare for nye. Det er kanskje noen andre som vet det?

Anonymkode: 0f946...996

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som mottaker hadde foretrukken en "beklager, jeg drukner litt i meldinger her". Det er ikke noe jeg fra min side kan gjøre for å hjelpe mot det, men da hadde jeg i det minste visst hvorfor det ble stille. Men problemet du møter her kommer av hvor selektivt kvinner sveiper på Tinder. Menn får generelt så få matcher at de sveiper alle til høyre for så å sortere etter at de har fått en match. Hvis jeg som mann ikke gjør dette så kan det gå ukesvis uten en eneste match.

Anonymkode: 933c9...083

Problemet er vel strengt tatt litt mer nyansert enn at kvinner er for selektive.. Når "alle" menn sveiper til høyre på absolutt alle, så vil jo kvinnene få match med alle de sveiper, noe som gjør at alle forsvinner i mengden.. 

Men du har rett i det du skriver, jeg får ta meg en runde å svare de som har skrevet til meg ☺

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo ikke tid til å skrive med alle, så velg de du liker best. Du MÅ heller ikke skrive til alle selv om du matcha sist. Jeg har vær single i 3 år og har sendt kanskje tre førstemeldinger.

Du har rett i det 🙈 sikkert klassisk nybegynner.. men jeg føler meg litt rotten når jeg bare overser de som skriver til meg.. 🙈

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sender ikke melding til alle matcher, jeg har faktisk bare sendt til 1... For ellers har så mange av matchene tatt kontakt at jeg har hatt mer enn nok med å svare. Og som deg har jeg også annet å gjøre og gidder ikke bruke mye tid på Tinder. Akkurat nå dater jeg en av de jeg møtte der inne, og da er jeg ikke innom Tinder i det heletatt, så fra meg er det helt dødt for tida. Håper jeg snart kan slette Tinder.;)

Men om du ønsker å slette Tinder men beholde kontakten med noen av matchene så kan du jo bare spørre om å fortsette samtalen på messenger eller noe? Ellers så er det en knapp om synlighet på Tinder, men jeg vet ikke hvordan den virker, om man blir usynlig for alle eller bare for nye. Det er kanskje noen andre som vet det?

Anonymkode: 0f946...996

Jeg ga meg rimelig raskt med å svare de jeg matchet med underveis, det var håpløst 🙈 Grunnen til at jeg gjorde det, er fordi jeg har hørt så mange klage på at jentene bare sitter på sin høye hest og venter på å bli kontaktet og underholdt. Jeg tenkte jeg ihvertfall ikke skulle gjøre det. Men jeg forstår jo nå, at det er nettopp slik det er lagt opp.. 

Det er jo nettopp det som er utfordringen, jeg blir kontaktet av så mange av matchene at jeg ikke har sjans å svare alle.. det popper opp meldinger heletiden. Det er bare jeg som synes det er uhøflig å ikke svare 🙈 

Den knappen har jeg trykket på (ikke at jeg har en idé om hva den gjør 😂)

AnonymBruker
Skrevet

Er derfor jeg ikke er på Tinder :sove:

Anonymkode: 500ce...490

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å oppføre seg noenlunde høflig uten å legge for mye i det. Det er kanskje 10% menn der inne som fortjener at man møter dem med folkeskikk, men det er umulig å si hvem som er hvem, så vær minimum hyggelig mot alle. Hvis det begynner å plage deg og det føles som du må ansette en sekretær for å passe på tinderkontoen din må du enten holde deg hard eller droppe hele greia.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke være spesielt kresen når du har 40 matcher på en kveld. 

Jeg har hatt tinder i flere år av og på og har vel max 40 totalt, og jeg får match med ca alle jeg sveiper like på. 

Tinder ville gitt enhver som sveipet like på alle masse matcher men i mine øyne er det lite spennende mannfolk å sveipe like på der.

Men, over til deg! Du må ikke svare alle, du har vel ikke intensjon om å møte alle uansett? Jeg ville gått gjennom edru å slettet de matchene jeg angret på, så gått gjennom profilen til de gjenværende og lest om det var noe ekstra som lokket der. På den måten får man silt ut menn man egentlig uansett ikke har noe interesse av , og slipper å kaste bort tiden sin på tomprat og gi falske forhåpninger. 

Anonymkode: f67b4...1a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være spesielt kresen når du har 40 matcher på en kveld. 

Jeg har hatt tinder i flere år av og på og har vel max 40 totalt, og jeg får match med ca alle jeg sveiper like på. 

Tinder ville gitt enhver som sveipet like på alle masse matcher men i mine øyne er det lite spennende mannfolk å sveipe like på der.

Men, over til deg! Du må ikke svare alle, du har vel ikke intensjon om å møte alle uansett? Jeg ville gått gjennom edru å slettet de matchene jeg angret på, så gått gjennom profilen til de gjenværende og lest om det var noe ekstra som lokket der. På den måten får man silt ut menn man egentlig uansett ikke har noe interesse av , og slipper å kaste bort tiden sin på tomprat og gi falske forhåpninger. 

Anonymkode: f67b4...1a2

Det går ikke an å ta Tinder så seriøst som dette :D Hvordan i alle dager går det an å bedømme en person etter tre-fire bilder og fra ingen/til noe lite profiltekst? -Derfor blir Tinder et ukresent enkelt verktøy hvor man bare sveiper enten FOR kritisk eller for LITE kritisk. I virkeligheten kan det hende at du hadde likt mannen du sveiper bort på Tinder, ikke sant? Så man skal ikke ta Tinder gravalvorlig.

Anonymkode: 500ce...490

• Liker 1
Skrevet

Hva slags spørsmål er dette? Du trenger ikke å svare hvis du ikke vil. Du stresser for mye, dette er tinder. Fleste bruker dette til "hooking"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...